زبان ترکی استانبولی را اصولی یاد بگیرید + بهترین آموزشگاه‌ها برای یادگیری زبان ترکی

زبان ترکی استانبولی؛ زبانی محبوب در بین ایرانیان

زبان ترکی استانبولی یکی از زبان‌های محبوب است که با یادگیری آن می‌توانید برای مهاجرت به ترکیه اقدام یا آن را تدریس کنید. برای یادگیری اصولی این زبان خارجی باید تمرکز خود را روی هر چهار مهارت مکالمه، خواندن، نوشتن و شنیداری بگذارید. همچنین بعد از پایان دوره‌های آموزشی می‌توانید در آزمون‌های بین‌المللی زبان ترکی شرکت کنید. با توجه به این که در حال حاضر روش‌های مختلفی برای یادگیری ترکی استانبولی وجود دارد، این سوال مطرح می‌شود که کدام روش بهترین گزینه برای یادگیری اصولی زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی است؟ برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر درباره این زبان محبوب، این مطلب را از دست ندهید.

تا 20 سالگی چطور زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی یاد بگیرم؟

مهم نیست که شما چند سال دارید و از چه سطحی می‌خواهید یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی را شروع کنید.  برای آغاز یادگیری این زبان، اصولی یکسانی وجود دارند که اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ترکی استانبولی مسلط شوید، باید این اصول را رعایت کنید.

بسیاری از افرادی که هدفمند شروع به یادگیری زبان خارجی می‌کنند، بیشتر به دنبال یادگیری آن زبان تا سن 20 سالگی هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می‌خواهید تا حداکثر سن 20 سالگی به زبان ترکی استانبولی تسلط کامل پیدا کنید، باید تمام توان خود را برای یادگیری این زبان بگذارید.

برای اینکه بتوانید تا سن 20 سالگی به زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی مسلط شوید، باید تمرکز خود را روی هر چهار مهارت زیر بگذارید:

  • مهارت Listening یا شنیداری

مهارت Writing یا نگارش

  • مهارت Reading یا خواندن (درک مطلب)

مهارت Speaking یا تکلم و مکالمه

مهارت شنیداری؛ مهارتی مهم در یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی

افرادی که می‌خواهند به زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی مسلط شوند، باید در کنار یادگیری الفبای این زبان، تمرکز خود را روی مهارت شنیداری هم بگذارند. تصور کنید شما با تمام قواعد نگارشی این زبان آشنایی دارید، اما نمی‌توانید در یک مکالمه زنده، متوجه صحبت‌های طرف مقابل خود شوید. این باعث می‌شود که تمام مهارت‌های دیگر شما زیر سوال بروند.

مهارت شنیداری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن‌ها قواعد می‌باشد. اگر می‌خواهید به این زبان مسلط شوید، باید حتما با قواعد و گرامرها آشنایی داشته باشید. این باعث می‌شود که در حین صحبت کردن فرد مقابل، متوجه معنی جملات او شوید. در صورتی که با این قواعد آشنایی نداشته باشید، نمی‌توان معنای صحیح صحبت‌های او را متوجه شوید.

برای اینکه بتوانید مهارت شنیداری خود را برای یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی تقویت کنید، می‌توانید به سراغ سریال‌ها یا فایل‌های صوتی ترکی بروید. شما می‌توانید با کمک این فایل‌ها این مهارت را در خود تا حد زیادی تقویت کنید. 

مهارت تکلم و مکالمه

از جمله دیگر مهارت‌های مهم در یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی که اگر می‌خواهید تا 20 سالگی این زبان را یاد بگیرید، باید روی آن تمرکز کنید، مهارت مکالمه است. مهارت تکلم و مکالمه شامل مهارت شنیداری هم می‌شود. در این مهارت، شما باید با کمک تکنیکی‌هایی که یاد می‌گیرید، بتوانید در یک مکالمه شرکت کنید. شرکت در این مکالمه‌ها و استفاده از قواعد مختلف باعث می‌شود که وقفه‌های کمتری در یادگیری زبان خود داشته باشید و بتوانید از تمام دامنه اطلاعاتی خود استفاده کنید.

مهارت نگارش

اگر به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی تا 20 سالگی هستید، توصیه می‌کنیم مهارت نگارش را دست کم نگیرید. در آزمون‌های بین‌المللی این زبان مانند تومر، مهارت نگارش شما هم سنجیده می‌شود. اگر می‌خواهید به این مهارت مسلط شوید، باید از گرامرهای مربوط به این زبان برای یادگیری استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای تسلط کامل به این مهارت، باید بتوانید از تمام دامنه کلماتی که بلد هستید، استفاده کنید.

مهارت درک مطلب و خواندن متون

از جمله مهم‌ترین مهارت‌های زبان ترکی استانبولی، مهارت درک مطلب است. به عنوان فردی که قصد یادگیری این زبان را دارد و می‌خواهید در آزمون‌های بین‌المللی آن شرکت کند، باید بتوانید متون را به خوبی درک کنید و متوجه مطالب نوشته شده در آن شوید.

بهترین روش‌های آموزش ترکی استانبولی تا سن 20 سالگی

کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در دو نوع خصوصی و نیمه‌خصوصی و به دو روش آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند. همچنین اخیرا دوره‌هایی هم معرفی شده‌اند که می‌توانید با خریداری آن‌ها، شروع به یادگیری این زبان کنید. از این رو، این سوال مطرح می‌شود که با وجود این‌همه روش آموزش این زبان، برای یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی تا 20 سالگی، کدام روش بهتر است؟

کلاس‌های حضوری آموزش زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی

اگر می‌خواهید به راحتی و تا سن 20 سالگی، زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی را یاد بگیرید، شرکت در کلاس‌های حضوری آموزشگاه‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این کلاس‌ها که به صورت خصوصی و نیمه‌خصوصی برگزار می‌شوند، بازدهی بالاتری نسبت به کلاس‌های آنلاین دارند و همین باعث می‌شود که بتوانید با نمرات بالاترین این کلاس‌ها را بگذرانید.

کلاس‌های آنلاین آموزش زبان ترکی استانبولی

در دوران شیوع کرونا، بسیاری از کلاس‌های آموزش زبان به صورت مجازی برگزار شدند. در حال حاضر هم بسیاری از کلاس‌ها به این شکل برگزاری می‌شوند و افرادی که شرایط حضور فیزیکی در کلاس را ندارند، به سراغ این روش آموزش می‌روند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت خصوصی

اگر می‌خواهید تا سن 20 سالگی به زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی مسلط شوید و به دنبال بهترین روش آموزش این زبان خارجی هستید، می‌‌توانید در کلاس‌های خصوصی شرکت کنید. کلاس‌های خصوصی آموزش زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی به مراتب بازدهی بالاترین نسبت به کلاس‌های نیمه‌خصوصی دارند و اگر می‌خواهید استاد در تمام تایم تدریس در اختیار شما باشد، این نوع کلاس‌ها بهترین گزینه خواهند بود.

کلاس‌های نیمه‌خصوصی آموزش زبان ترکی

به عنوان فردی که قصد یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی را دارد، شما می‌توانید در کلاس‌های نیمه‌خصوصی شرکت کنید. این کلاس‌ها بین 5 تا 15 نفر هستند و جذابیت خاص خود را دارند. به دلیل وجود هم‌کلاسی‌های مختلف، در این کلاس‌ها حس رقابت ایجاد می‌شود و همین می‌تواند محرک شما برای یادگیری این زبان خارجی باشد.

در چه سنی در آزمون‌های ترکی استانبولی شرکت کنم؟

به طور کلی، هیچ محدودیت سنی برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی کشور ترکیه وجود ندارد. شما می‌توانید با یادگیری این زبان در یک آموزشگاه ترکی استانبولی، خود را برای آزمون‌هایی مانند آزمون بین‌المللی تومر آماده کنید. لازم به ذکر است که برای ثبت نام در دانشگاه‌های ترکیه، شرکت در این آزمون الزامی است. در کل، اگر می‌خواهید برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید، بهتر است حداکثر تا 30 سالگی، در یکی از آزمون‌های معتبر این زبان شرکت کرده باشید.

چرا زیر 20 سال بهترین زمان برای یادگیری زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی است؟

افرادی که به دنبال مهاجرت به کشور ترکیه هستند و می‌خواهند در این کشور کار پیدا کنند یا مشغول به تحصیل شوند، بهتر است تا 20 سالگی به زبان رسمی این کشور یعنی ترکی استانبولی مسلط شوند. این‌گونه فرصت‌های شغلی بیشتری برای آن‌ها وجود خواهد داشت و در عین حال می‌توانند در مراکز دولتی ترکیه مشغول به تحصیل شوند که هزینه تحصیل بسیار کمتری نسبت به مراکز غیردولتی دارد.

ایران آموزشگاه؛ مرجع معرفی مراکز آموزش زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی

اگر به دنبال یادگیری اصولی زبان ترکی استانبولی هستید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این زبان تسلط پیدا کنید، بهتر است به سراغ آموزشگاه‌های زبان معتبر بروید. ایران آموزشگاه، بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور، لیستی کامل از بهترین آموزشگاه‌های آموزش زبا‌ن تر‌کی استانبو‌لی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ورود به این سایت و کلیک روی هر آموزشگاه، مشخصات و اطلاعات تماس آن را مشاهده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.