هلند یا دانمارک؟ کدام کشور برای تحصیل مناسب تر است؟

در این مقاله به بررسی و مقایسه مزایا و معایب مهاجرت به دو کشور اروپایی، هلند و دانمارک، می‌پردازیم. این دو کشور به عنوان مقصدهای مهاجرتی برای داروسازان، دندانپزشکان و دیگر شغل‌های مهم به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب و کمبود اختلافات طبقاتی معروف هستند. در این مقاله، ابتدا وضعیت کلی اقتصادی و اجتماعی هر دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، سپس به تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط با مهاجرت به هر یک از این کشورها می‌پردازیم.

بررسی هزینه زندگی و تحصیل در هلند و دانمارک

در ادامه هزینه‌های زندگی و تحصیل در هلند و دانمارک به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است. در هلند، هزینه‌های تخمینی ماهانه برای یک فرد بدون اجاره‌خانه حدود 997.8 دلار (910.3 یورو) است. همچنین، مهاجران مجرد به طور میانگین ماهیانه حدود 1375 دلار برای هزینه‌های خود در نظر می‌گیرند.

در زمینه هزینه‌های تحصیلی، برای دانشجویان هلندی و دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هزینه تحصیل معمولاً حدود 2200 یورو در سال است. اما برای دانشجویان کشورهای غیرعضو اتحادیه، این هزینه معمولاً بین 15,000 تا 20,000 یورو در سال است.

در مورد دانمارک، برای زندگی کاملاً معمولی، حداقل باید 700 تا 900 یورو هزینه شود. هزینه تحصیلی در این کشور نیز متفاوت است، به طور معمول، هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان بومی و دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک معمولاً بین 60000 تا 80000 کرون دانمارک متغیر است

بررسی کشور دانمارک برای تحصیل

دانمارک، از 443 جزیره تشکیل شده است و از سال 1973 به عضویت اتحادیه اقتصادی اروپا پیوسته است. این کشور به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته، مشتمل بر سطح زندگی و رفاه اجتماعی بالا و با کیفیتی برتر در دنیا است. به دلیل تمرکز بر آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و حکومت دموکراتیک، دانمارک موفق به قرار گرفتن در رده‌های برتر جهان در این زمینه‌ها شده است.

اما هزینه‌های زندگی و تحصیل در دانمارک بسته به شرایط دانشجویان بین‌المللی متغیر است. در صورتی که متقاضی مورد نظر شهروندان اتحادیه اروپا باشند، از تحصیلات رایگان در این کشور بهره‌مند خواهند شد. اما دانشجویان شهروندان اتحادیه اقتصادی اروپا (EEA) باید هزینه‌ها و شهریه دانشگاه مورد نظر را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی و تحصیل در دانمارک بسته به شهر و موسسه آموزشی و همچنین مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است. بنابراین، این امر نیازمند بررسی دقیق و شخصی‌سازی وضعیت هر دانشجو است تا بتوان به بهترین راهکارهای مالی برای تحصیل در این کشور پرداخت. برای دریافت مشاوره تحصیل در دانمارک میتوانید با بهترین موسسه مهاجرتی در تهران در ارتباط باشید.

شرایط تحصیل کارشناسی در دانمارک

در کشور دانمارک، دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، می‌توانند در رشته‌های

مختلف دانشگاهی این کشور تحصیل کنند. این تحصیلات ممکن است در دانشگاه‌های دولتی و یا خصوصی انجام شود و دانشجویان می‌توانند در مهارت‌های مختلفی از جمله مهارت‌های تئوری و عملی در این مقطع آموزشی شرکت کنند.

در مورد مقطع کارشناسی یا لیسانس، در کشور دانمارک، سه نوع مدرک تحصیلی متفاوت برای دانشجویان در این مقطع ارائه می‌شود:

1. کارآموزان حرفه‌ای: این دوره تحصیلی برای آموزش حرفه‌ای دانشجویان طراحی شده است. دانشجویانی که علاقه‌مند به ورود به حرفه‌های خاصی هستند، می‌توانند در کالج‌های دانشگاهی مرتبط با زمینه مورد نظر خود به مدت 3 تا 4.5 سال تحصیل کنند و بلافاصله وارد بازار کار شوند. این دوره شامل آموزش‌های عملی و تجربی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

در دانمارک، دو نوع دوره لیسانس دیگر نیز در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که شامل لیسانس های دانشگاهی و دوره آکادمی حرفه‌ای AP می‌باشد. این دو نوع دوره به دانشجویان فرصتی برای پیشرفت در تحصیلات و حرفه‌ای شدن در زمینه‌های مختلف می‌دهند.

1. لیسانس های دانشگاهی: این نوع دوره لیسانس در دانشگاه‌های دانمارک به صورت سه ساله ارائه می‌شود. در این دوره تحصیل، دانشجو می‌تواند بر روی یک یا دو موضوع تمرکز کند. این دوره می‌تواند یک مقدمه برای ورود دانشجو به مقطع فوق لیسانس یا ورود به بازار کار باشد. دانشجویان در طول این دوره مهارت‌های تئوری و عملی مرتبط با رشته مورد تحصیل خود را کسب میکنند و آماده می‌شوند تا در مسیر حرفه‌ای خود پیشرفت کنند.

2. دوره آکادمی حرفه‌ای AP: این نوع مدرک کارشناسی در آکادمی‌های کسب و کار یافت می‌شود و به صورت دو ساله ارائه می‌شود. در این دوره، دانشجویان به صورت متمرکز به آموزش مهارت‌های عملی و علمی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. این دوره آمادگی دانشجویان را برای ورود به بازار کار افزایش می‌دهد و آن‌ها را برای شروع حرفه‌ی موفق در زمینه‌های مختلف آماده می‌کند.

با توجه به این تفاوت‌ها، دانشجویان می‌توانند بر اساس علاقه، هدف و شرایط خود، رشته و مدرک تحصیلی مورد نظر خود را در کشور دانمارک انتخاب کنند و به دنبال رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود بروند.

تحصیل کارشناسی در هلند

در آلمان برای ورود به مقطع کارشناسی نیاز به شرکت در دوره‌های کالج دارید، اما خوشبختانه در هلند این امر اجباری نیست و می‌توانید بدون نیاز به حضور در دوره‌های کالج، تحصیل خود را در مقطع کارشناسی آغاز کنید. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند، معمولاً بین 3 تا 4 سال است.

در هلند، تحصیلات به دو زبان انگلیسی و هلندی ارائه می‌شود. برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های هلند با زبان انگلیسی، داشتن نمره آیلتس آکادمیک 6.0 به شما کمک می‌کند. همچنین، شرط معدل نیز برای پذیرش در نظر گرفته می‌شود. اگر نتوانید در بازه زمانی مشخص شده، نمره 6.0 آیلتس را کسب کنید، دانشگاه‌های هلند ممکن است به شما پذیرش شرطی (Conditional) دهند. این بدان معناست که شما موظف هستید با شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی در هلند، نمره مورد نیاز را برای شروع دوره تحصیلی خود کسب کنید.

در ضمن، دانشگاه‌های هلند همچنین نمره تافل (iBt) و تافل (Home Edition) را نیز برای پذیرش مورد قبول قرار می‌دهند. این امکان به دانشجویان ارائه می‌شود تا با توجه به شرایط و توانایی‌های خود، یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی را برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های هلند انتخاب کنند.

به طور کلی، سیستم آموزشی هلند با ارائه این امکانات و شرایط متنوع، به دانشجویان از سراسر جهان فرصتی مناسب برای ادامه تحصیلات و پیشرفت حرفه‌ای در یک محیط بین‌المللی و پویا فراهم می‌کند. برای دریافت مشاوره تحصیل دندانپزشکی در هلند می‌توانید با کارشناسان اصطهباناتی در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در هلند

هلند به عنوان یکی از کشورهای پذیرای دانشجویان بین‌المللی و خانواده‌های آنها معروف است. این کشور، بیش از هر کشور دیگری، فاکتور سن را آخرین اولویت خود قرار می‌دهد، بنابراین حتی اگر در سن 30 سالگی می‌خواهید برای تحصیلات دانشگاهی اقدام کنید، هلند یک فرصت خوب را برای شما فراهم می‌کند.

تحصیل در هلند در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار بین دانشجویان خارجی مورد توجه قرار گرفته است. این مسئله تا حد زیادی به دلیل افزایش تعداد دانشگاه‌های هلندی است که در زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در واقع، براساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان انتشار داده شده توسط مجله‌ی تایمز در سال 2022، 13 دانشگاه هلندی در

بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.