طراحی با نرم افزار ماتریکس

یکی از هنرهای بسیار مهم در دنیا که طرفداران آن روز به روز در حال افزایش هستند،هنر طراحی طلا و جواهرات است. در گذشته طراحی طلا و جواهرات به صورت سنتی و دستی صورت می گرفت.اما امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، دیگر کمتر استادکاری را می توانید پیدا کنید که این کار را به صورت دستی و سنتی انجام دهد. با پیشرفت تکنولوژی تحول عظیمی در شیوه ی طراحی ها به وجود آمد و طراحان جواهر خود را با تکنیک های مدرن طراحی تطابق دادند و با استفاده از نرم افزارها، طرح های فوق العاده ای را خلق کردند.

نرم افزار ماتریکس چیست؟

ماتریکس چیست ؟ ماتریکس  یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی است. این نرم افزار بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب و اجرا می شود. ماتریکس کاربرد های متنوعی دارد اما اصلی ترین کاربرد نرم افزار ماتریکس در طراحی طلا و جواهرات است که میتوانید با آن طرح های شگفت انگیز سه بعدی را پیاده سازی کنید. Matrix یک نرم افزار کامل برای طراحی است و هیچ محدودیتی ندارد و هر آنچه که در ذهن شما وجود دارد را می توانید با کمک این نرم افزار فوق العاده طراحی و به مرحله ی تولید برسانید.

ماتریکس بهترین نرم افزار طراحی طلا و جواهرات

از نرم افزارهای طراحی زیادی می توان برای طراحی طلا و جواهرات استفاده کرد، اما بدون شک نرم افزار ماتریکس(Matrix) یک سر و گردن از سایر نرم افزارها بالاتر است. ماتریکس بیشتر از سایر نرم افزارها برای طراحی جواهرات در بین هنرآموزان و مربیان این حوزه استفاده می شود. برای طراحی حرفه ای طلا و جواهرات باید آموزش های لازم را دیده باشید که ما در مجتمع فنی نیاوران دوره طراحی طلا جواهرات با ماتریکس را از مقدماتی تا پیشرفته با مدرک معتبر بگذرانید.

قابلیت های نرم افزار ماتریکس

بیش از ده سال از عمر نرم افزار ماتریکس می گذرد و در طول این مدت قابلیت ها و ابزارهای بسیار زیادی به آن افزوده شده است.با توجه به پلاگین های بسیار زیادی که این برنامه دارد، می توان با استفاده از آن مدل های منحصر به فردی را طراحی کرد. یکی از نرم افزارهای پر استفاده و مشابه ماتریکس نرم افزار راینو است، شما می توانید با شخصی سازی محیط Matrix  تمامی عناصر محیط  راینو را نیز داشته باشید. با ماتریکس می توانید طراحی ها را به صورت سه بعدی انجام دهید. هر آن چه که برای طراحی خلاقانه ی طلا و جواهرات لازم است را ماتریکس میتواند در اختیار شما قرار بدهد و بازدهی بسیار بالایی در این زمینه دارد.

مزیت های طراحی با ماتریکس نسبت به طراحی دستی

برای طراحی دستی جواهرات باید کارهای زیادی را انجام دهید و سختی های زیادی دارد. اما در طراحی با نرم افزارهایی مانند ماتریکس، کار شما بسیار راحت تر می شود و پس از طراحی میتوانید با استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی با دقت خیلی زیاد و عالی ترین کیفیت و به تعداد مورد نظر طرح ها را تکثیر نمایید.

یکی دیگر از مزیت های طراحی با نرم افزار ماتریکس، امکان تخمین زدن وزن نگین های مختلف است. با نرم افزار ماتریکس می توانید با استفاده از ابزارهایی که در اختیارتان میگذارد، به راحتی وزن فلزات مختلف به کار رفته با عیارهای متفاوت را به دست آورید. در حالی که در روش طراحی دست چنین کاری اصلا امکان پذیر نیست.

دیگر مزیت طراحی با ماتریکس،امکان ارائه ی طرح های واقعی از مدل طراحی شده به مشتری است. این یک مزیت بسیار مهم است زیرا در صورتی که طرح نیاز به اصلاحات داشته باشد، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظر را به طرح اعمال کنید و رضایت مشتری را به دست بیاورید.

بازار کار طراحی جواهرات با نرم افزار ماتریکس چگونه است؟

اگر شاغل هستید و از درآمد خود راضی نیستید و به دنبال شغل دوم هستید یا این که خانه دار هستید و امکان کار در بیرون از منزل برای شما وجود ندارد، می توانید با گذراندن دوره های طراحی طلا و جواهرات با نرم افزار ماتریکس علاوه بر اینکه یک هنر جدید را یاد می گیرید، به راحتی وارد بازار کار شوید و به درآمد خوبی دست پیدا کنید و حتی می توانید از طریق تدریس نرم افزار ماتریکس نیز به درآمد برسید.

بازار کار طراحی طلا و جواهر بسیار پر رونق است و بسیاری از افراد از این حرفه درآمد های بسیار کلانی را به جیب می زنند. طراحی طلا و جواهر با نرم افزار ماتریکس یک هنر بسیار جذاب است که علاقه مندان خیلی زیادی را به سمت خود کشانده است.

استخدام طراحی طلا و جواهرات چگونه است؟

با یادگیری اصول طراحی طلا و جواهرات و تسلط کافی به یکی از نرم افزارهای مرتبط با این حوزه (ترجیحا Matrix)می توانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری مشغول به کار شوید و با شرکت های ایرانی و خارجی قرارداد ببندید و فعالیت خود را شروع کنید. حتی امکان کار برای تولیدی ها، کارخانه ها و عمده فروشی های طلا و جواهر نیز وجود دارد و با پیدا کردن بازار هدف می توانید به راحتی استخدام شوید و درآمد خیلی خوبی نیز از این حوزه به دست آورید.

تاسیس شرکت طراحی  یا کارگاه تولیدی طلا و جواهر

با یادگیری و تسلط بر نرم افزار ماتریکس و اصول و مبانی طراحی طلا و جواهرات، می توانید در بازه ی زمانی کمتر از یک سال ، تبدیل به یک استادکار ماهر در این حوزه شوید. در ادامه می توانید گروهی را از افراد متخصص در این حوزه تشکل دهید و پروژه های بسیار بزرگی را چه از داخل کشور و چه خارج دریافت کنید.

آیا من می توانم در این حوزه موفق باشم؟

مهم ترین عامل موفقیت در رشته ی طراحی طلا و جواهر، میزان علاقه ی شما به این هنر است. اصلا به این فکر نکنید که آیا من در این زمینه استعداد دارم یا خیر؟. شما اگر واقعا به این هنر علاقه مند باشید و پشتکار فراوانی داشته باشید، ضعف های شما برطرف و پوشش داده می شوند و در کمتر از آنچه تصور می کردید، تبدیل به یک متخصص در این حوزه خواهید شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.