مراحل تولید و ویژگی های زغال لیمو

یکی از بهترین وسیله های آتش زا که امروزه از آن برای تهیه انواع کباب ها و غذاهای خوشمزه استفاده می کنند زغال های سنتی و صنعتی می باشد. 

قصد داریم در مورد خط تولید زغال لیمو و مراحل مختلف آن بیشتر توضیح دهیم با ورود به این لینک با ما  با ما همراه باشید

نمونه لیمویی این محصول از آن دسته محصولات آتش زایی می باشد که کیفیت بسیار عالی دارد و در بازار شما این محصول را به راحتی می توانید تهیه کنید. 

مراحل تولید نمونه های لیمویی این محصول خاص و منحصر به فرد می باشد که کیفیت محصول در این روش ها افزایش پیدا می کند. 

در واقع شما ابتدا زمان خرید هر محصولی باید به خوبی ویژگی های آن حصول را در نظر داشته باشید. برخی از این ویژگی ها و شرایط تولید زغال لیمو را در ادامه بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید. 

ویژگی های زغال لیمو :

زمانی که قصد خریداری زغال لیمو را دارید باید به خوبی با ویژگی های آن آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید این محصول آتش زا را بر اساس نیازهای خود خریداری کنید و برای تهیه انواع کباب ها، قلیان و … مورد استفاده قرار دهید. 

برخی از اصلی ترین ویژگی هایی که این نمونه از محصول آتش زا دارد عبارت است از :

1. یکی از بهترین و با کیفیت ترین زغال هایی که در دسته بندی انواع این محصول قرار می گیرد نمونه های لیمویی آن می باشد. 

از جمله اصلی ترین ویژگی هایی که این محصول دارد سوخت آرام آن می باشد. شما می توانید یکنواخت بودن سوخت این محصول را به خوبی مشاهده کنید و همین کیفیت آن موجب خرید بیش از اندازه محصول توسط طرفداران شده است. 

2. مدت روشن بودن این محصول نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر است. بنابراین شما می توانید برای تهیه قلیان ها این محصول را مورد استفاده قرار دهید. باید بدانید که بهترین و با کیفیت ترین زغال قلیان همین نمونه های لیمویی می باشد. 

3. دوام و مدت ماندگاری که این نوع از محصول آتش زا دارد نسبت به دیگر نمونه ها تا حد بسیار زیادی بیشتر است. 

4. از دیگر ویژگی های دیگری که این نمونه از محصول آتش زا دارد ساین است که بدون جرقه می باشد. بدون جرقه بودن محصول نسبت به دیگر محصولات موجب طرفداران بیش از اندازه اش شده است. 

5. گازهای سمی که از زغال های متنوع تولید می شوند در نمونه لیمویی این محصول اصلا تولید نمی شود. گازهای سمی موجب سردرد خواهند شد که باید بدانید محصولات دارای گازهای سمی را نسبت به گذشته کمتر تولید می کنند. 

مراحل تولید زغال لیمو :

مراحلی که برای تولید این نوع از محصول طی می شود نسبت به دیگر نمونه ها تفاوت زیادی دارد. در واقع باید بدانید متریال های مورد استفاده برای تهیه و تولید زغال لیمو صنعتی می باشد.

 برخی از اصلی ترین و مهمترین مراحلی که باید برای تولید و طراحی این نوع از محصول آتش زا طی می شود عبارت است از :

1. برای تولید این محصول از چوب درختانی که ترک برداشته نشده است استفاده می کنند. چوب بسیاری از مرکبات مانند چوب نارنج، چوب پرتقال، چوب نارنج و … که ترک برداشته نشده است استفاده می کنند. 

2. کل مدت زمانی که برای پخت این محصول باید طی شود 30 الی 40 ساعت می باشد. البته که باید بدانید اگر قطر چوب زیاد باشد مدت زمان تولید تا 50 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. 

3. در این مرحله باید چوب به خوبی سفت شود و در کوره صنعتی قرار بگیرد. حرارت دیدن چوب ها در کوره صنعتی خلأ درونی آنها را تکمیل می نماید. 

4. در مرحله بعدی سرکه گیری چوب ها را انجام می دهند. این مرحله را به نام اسید زدایی می شناسند که اهمیت بسیار زیادی دارد. از سرکه چوب ها که در این مرحله آن را دریافت می کنند برای صنعت کشاورزی استفاده بسیار زیادی خواهند نمود. آفات گیاهان و علف های هرز را با استفاده از این سرکه به خوبی قادر خواهید بود که از بین ببرید. 

5. رنگ چوب در مرحله بعدی به طور کامل تغییر پیدا می کند و شما می توانید رنگ آن را مشاهده کنید. در واقع باید بدانید زمانی که اسید درون چوب خارج شود رنگ آن هم تغییر پیدا می کند. 

6.  در مرحله بعدی جهت تولید زغال لیمو باید گازها درون فیلتر شوند. در این مرحله عملیات کندانسیون یا همان تبدیل گاز به مایع انجام می شود. 

دقت داشته باشید که در این مرحله از تولید مشکلات محیط زیستی و یا تخریب به وجود نمی آید. این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید به شمار می رود. 

در صورتی که شما نسبت به هر محله و انجام دادن روند هر مرحله اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید خودتان هم اقدام به تولید نمایید. 

در واقع باید بدانید که اگر قصد تولید و راه اندازی خط زغال لیمو را دارید باید به خوبی در مورد روش های تولید آن اطلاعات را افزایش دهید. در این زمینه بهتر است با مشاوران متخصص مشورت کنید.

روش های تولید زغال لیمو :

 روش هایی که برای تولید زغال لیمو وجود دارد به دو روش صنعتی و سنتی می باشد. از آنجایی که امروزه آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است بیشتر از روش صنعتی استفاده می کنند. 

در واقع شما بهتر است بدانید که اگر بخواهند از روش سنتی استفاده کنند آلودگی زیادی تولید می شود. بنابراین تنها روش صنعتی ار امروزه برای تولید این محصول به کار می گیرند.

در کوره های صنعتی این محصول را با روش متفاوتی تولید می کنند. در این روش اتلاف انرژی رخ نمی دهد و حرارت و گرما به یک اندازه پخش می شود. 

سرکه گیری چوب درختان در روش صنعتی به صورت قطره ای انجام می شود که این سرکه را برای دفع آفات مورد استفاده قرار می دهند. 

روش سنتی با اینکه روش متداولی می باشد ولی باید بدانید که به دلیل وجود کوره های صنعتی دیگر کمتر افرادی از روش های سنتی استفاده می کنند. 

شما می توانید مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع این محصول را در روش صنعتی تولید کنید که دوام و ماندگاری زیادی دارد.  

https://koorehsazanpasargad.comمنبع : کوره سازان پاسارگاد به نشانی اینترنتی 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.