مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی

اکثر متخصصین دیجیتال مارکتینگ بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تنها داشتن یک صفحه در اینستاگرام یا هرشبکه اجتماعی دیگر نمیتواند ضامن بقای همیشگی آن کسب وکار باشد همانطور که بعد از فیلتر شدن تلگرام خیلی از کسب و کار ها یا ضعیف شدند یا از بین رفتند.

و به دلیل همین موضوع کسب و کارهای مختلف اقدام به مهاجرت از ایستاگرام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی کردند تا در صورت اتفاق مشابه زحمات چندین و چند ساله آنها هدر نرود.

ما دراین مقاله سعی در معرفی مزایا و معایب داشتن کسب و کار در اینستاگرام را داریم، تا در انتها به شما یک مسیر مناسب و مطمئن را معرفی کنیم.

نگاه کلی مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه آنلاین

پیشرفت تکنولوژی طی سالهای اخیر باعث شده تا شما به راحتی با کمترین سرمایه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی برای خود دست و پا کنید و از این طریق برای خود کسب درآمد و سود سرشاری به دست بیاورید. اگر شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام به فروش و معرفی محصول مشغول هستید و در این زمینه فعالیت می کنید، باید به شما تبریک بگوییم چرا که توانسته اید برای خود یک کسب کار اینترنتی مناسب پیدا کنید.

پس از معرفی محصولات و خدمات و پیشی گرفتن از رقبا با هزاران دنبال کننده در شبکه های اجتماعی حالا زمان آن فرا رسیده که به دنبال ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بزرگ باشید که در آن بتوانید محصولات متنوعی را به مشتریان خود عرضه کنید. برای انجام مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی با ما همراه باشید.

مزایای فروش در شبکه اینستاگرام

  • عدم نیاز به سرمایه زیاد، با استفاده از یک گوشی هوشمند می توانید برای خود درآمد کسب کنید.
  • دسترسی آسان و سریع در طول شبانه روز.
  • جلب اعتماد بیشتر و سریعتر.
  • فروش بیشتر و بدون واسطه.
  • ارتباط مستمر.
  • وجود تعداد زیادی افرادی با تعداد فالوور زیاد.
  • گستردگی ارتباط.
  • وجود بیش از 24 میلیون عضو از ایران.

معایب کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام

  • خطر فیلتر شدن اینستاگرام. همیشه خطر فیلتر شدن این شبکه اجتماعی همچون تلگرام و از درست رفتن مشتریان وجود دارد.
  • هک شدن پیچ یا بسته شدن آن به دلایل مختلف.
  • عدم وجود آپشنی برای دسته بندی و توضیح محصول.
  • اینستاگرام بیشتر شبکه ای برای معرفی و تبلیغ محصول به شمار می رود.
  • عدم وجود آپشنی برای بروز رسانی قیمت ها گذشته و …
  • نداشتن یک درگاه اینترنتی برای پرداخت.
  • وجود ربات های دردسرساز.

مزایای مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی

  1. مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی باعث دیده شدن محصولات شما توسط کاربران مختلف می شود. به طور مثال زمانی که فردی قصد خرید یک محصول را دارد ابتدا محصول را در صفحه جستجوگر گوگل سرج می کند و سپس اقدام به خرید می کند، این در حالی است که در اینستاگرام فقط دنبال کننده گان شما از محصولات متنوع شما در صورت آنلاین بودن آگاه می شوند ولی در فروشگاه اینترنتی کاربران زیادی از طریق موتورهای جستجوگر به وب سایت شما رهنمون و پس از مشاهده محصولات مورد نظر اقدام به خرید می کنند.
  2. مشتریان شما در فروشگاه اینترنتی محدود به تعداد افراد خاص نمی شود، بلکه بخش بزرگی از مشتریان بالقوه را شامل می شود که از طریق موتورهای جستجوگر به وب سایت شما رهنمون می شوند.
  3. در اینستاگرام صرفاً فالوورهای شما خریدار محصولات شما هستند و اگر اقدام به خرید محصولی نکنند شما ورشکست می شوید؛ ولی در فروشگاه اینترنتی شما با مشتریان بالقوه ای زیادی سرکار دارید که به دنبال محصولات شما هستند، این مشتریان در درازمدت به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.
  4. یکی از مشکلات اینستاگرام عدم داشتن درگاه اینترنتی است. یک فروشگاه بزرگ اینترنتی نیاز به درگاه اینترنتی دارد ولی متأسفانه در اینستاگرام این امکان برای ایرانیان به دلیل تحریم وجود ندارد، بنابراین شما در صورت ماندن در اینستاگرام صرفاً می توانید به عنوان یک کسب و کار کوچک فعالیت کنید.
  5. مدیریت محصولات، مدیریت حساب و رضایت مشتری در مهاجرت از اینستاگرام به سوی فروشگاه اینترنتی موثر است.
  6. باعث فروش بهتر محصولات و دیده شدن آنها می شود. شما می توانید محصولات بهتر و متنوعی را عرضه کنید و از این طریق سود سرشاری را به دست بیاورید. سرمایه گذار همیشه به دنبال سود بیشتر است بنابراین با ساخت یک وب سایت فروشگاهی می توانید سود سرشاری به دست بیاورید و به هدف خود برسید.

دیگر مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

1- دسته بندی محصولات

2- امنیت

3- درگاه پرداخت مطمئنچ

4- قابل اعتماد بودن

نتیجه گیری نهایی:

در حالت کلی شروع یک کسب و کار در بیشتر موارد از شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و وبسایت بوده است. داشتن وبسایت فروشگاهی و پیشبرد اهداف آن به یک سری قوانین نیاز دارد که شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت همیار توسعه جهت مشاوره و طراحی تماس حاصل فرمایید تا بهترین راهنمایی را در این زمینه خدمت شما داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.