استفاده از ظروف شیشه ای در میز غذا خوری

ظروف شیشه ای در میز غذا خوری

وقتی دو یا سه لیوان برای نوشیدنی در روی میز غذا خوری باشد در چه زمانی از غذا خوردن باید از هریک استفاده نمود در این فیلم اموزشی که دوبله و ترجمه آن توسط تیم موسسه آموزشی نوشیجان صورت گرفته  قصد داریم به این مهم بپردازیم لطفا با ما همراه شوید.

با توجه به اینکه استفاده از لوازم پذیرایی به سمت وسوی تشریفاتی شدن پیش رفته وبسیاری از رستوران ها چه در داخل کشور ایران و چه در خارج از ایران به سمت وسوی تشریفات قدم نهاده اند، لازم وضروری است که تمامی افراد با وسایل میز غذا خوری از جمله ظروف شیشه ای آشنایی لازم را  داشته وهر کدام از این ظروف در وقت خود مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین در بسیاری از جلسات پذیرایی مدیران سازمان ها وارگان ها استفاده از این وسایل لازم وضروری است ،که بهتر است تمامی کارکنان شرکتها وارگانها وسازمانها واز جمله مدیران به خوبی بتوانند از این وسایل استفاده نمایند.

در حال حاضر میخواهیم در مورد مکان قرار گرفتن، مورد مصرف و انواع ظروف شیشه‌ای که در میان وسایل میز غذاخوری دیده می شود حرف بزنیم.

لیوان ها در سمت راست میز غذاخوری قراردارند و آنها براساس ترتیبی که می خواهید از آنها استفاده کنید چیده شدند.

شراب سفید نزدیکترین لیوان به بشقاب شماست اینطورفرض شده که شراب سفید به طور میانگین محبوب‌ترین شرابی که ما با اشتها آور و یا قسمت اول غذا میخوریم. لیوان شراب قرمز لیوانی است که درست پشت سر آن قرار دارد و همانطور که می بینیم فضای درونی و کاسه بزرگی دارد. لیوان آب که فضای درونی بزرگتر از دوتای قبلی دارد در پشت دو لیوان قبلی قرار می‌گیرد و ممکن است که لیوان شامپاین وجود داشته باشد و یا نداشته باشد که این لیوان در پشت چیدمان قرار میگیرد.

شامپاین معمولاً با دسر سرو می‌شود. زمانی که ظروف شیشه‌ای پایه دار دارید فکر خوبی است که لیوان را با پایه  آن بردارید این برای شراب سفید و شراب قرمز است.

 متخصصان شراب به شما خواهند گفت که برداشتن لیوان شراب قرمز از قسمت کاسه باعث تغییر دمای شراب قرمز و در نتیجه تغییر طعم آن می‌شود بنابراین برای رهایی از این موضوع بهتر است که در هر مورد پایه لیوانش را بگیرید این کار ممکن است با لیوان آب میسر نباشد چون لیوان خیلی سنگینی است و کاسه بزرگتری دارد و احتمال افتادنش زیاد است برای برداشتن این لیوان از محلی که بین بالایی پایه و زیر کاسه لیوان است با سه انگشت برای محکم و ایمن نگه داشتن آن میشود استفاده کرد

کاری که من هرگز نباید با لیوان ها انجام بدهم این است درصورتی که نوشیدنی نمی خواهم نباید لیوانم را برعکس بگذارم که نشان بدهم من این وعده غذایی و یا این شراب قرمز را نمی خواهم وقتی که پیشخدمت می‌آید و دستم را بالای لیوان می‌برم و می‌گویم نه معمولا من علاقه‌ای به این شراب ندارم

کار دیگری که شما نباید انجام بدهید اینکه برای جلب توجه کردن مهمان ها مثلاً برای اعلام به افتخار کسی یا چیزی نوشیدن نباید از قاشق، چنگال و کارد هاتون برای ضربه زدن به پهلوی لیوان استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.