نکات مهم در آموزش شبکه‌های کامپیوتری از مبتدی تا پیشرفته

 برای ورود به حوزه مهندسی شبکه باید از دوره‌های مقدماتی و پیشرفته‌ی مناسب بهره‌مند شد که احتمالاً از بین مدارک موجود در زمینه‌ی آموزش شبکه (آی‌تی)، در اکثر موارد نام مدرک و آموزش نتورک پلاس را شنیده‌اید. گفتنی است که بهترین دوره آموزشی شبکه تنها چند ماه برگزار می‌شود و در این مدت همه‌ی افراد علاقه‌مند به این حوزه، نقشه راه یادگیری شبکه و مبانی آن را به طور کامل فرا می‌گیرند. البته در نظر داشته باشید که برای آموزش شبکه دوره‌های مختلفی وجود دارد که شاید بهترین آن‌ها دوره آموزشی مایکرؤسافت و دوره آموزشی سیسکو باشد که انتخاب هر کدام می‌تواند شما را به آنچه که در ذهن دارید نزدیک کند. به طور کلی آموزش نتورک پلاس این روز‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه است چرا که گستردگی این حوزه به درآمدزایی‌ایده‌آل افراد منجر می‌شود. 

تفاوت دوره‌های‌ آموزش شبکه‌های کامپیوتری

همانطور که در مقدمه عنوان کردیم دو دوره‌ی سیسکو و مایکرؤسافت از جمله دوره‌های آموزشی شبکه هستند که برای حرفه‌ای شدن علاقه‌مندان به این حوزه به دیگر دوره‌ها ترجیح داده می‌شوند. اما پر واضح است که هر کدام از این دوره‌های آموزش مقدماتی شبکه تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • آموزش نتورک پلاس در دوره آموزشی مایکرؤسافت که با آموزش MCSE همراه است به این معناست که مدرک دستیاری مایکرؤسافت به افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود که تأیید بر دانش فنی و تخصصی سطح مقدماتی IT است. ضمن اینکه دوره‌های مربوط به مایکرؤسافت در بستر نرم‌افزار و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری با استفاده از انواع سیستم عامل است.
  • بر خلاف مایکرؤسافت در آموزش مبانی شبکه در دوره آموزشی سیسکو به راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری در بستر سخت‌افزار پرداخته می‌شود. گفتنی است که از مباحث آموزشی این دوره می‌توان به نحوه راه‌اندازی، تنظیم و نگهداری روتر‌ها، ساختاربندی فیزیکی شبکه و مواردی از این دست اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که دو دوره‌ی معرفی شده آموزش نتورک پلاس هیچ منافاتی با هم نداشته و افراد می‌توانند به صورت همزمان هر دو دوره را برای یادگیری بهتر و افزایش اطلاعات‌شان ادامه دهند. 

آموزش +Network چقدر زمان‌بر است

پر واضح است که یادگیری آموزش شبکه کاملاً بستگی به خودتان دارد. البته باید توجه داشته باشید که از کدام دوره آموزشی شبکه استفاده می‌کنید. در حال حاضر کلاس‌های آنلاین و حضوری مختلفی برای این منظور وجود دارد که قابل استفاده برای همه افراد علاقه‌مند به این حوزه است. حتی شاید احساس کنید که اگر از روی کتاب آموزش ببینید، برایتان مفید‌تر باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم آموزش مقدماتی شبکه را در حالت‌ایده‌آل در نظر بگیریم و در واقع صفر تا صد این حوزه‌ی تقریباً پرحجم را زمان‌بندی کنیم، حداقل به چند ماه زمان نیاز خواهیم داشت که البته باز هم همه‌ی این موارد به خودتان بستگی دارد. ضمناً یادآور می‌شویم که انتخاب یک دوره مناسب آموزش نتورک پلاس نیز در تعیین زمان یادگیری این علم مؤثر است. 

مطالب آموزش مبانی شبکه +Network

نتورک پلاس افراد متقاضی یادگیری به مباحث شبکه را برای دریافت مدرک پیشرفته‌تر که احتمالاً در آینده کاربردی خواهد بود، آماده می‌کند. اما ممکن است با این دغدغه مواجه شده باشید که در این دوره‌های آموزشی شبکه چه مواردی گنجانده شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. طراحی توپولوژی‌های مختلف شبکه که کاربران به اطلاعاتی درباره‌ی کلاینت سرور، شبکه‌های ترکیبی، توری، اتوبوسی و… دسترسی خواهند داشت.
  2. پیکربندی توپولوژی‌های شبکه که پس از پیاده‌سازی آن‌ها آموزش داده می‌شود از جمله موارد باارزش در آموزش نتورک پلاس است که افراد علاقه‌مند به این حوزه باید به خوبی آن را یاد بگیرند.
  3. یادگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های شبکه که از جمل می‌توان با سوییچ‌ها، دیواره‌های آتش، هاب‌ها و روتر‌ها اشاره کرد. پر واضح است که راه‌اندازی و پیکربندی هر کدام از این موارد به دانش بالایی نیاز دارد.
  4. تشخیص مزایای هر کدام از پیکربندی‌ها که در آموزش مبانی شبکه در نظر گرفته شده، فوق‌العاده دارای اهمیت است. در واقع افراد باید به طور کامل به مزایا و شرایط پیکربندی شبکه تسلط داشته باشند.
  5. آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مقابل حملات سایبری از دیگر موارد بااهمیتی است که در دوره‌های مختلف آموزش نتورک پلاس برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود. در واقع این خصوص اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی ضعف‌های پیکربندی شبکه ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند در زمان مقتضی به بررسی و تحلیل داده‌ها بپردازند.

مزایای دریافت مدرک MCSA

وقتی صحبت از آموزش MCSA در نتورک پلاس است، احتمالاً با این دغدغه مواجه شده‌اید که چه مزایایی برای آینده‌ی شغلی‌تان خواهد داشت که در این خصوص باید عرض کنیم که بنای حرفه‌ای شدن افراد در حوزه آی‌تی دریافت چنین مدارکی است. در واقع آموزش MCSA که با فناوری اطلاعات مدرت ارتباط دارد به طور کامل می‌تواند مسیر‌های شغلی زیر را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد:

  • با توجه به شناخته شده بودن این مدرک، به راحتی امکان جذب در سازمان‌های مختلف وجود دارد و که حتماً با ارتقای شغلی نیز همراه است.
  • امکان پذیرش مسئولیت دانشگاهی ضمن یادگیری دوره آموزش نتورک پلاس MCSA.
  • امکان استفاده راحت‌تر از سرور.
  • قابلیت تبدیل شدن به یک متخصص بازیابی اطلاعات.
  • امکان یادگیری سریع‌تر آموزش لینوکس اسنشیال. 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جزئیات آموزش نتورک پلاس آشنا کنیم که اگر علاقه‌مند به حضور در این زمینه و یادگیری و کسب تجربه هستید، بتوانید با اطلاعات بیشتری تصمیم‌گیری نمایید. به طور کلی دوره آموزشی شبکه از مهم‌ترین مواردی است که افراد می‌توانند آینده‌ی شغلی‌شان را تضمین کنند. البته باید در نظر داشته باشید که یادگیری این رشته فوق‌العاده به تمرکز نیاز دارد. گفتنی است که بهترین دوره نتورک پلاس پیش‌نیاز بسیاری از دوره‌ها مانند آموزش میکروتیک، آموزش مجازی‌سازی و آموزش لینوکس است، لذا شما عزیزان برای تسلط به این موارد باید در بهترین کلاس‌های آموزش شبکه‌های کامپیوتری ثبت نام کنید.

ضمناً ناگفته نماند که پس از گذراندن دوره‌ی عنوان شده شانس زیادی در استخدام شدن در سازمان‌های مختلف دارید که از این رو است که یادگیری آموزش مقدماتی شبکه از مبتدی تا پیشرفته برای بسیاری از افراد دارای اهمیت شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم از لیست دوره‌های شبکه که شامل دوره آموزشی سیسکو، دوره آموزشی مایکرؤسافت و… است بهترین مورد را برای یادگیری انتخاب نمایید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.