کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمان چیست؟

گل و گیاه از جمله چیزهایی هستند که انسان به آن ها علاقمند است؛ به همین دلیل به دنبال راهی هستند که از آن ها به خوبی محافظت کنند. گل به همراه خود شادی و نشاط می آورد، زمانی که فضای خانه دلگیر است با چند دسته گل یا گل های آپارتمانی می توانیم فضای خانه را به فضایی دلنشین تبدیل کنیم. برای اینکه گل ها مدت زمان بیشتری عمر کنند، کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی را تهیه کنید و در زمانی مشخص کود ها را به خاک اضافه کنید.

برخی از انواع گل و گیاه آپارتمانی

  • سانسوریا:

سانسوریا گیاهی دائمی و همیشه سبز است، این گل دارای برگ های بلند و کشیده ای همراه با خطوط موازی است که رنگ آن مخلوطی از سبز و زرد می باشد. این گیاه در مقابل کم آبی مقاوم است و می توانید هر ۱۰ الی ۱۵ روز به این گیاه آب بدهید. کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی را می توانید از گلخانه ها یا سایت های معتبر تهیه کنید. در مواردی ممکن است که این گیاه حال خوبی نداشته باشد و این موضوع را با دیدن برگ های آن می توان تشخیص داد. بهترین کار در چنین شرایطی استفاده از برخی کودها می باشد. n p k  یکی از برترین کودهای مغذی برای این گیاه جذاب می باشد. البته با نظر متخصص باید میزان این کود مشخص شود.

سانسوریا
سانسوریا
  • برگ انجیری:

این گیاه همانند سانسوریا همیشه سبز است و رشد آن به صورت بالا رونده می باشد. این گیاه در ابتدا به شکل قلب است اما هرچه بزرگ تر می شود شکل ظاهری آن تغییر می کند. این گیاه جذاب را می توانید همانند سانسوریا بین ۱۰الی ۱۵روز آبیاری کنید. البته قبل از هرچیز باید کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی را تهیه کنید و به صورت مداوم کود این گیاهان را تعویض نمایید. این گیاه برای این که همیشه جذاب، سبز و سرحال باشد نیاز دارد تا ماهی یک بار کود دهی شود.

گل کالانکوا:

این گل ۱۰۰ گونه دارد که اکثر آن ها به عنوان گل های آپارتمانی استفاده می شوند، این گل ها به رنگ صورتی، زرد و قرمز هستند. این گیاه باید در دمای ۱۵تا ۲۹ درجه سانتی گراد قرار بگیرد؛ بنابراین کالانکوا در فصل گرما باید در محیط بیرون از خانه نگهداری شود تا در دمای مورد نیاز خود قرار بگیرد و طول عمر بیشتری داشته باشد. بهترینکود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی کودی است که کاملا ارگانیک و طبیعی باشد.

بهترین زمان برای کود دهی این گیاه، فصل گل دهی آن می باشد؛ به این صورت که 3 گرم از کود را در یک لیتر آب حل نمایید و هر 14 روز یک بار از ماه خرداد تا شهریور آن را به پای گیاهتان بریزید.

برای تهیه کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی می توانید به گل خانه ها بروید و کود مناسب برای این گل ها را خریداری کنید.

انواع مختلف گل کالانکوا

  • منگینی: گل های آویزانی دارد.
  • پورپیرکالی: همانند منگینی است.
  • بهارنسیس: این گل برگ های سبز با سایه قرمز دارد.
  • پیناتا: این گل برگ های بزرگی دارد.
  • گل ارکیده:

گل ارکیده از گل هایی است که انواع زیادی دارد، این گل ۲۰ هزار گونه دارد که از نظر تنوع در صدر جدول گل ها قرار می گیرد. وقتی خاک این گیاه کاملا خشک شد، می توانید آن را مجدد آبیاری کنید؛ البته این آبیاری بهتر است بین ۷ الی ۱۰ روز صورت بگیرد. گیاه ارکیده باید در دمای ۱۶تا ۲۴ درجه سانتی گراد قرار بگیرد. این نکته را بدانید که این گیاه بدون کود هرگز گل دهی نخواهد داشت، پس استفاده از کودی مناسب می تواند تاثیر بسزایی در گل دهی این گیاه داشته باشد.

برای تهیه کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی باید حسابی اطلاعات تهیه کنید تا کود مناسب را برای گل های خود خریداری کنید.

کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی

  • کود حیوانی:

کود حیوانی یکی از بهترین کود هایی است که برای گل های آپارتمانی استفاده می شود. بیشترین کودی که در گل های خانگی استفاده می شود کود گاوی و کود اسب است. اما کود گوسفند بسیار غنی تر بوده و  یک ماده ارزشمند به عنوان کمپوست و کود حیوانی محسوب می شود. کود حیواناتی که از غلات استفاده می کنند نسبت به حیواناتی که گیاه خوار هستند بهتر است. کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی می تواند کود مرغ هم باشد؛ چرا که میزان بالایی نیتروژن دارد؛ البته این کود بهتر است در فصل پاییز و بهار مورد استفاده قرار بگیرد.

  • کود کمپوست:

کودی که اکثر مردم برای گل های خانگی استفاده می کنند کود کمپوست است، این کود بو ندارد و رطوبت کمتری نسبت به بقیه کود ها دارد. از طرفی برای حمل و نقل این کود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ زیرا حمل و نقل آن بسیار راحت است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی می توانید از سایت های مختلف نیز دیدن کنید.

  • کود ارگانیک:

این کود ها از گیاهان بدست می آیند و مواد مغذی در این کود ها به آرامی آزاد می شوند. این مواد مغذی به شکل دانه هستند که در خاک تجزیه می شوند و مواد آلی را به جای خود به خاک اضافه می کنند. کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی را می توان کود ارگانیک دانست که دارای مواد آلی است‌.

  • کود فرآوری شده:

این کود از ترکیبات سنگ، فسفات، سدیم کلرید و نمک کلرید تهیه می شود. بعضی از کود های نام برده شده سریع در آب حل می شوند تا مواد مغذی خود را به گیاه منتقل کنند. دسترسی به این کود آسان است و آن را به راحتی می توانید از بازار خریداری کنید. بنابراین یک کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمانی،کود فرآوری شده است؛ زیرا اجزای آن سریع در آب موجود در خاک حل می شوند.

چند مواد مغذی کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمان

  • نیتروژن: نیتروژن با تاثیر بر گیاهان به رشد شاخه ها کمک می کند؛ از طرفی با تولید کلروفیل، رنگ سبز خود را در برگ نشان می دهد.
  • فسفر: وظیفه فسفر این است که به رشد ریشه گل ها کمک نماید و به گیاه کمک کند تا در برابر زمستان و تنش های محیطی مقاوم باشد.
  • پتاسیم: پتاسیم به رشد زودرس و حفظ آب در گیاه کمک می کند.

بهترین کود مناسب برای گل دهی گل های آپارتمان

  • منیزیم: منیزیم به تقویت رنگ دانه ها کمک می کند و باعث می شود سبزی گیاه به خوبی نشان داده شود.
  • گوگرد: گوگرد گیاه را در مقابل بیماری و رشد بهتر گیاه تقویت می کند و اسید هایی از جمله آنزیم ها، آمینه، پروتئین و ویتامین ها را تولید می کند.
  • کلسیم: کلسیم به نمو و بزرگ شدن سلول کمک می کند.

 شما عزیزان میتوانید با کلیک بر روی گل فروشی گندم vip انواع گل و گیاه آپارتمانی ، باکس گل ، رز جاودان و … را در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین سفارش دهید ، منتظر شما عزیزان هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.