نقش و اهمیت برد هوشمند در تدریس

 خلاصه محتوا

این روزها در کلاس‌های درس ابزارهای به روزی نصب می‌شوند که علاوه بر این که شیوه تدریس معلمان را تقویت می‌کند، در یادگیری دانش آموزان نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند. تصاویر، صداها و ویدئوهایی که توسط بردهای هوشمند به نمایش گذاشته می‌شوند، بینش یادگیری دانش آموزان را به مسائلی فراتر از کلاس درس می‌برد و باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود. از مزایای برد هوشمند می‌توان به ایجاد فرآیند یادگیری مفرح، تدریس آسان دروس، سازماندهی آسان دروس، دسترسی به یک منبع آنلاین، صرفه جویی در هزینه‌های تدریس و امکان ذخیره سازی اشاره کرد.

مقدمه

این روزها شیوه‌های آموزش در مدارس و آموزشگاه‌ها با شیوه‌های آموزش در سال‌های گذشته تفاوت‌های عمده‌ای دارد. استفاده از ابزار جدید در جهت افزایش یادگیری دانش آموزان بسیار پر ثمر بوده و همین امر موجب ترویج این وسایل آموزشی شده است. برد هوشمند یکی از جذاب‌ترین و بهترین ابزار آموزشی برای هوشمند سازی مدارس است. با خرید برد هوشمند، دانش آموزان می‌توانند در کلاس از نرم افزارهای آموزشی بهره مند شوند و برخی از تمرینات را به صورت تعاملی حل کنند. انواع مختلفی از این جعبه‌های جادویی تولید می‌شود که در کل نقش مهمی در کیفیت تدریس و یادگیری دانش آموزان دارند.

نقش و اهمیت برد هوشمند در تدریس

افرادی که در حوزه تدریس تجربه دارند بهتر می‌دانند که ابزارهای آموزشی یکی از مهم‌ترین ارکان یادگیری محسوب می‌شوند. تخته وایت برد هوشمند نمونه ای از فناوری‌های جدید است که مورد استقبال بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها قرار گرفته است. روش‌های سنتی آموزش به تدریج جای خود را به روش‌های نوین می‌دهند تا یادگیری دانش آموزان امروزی سریع و کامل انجام شود. در ادامه به چند مورد از اهمیت برد هوشمند در تدریس اشاره می‌کنیم.

درک مفاهیم اساسی آموزش به کمک برد هوشمند

از این وسایل در بسیاری از زمینه‌ها می‌توان بهره گرفت. با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام شده تأثیر برد هوشمند در یادگیری دانش آموزان استثنایی و درک مفاهیم اساسی بسیار ارزشمند بوده است. در اکثر حوزه‌ها به ویژه در درک مطلب دانش آموزان نوپا و استثنایی روش‌های نوین بسیار مؤثر تر از روش‌های سنتی بوده‌اند. معلمان برای تدریس روش‌های مختلفی را می‌توانند انتخاب کنند و با به چالش کشیدن دانش آموزان عمق یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهند.

سازماندهی آسان دروس به کمک برد هوشمند

یکی از مسائلی که معلمان همیشه با آن درگیر هستند، سازماندهی و برنامه ریزی آموزش دروس است. معلم در طول تدریس، تکالیف مختلفی مثل هماهنگ کردن کلمات با معنی مرتبط و انواع مختلف دیگری را می‌تواند به دانش آموزان بدهد. مزایای این ابزارهای آموزشی تمام نشدنی است و در هر مقطعی معلم می‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد و کلاس را به راحتی مدیریت کند.

تدریس آسان ریاضی به کمک برد هوشمند

اگر شما یک معلم ریاضی باشید، آرزوی تدریس روی یک برد هوشمند سرامیکی را همیشه  در سر خواهید داشت. دبیران و اساتید ریاضی به کمک این وسایل، می‌توانند از نرم افزارهای مختلفی استفاده کنند و هر آنچه را که در روش سنتی نمی‌توانستند به تصویر بکشند، به طور کامل به دانش آموزان نمایش دهند. خانم کری گیلبرت در ایالت ویرجینیا بر روی تأثیر تخته وایت برد هوشمند و قلم برد هوشمند مطاللاتی را انجام داد که نتایج آن بسیار شگفت انگیز بود. دانش آموزانی که به کمک برد هوشمند آموزش دیده بودند، حدود ۲۳ درصد بهتر از دانش آموزان دیگر به آزمون پاسخ داده بودند.

فرآیند یادگیری مفرح به کمک برد هوشمند

این یک حقیقت است که دوران کلاس‌های کسل کننده گچ و ماژیک به پایان رسیده و مطالب آموزشی به راحتی و با جذابیت فوق العاده در بردهای هوشمند به اشتراک گذاشته می‌شود. در حین تدریس دانش آموزان به نحوه کارکرد وایت بردهای هوشمند توجه دارند و کنجکاو می‌شوند تا در حل تمرین‌های مختلف شرکت کنند. بردهای مختلفی در بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برد هوشمند پروگرس اشاره کرد. در وایت برد هوشمند تصاویر و پرزنتیشن ها می‌توانند از طریق قابلیت اتصال به کامپیوتر با کیفیت بسیار بالایی به نمایش گذاشته شوند. همین مسائل باعث می‌شود تا یک کلاس درس مفرح ایجاد شود و غیبت دانش آموزان به حداقل برسد.

دسترسی به یک منبع آنلاین

معلمان و دانش آموزان به کمک برد هوشمند می‌توانند دسترسی آسانی به منابع آنلاین داشته باشند. همین امر باعث می‌شود تا معلم تدریس بسیار باکیفیتی داشته باشد و دانش آموزان می‌توانند تمام دانسته‌های خود را در کلاس به اشتراک بگذارند. معلمانی که به اطلاعات پایگاه داده‌ها دسترسی دارند، دانش آموزان با سوادی را می‌توانند تربیت کنند. در برخی از کتاب‌ها ممکن است برای تکمیل پروژه‌های درسی دانش آموزان نیاز وافری به منابع آنلاین باشد.

 صرفه جویی در هزینه‌های تدریس به کمک برد هوشمند

در بسیاری از مدارس دولتی و یا غیر انتفاعی، برای خرید تخته پاک کن، گچ، ماژیک و اقلام مشابه هزینه‌های گزافی پرداخت می‌شود. به عنوان مثال برای درس جغرافیا ممکن است نقشه‌های متعددی چاپ شود و جابجایی و جلوگیری از گم شدن آن‌ها هم کار دشواری است. با خرید برد هوشمند تمام این تنش‌ها از بین می‌رود و محتوای آموزشی با کیفیت فول اچ دی به معرض نمایش گذاشته می‌شود. خوشبختانه اکثر کلاس‌های مدرن به وای فای وصل می‌شوند و همین امر می‌تواند در استفاده از بردهای هوشمند کارساز باشد.

افزایش سطح مشارکت بین معلم و دانش آموز به کمک برد هوشمند

امروزه به کمک برد هوشمند سرامیکی و انواع دیگر بردها خبری از سخنرانی یک طرفه و حوصله بر معلم خبری نیست و دانش آموزان در تدریس همواره همراه معلم هستند. هیچ تفاوتی ندارد که محتوای آموزشی مربوط به چه چیزی است و در طول تدریس دانش آموزان با مشاهده ویدیوها، تصاویر، صداها و متن‌های مختلف می‌توانند مشارکت کافی داشته باشند. استفاده از ویدیوها همواره دانش آموزان را تشویق خواهد کرد تا به فراتر از کلاس بیاندیشند و همین امر باعث می‌شود تا خلاقیت‌های جدیدی در یادگیری رخ بدهد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در کلاس‌ها باید به آن توجه داشت، میزان مشارکت دانش آموزان در طرح ایده‌های جدید است. با بهره گیری از بردهای هوشمند کلاس درس سرزنده تر و خلاق تر برگزار می‌شود.

امکان ذخیره سازی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تخته‌های هوشمند ذخیره سازی دروس برای مرور آن‌ها در کلاس‌های آینده است. همین امر باعث می‌شود تا دانش آموزانی که غیبت داشته‌اند در جلسات بعدی به راحتی بتوانند دروس خوانده شده را مرور کنند.

جمع بندی

یکی ابزار جدیدی که برای بالا رفتن کیفیت آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد، برد هوشمند است. با خرید برد هوشمند، سطح مشارکت بین معلم و دانش آموز بالا می‌رود، فرایند یادگیری مفرح ایجاد می‌شود، سازماندهی دروس آسان می‌شود و به طور کلی درک مطلب به طور کامل انجام می‌گیرد. برای خرید تخته وایت برد هوشمند و قلم برد هوشمند می‌توانید به یک فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید. شما می‌توانید با توجه به ابعاد محیط آموزشی و فاکتورهای خرید دیگر، یک برد هوشمند مناسب برای مجموعه خود تهیه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.