راهنمای کاشت محبوب ترین بذرهای گل بهاره

با رسیدن فصل بهار و جوان شدن طبیعت بهتر است به فکر کاشت گل‌های زیبا و خوشرنگ داخل باغچه باشیم تا بتوانیم طراوات و شادابی را احساس کنیم. حتی کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند هم می‌توانند بذر گل‌های زیبای بهاری را داخل گلدان یا فلاور باکس بکارند و از زیبایی آن‌ها بهره‌مند باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب اطلاعات کامل و دقیقی درباره 6 بذر گل بهاره محبوب و پرطرفدار در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گل کوکب

گل کوکب از محبوب‌ترین بذرهای گل بهاری است. شرایط کاشت و نگهداری از آن خیلی سخت نیست که باعث شده بسیاری از پروش‌دهندگان گل‌های زینتی از کاشت آن استقبال نمایند.

این گل زیبا ظاهری شبیه به گل داوودی دارد، بومی مکزیک است و با رنگ‌های مختلف سفید، قرمز، بنفش و زرد رشد می‌کند. گل کوکب در آپارتمان و داخل گلدان هم قابل نگهداری است و لازم نیست حتما آن را در باغچه بکارید. فقط باید دقت داشته باشید برای کاشت بذر گل کوکب تا پایان آخرین سرمای بهار صبر کنید.

یعنی لازم است دمای هوا به 18 درجه سانتیگراد برسد و حتما آفتاب به گل بتابد. نکته مهم دیگر برای کاشت بذر گل بهاره کوکب این است که خاک، زهکشی مناسب داشته باشد و بذرها در فاصله مناسبی از هم کاشته شوند. دوره جوانه‌زنی گل کوکب طولانی نیست و نهایتا 20 روز طول می‌کشد.

گل شب‌بو

نام گل شب‌بو را در لیست بذر گل‌های بهاره نباید از قلم بیندازیم. کاشت بذر از پرطرفدارترین روش‌های تکثیر گل شب‌بو است و نسبت به قلمه‌زنی ساده‌تر است.

باید حتما بذر را در عمق 3 تا 4 سانتی‌متری خاک و با فاصله 15 تا 20 سانتی‌متری بکارید. وقتی بوته‌های گل شب‌بو به ارتفاع 3 تا 5 سانتی‌متری رسیدند آن‌ها را به گلدان‌های دیگری منتقل کنید. در نهایت لازم است بدانید زهکشی خاک گل شب‌بو و آبیاری مناسب در ماندگاری آن تاثیر دارد. زیرا آبیاری بیش از حد و خاک نامناسب موجب فساد ریشه گل می‌شود.

گل ادریسی

بذر گل بهاره پرطرفدار دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، بذر ادریسی است. ادریسی درختچه زینتی زیبا و محبوبی است که خاستگاه اصلی آن چین و ژاپن است. با کاشت بذر ادریسی می‌توانید در فصل بهار منتظر به گل نشستن و در فصل تابستان منتظر رشد رویشی آن باشید.

برای مراقبت از این گیاه باید آن را به دقت آبیاری کنید. زیرا خشک ماندن باعث از بین رفتن آن می‌شود. همچنین باید گلدان ادریسی را در جای پرنوری از منزل قرار دهید که در بعضی از ساعات روز نور مستقیم خورشید به گلدان بتابد. تعادل در تابش نور در نگهداری از گل ادریسی مهم است. زیرا تابش زیاد از حد نور خورشید باعث سوختگی برگ‌ها و غنچه‌ها می‌شود و کمبود نور گل‌ها را بی‌رنگ می‌کند و باعث می‌شود برگ‌های آن بریزد.

گل بابونه

بین انواع بذر گل بهاره باید به بذر بابونه هم اشاره کنیم که علاوه بر زیبایی، خواص درمانی متعددی هم دارد. این گیاه پرطرفدار به صورت یکساله رشد می‌کند و کار پرورش و نگهداری از آن سخت نیست. بهتر است مکانی از باغچه را برای کاشت بابونه انتخاب کنید که نور خورشید بین 6 تا 8 ساعت به آن بتابد.

خاک شنی باغچه یا گلدان را به خوبی شخم بزنید و بذرهای گل بابونه را با دست روی خاک بپاشید. در صورتی که اواخر اسفند یا اوایل بهار بذر گل بابونه را بکارید، از اردیبهشت ماه که گل‌ها به خوبی باز می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را برای مصرف درمانی برداشت کنید.

نکته مهمی که برای مراقبت از گل بابونه باید بدانید این است که غرقاب کردن گیاه در آب اقدام نادرستی است. بذر گیاه بابونه در دوران رشد باید 8 تا 12 مرتبه به طور کامل آبیاری شود.

گل قلب خونین

بذر گل بهاره با نام قلب خونین پرطرفدار و محبوب است و گل زیبایی دارد. این گل زینتی رشته‌های ظریفی دارد که گل‌های قلبی سفید و صورتی از آن آویزان است. گل قلب خونین که با نام قلب خونین مریم هم شناخته می‌شود بومی چین و کره است و در صورتی که به خوبی از آن نگهداری کنید چند سال ماندگاری دارد.

پیش از کاشت بذر این گیاه باید کمپوست و خاک را مخلوط کنید و یک مالچ ارگانیک به پایه گل اضافه کنید تا رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کند. میزان آبیاری بذر گل قلب خونین نباید بیش از حد باشد.

زمان مناسب برای آبیاری گل وقتی است که عمق 2 تا 3 سانتی‌متری خاک خشک باشد. همچنین لازم است گلدان زهکشی مناسبی داشته باشد تا آب اضافی خارج شود و داخل گلدان نماند.

به‌طور معمول برگ گل قلب خونین در فصل تابستان زرد می‌شود، اما می‌توانید برگ‌های زرد را جدا کنید تا در فصل بهار شاهد رشد مجدد گل‌ها و برگ‌های آن باشید.

گل خربق سیاه

یک بذر گل مناسب دیگر که می‌توانید در فصل بهار آن را بکارید، بذر گل خربق سیاه است.گل خربق سیاه با نام کریسمس رز هم شناخته می‌شود، خواص دارویی متعددی دارد و می‌تواند باغچه منزل یا ویلای شما را زیباتر کند.

گونه‌های دیگری از گل خربق به رنگ‌های سفید و زرد هم وجود دارند که در محیط‌های مختلف می‌توان آن را نگهداری نمود. اگر می‌خواهید بذر گل خربق را بکارید باید قسمتی از باغچه را انتخاب کنید که نیمه سایه باشد و در تمام طول روز نور مستقیم خورشید به آن نتابد.

با اینکه کاشت و نگهداری از بذر خربق آسان است، اما لازم است خاک غنی از هوموس آماده کنید که زهکشی مناسبی داشته باشد. باقی ماندن آب لابه‌لای خاک موجب فساد ریشه گیاه و خراب شدن آن می‌شود. همچنین لازم است بدانید دمای هوای زیر صفر درجه برای گیاه آسیب‌رسان است و موجب از بین رفتن آن می‌شود.

جمع‌بندی

دوستداران گل و گیاه با رسیدن فصل بهار به فکر آماده کردن باغچه می‌افتند و دنبال خرید بذر گل‌های بهاره هستند. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره انواع بذر گل‌های مناسب فصل بهار در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما کاربردی و مناسب باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.