میکروپیگمنتیشن در بارداری مضر است؟

چکیده : میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی موضوع اصلی مورد بحث ما در این صفحه خواهد بود. اگر شما نیز از این قبیل سؤالات در ذهن خود دارید و به‌دنبال پاسخ‌هایی روشن و واضح برای آن‌ها هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

میکروپیگمنتیشن در دوران بارداری

تمایل به زیبایی و داشتن چهره و پوستی زیباتر و شفاف‌تر یک امر ذاتی هم در بین مردان و هم در بین بانوان است. روش‌های زیادی وجود دارد که با ایجاد تغییرات مثبت و دلخواه منجر به زیبایی بیشتر پوست و مو می‌شوند و هرکدام از این روش‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارند. یکی از روش‌هایی که این روزها به دلایل متعدد و اثبات‌شده، طرفداران بسیار زیادی دارد، روش میکروپیگمنتیشن یکی از روش های معروف تاتو صورت یا آرایش دائم است که در آموزشگاه های میکروپیگمنتیشن تهران آموزش داده میشود.

  • اما آیا استفاده از روش میکروپیگمنتیشن در بارداری مانعی دارد؟
  • آیا میکروپیگمنتیشن در بارداری برای جنین یا مادر عارضه خطرناک و قابل توجهی دارد؟

میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی موضوع اصلی مورد بحث ما در این صفحه خواهد بود. اگر شما نیز از این قبیل سؤالات در ذهن خود دارید و به‌دنبال پاسخ‌هایی روشن و واضح برای آن‌ها هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست صفحه:

  • میکروپیگمنتیشن چیست؟
  • انواع میکروپیگمنتیشن چیست؟
  • موارد منع استفاده از روش درمانی و آرایشی میکروپیگمنتیشن
  • میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی
  • جایگزین رنگ ابرو و میکروپیگمنتیشن در بارداری
  • استفاده از حنا
  • استفاده از قهوه
  • استفاده از رنگ‌های گیاهی
  • توصیه ما به شما

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن (MicroPigmentation) روشی است که در آن، رنگدانه‌ها را با استفاده از تکنیک‌های خاص، ابزار و دستگاه مخصوص و سوزن‌های بسیار ریز و نازک، در عمق مشخص و قابل کنترلی از لایه میانی پوست (درم)، به منظور ایجاد ظاهر و پوستی شاداب‌تر و شفاف‌تر، تزریق می‌کنند.

پیگمنت در زبان انگلیسی به معنی رنگدانه است و از آن جایی که در این روش رنگدانه‌های هایپوآلرژیک و زیست سازگار را در مقیاس و ابعاد بسیار ریز و کوچک، به زیر پوست و لایه میانی آن تزریق می‌کنند، به این روش، میکروپیگمنتیشن گفته می‌شود.

البته میکروپیگمنتیشن این روزها تبدیل به روشی آرایشی و بهداشتی شده است و جنبه پزشکی و درمانی آن برای برخی از بیماری‌ها مانند ویتیلیگو یا همان برص و پیسی (لک و پیس)، اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. میکروپیگمنتیشن در زیرشاخه آرایشگری تبدیل به یک آرایش دائم یا نیمه‌دائم شده است.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یکی از دوره های معروف از دوره های آموزش آرایشگری است. شما با آموزش میکروبلیدینگ میتوانید یک مهارت پولساز را یاد بگیرید و به درآمدزایی در این لاین بپردازید.

لازم بذکر است که میکروبلیدینگ هم یکی از دوره های محبوب آرایش صورت است که میتوانید در آموزشگاه میکروبلیدینگ ابرو در تهران آموزش ببینید.

انواع میکروپیگمنتیشن چیست؟

اغلب بانوان از این روش برای تزریق رنگدانه به نواحی مختلف صورت مانند ابرو، دور چشم، پشت پلک، لب و دور لب استفاده می‌کنند و به این روش به چشم یک آرایش دائم و نیمه‌دائم نگاه می‌کنند، چرا که با انجام میکروپیگمنتیشن، بیشتر مراحل آرایش مانند کشیدن ابرو و سایه‌زدن حذف شده و صرفه‌جویی زیادی در زمان آرایش صورت می‌گیرد.

همچنین این روش برای افرادی که پوست حساسی دارند و نمی‌توانند از لوازم آرایشی مختلف استفاده کنند، بسیار ایده‌آل است، چرا که رنگدانه‌ها و پیگمنت‌های مورد استفاده در این روش کاملاً زیست پذیر و ضدحساسیت هستند و به بافت‌های زیر پوست آسیب وارد نمی‌کنند.

میکروپیگمنتیشن برای درمان و محو کردن بیماری‌هایی مانند ویتیلیگو، جای زخم، جای بخیه، ماه گرفتگی مادرزادی، ضایعه‌ها، اسکار پوستی و جای سوختگی بسیار مؤثر و کارآمد است؛ اما برای برخی از افراد که شرایط خاصی دارند، منع استفاده دارد.

موارد منع استفاده از روش درمانی و آرایشی میکروپیگمنتیشن

از آنجایی که این روش با تزریق مواد به زیر پوست همراه است، بیماری‌هایی که ممکن است از طریق سوزن به اشخاص منتقل شود، همواره در کمین افرادی خواهد بود که از این روش استفاده می‌کنند. سوزن‌ها و کارتریج‌های مورد استفاده در این روش یکبار مصرف هستند، بنابراین نهایت دقت را داشته باشید تا سوزن‌ها تعویض شوند و از یک سوزن برای بیش از یک نفر استفاده نشود.

بیماری‌هایی مانند کلوئید، هپاتیت و ایدز با این سوزن‌ها قابل انتقال هستند؛ اما یکی از موارد اصلی منع استفاده از این روش، انجام میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی است. بسیاری از بانوان در طول مدت زمان بارداری اصرار به استفاده از روش‌هایی مانند تاتو و میکروپیگمنتیشن دارند. آیا واقعاً میکروپیگمنتیشن در بارداری مضر است؟

میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی

باید به این نکته توجه کنید که جامعه پزشکی، استفاده از لوازم آرایشی مانند رنگ مو و آرایش صورت را در چند ماه اول بارداری مضر می‌دانند و توصیه می‌کنند که مادر در این مدت از لوازم آرایشی استفاده نکند. حتی با توجه به این مورد که رنگدانه‌های مورد تزریق و مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن از مواد معدنی، آلی و زیست سازگار تشکیل می‌شوند، باید جانب احتیاط را رعایت کرد و حداقل در ۳ ماه اول بارداری از این روش خودداری کرد.

ترکیبات رنگدانه‌ها ممکن است روی رشد جنین خصوصاً در روزها و هفته‌های ابتدایی تأثیر منفی داشته باشد، اگرچه هیچ تحقیقات علمی و مستندی در این باره انجام نشده است. متأسفانه در برخی مراکز آرایشی از رنگدانه‌های تقلبی استفاده می‌شود که به احتمال زیاد حاوی سرب هستند و این سرب، می‌تواند تأثیرات مهلکی را بر بدن مادر و جنین بگذارد.

بهتر است در دوران بارداری و شیردهی خطرات ناشی از سوزن آلوده را جدی بگیریم و برای یک مدت کوتاه دور تمام روش‌هایی مانند میکروپیگمنتیشن، تاتو، میکروبلیدینگ و فیبروز را خط بکشیم. سوزنی که آلوده باشد می‌تواند سلامتی مادر و جان جنین را تهدید کند و اثرات جران‌ناپذیر و سوئی را از خود بر جای بگذارد.

همچنین محل‌هایی که تحت تأثیر نفوذ سوزن به زیر پوست بوده‌اند، مانند زخم سرباز می‌مانند و به شدت در برابر آلودگی‌های محیطی و موارد عفونت‌زا آسیب‌پذیر هستند. با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکرشده، توصیه می‌شود از میکروپیگمنتیشن در بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

میکروپیگمنتیشن در بارداری مضر است؟

آموزشگاه میکروپیگمنتیشن خوب در تهران

میکروپیگمنتیشن در اکثر مواقع برای آرایش دائم ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است در دوران بارداری همه روش‌های آرایشی را کنار بگذارید؛ اما اگر خیلی اصرار به آرایش دائم دارید، بهتر است روش‌هایی را جایگزین کنید که بی‌خطر هستند. در ادامه این روش‌ها را معرفی خواهیم کرد؛ اما اگر شما هم می‌خواهید در حوزه میکروپیگمنتیشن فعالیت کنید، می‌توانید در دوره میکروپیگمنتیشن در یکی از مراکز آموزش آرایش دائم صورت یا بهترین آموزشگاه تاتو صورت در تهران شرکت کنید. در این دوره آموزشی به شما میکروپیگمنتیشن ابرو، شیدینگ ابرو، میکروپیگمنتیشن چشم، میکروپیگمنتیشن لب و تکنیک‌های میکروپیگمنتیشن شامل دوبعدی، سه بعدی، نامنظم و دخترانه، تیغ ماهی، آسیایی، کلاسیک و خطوط رو به بالا آموزش داده می‌شود.

دوره میکروپیگمنتیشن

این دوره به صورت فشرده در ۸ جلسه برگزار می‌شود. همچنین پس از اتمام دوره، یک مدرک معتبر به شما ارائه می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن در هر آرایشگاهی مشغول به کار شوید.

برای شرکت در این دوره‌ها و شروع کار به لوازمی سوزن‌های ظریف، مواد بی‌حس‌کننده و پیگمنت‌های رنگی و … نیاز دارید که البته نیازی به خریداری آن‌ها نیست. این لوازم در آموزشگاه در قالب یک پکیج به شما ارائه می‌شود که باید هزینه آن را جداگانه بپردازید.

همچنین پس از گذراندن دوره، نگران بازار کار نخواهید بود، چرا که میکروپیگمنتیشن این روزها بسیار طرفدار دارد و شما با کار حرفه‌ای خود می‌توانید مشتریان وفادارای پیدا کنید.

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم جایگزین‌های میکروپیگمنتیشن در بارداری را به شما معرفی کنیم.

منبع: ایران آموزشگاه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.