مناسبت های روز 7 اردیبهشت

رئیس کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از تصویب 7 اردیبهشت به عنوان «روز ایمنی حمل و نقل» از شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

حمید صفری از ثبت روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: با تلاش کار گروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها برای ایجاد دغدغه در اذهان عمومی، تعیین چنین روزی با توجه به دهه ایمنی راه‌ها در اردیبهشت ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد.

وی افزود: این طرح از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به شرایط تقویم کشور در اردیبهشت ماه، روز هفتم از سوی آن نهاد انتخاب شد.

عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه «برنامه‌های این کمیسیون برای سفرهای تابستانی امسال به دو پیک ۱۵ روزه بعد از عید سعید فطر و دو هفته پایانی شهریور تقسیم شده‌است» بیان داشت: با ایجاد هم افزایی و فعالیت هر ۱۸ نهاد دخیل در قالب طرح مشترک ایمنی راه‌ها، امسال شاهد عملکرد جزیره‌ای نخواهیم بود.

صفری با اشاره به فعالیت‌های رسانه ای نهادهای مختلف در حوزه ایمنی راه‌ها برای پیش از شروع سفرهای تابستانی با اشاره به فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فیلم کوتاهی به همت این سازمان با عنوان «پیک سفر» به منظور کاهش رفتار پرخطر ترافیکی، تهیه و طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های مسافربری در طول سفر، پخش خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.