بلد شیم چطور صورت لاغر را آرایش کنیم

در صورتی که صورت شما دارای فرمی کشیده است و قصد دارید که آرایشی زیبا و متناسب با فرم چهره خود داشته باشید در این مقاله با سفیر همراه شوید. همانطور که می دانید اولین گام برای داشتن یک میکاپ زیبا این است که فرم صورت خود را بشناسید و بر اساس فرم صورت نواقص آن را برطرف سازید و در عین حال در صورت نیاز قسمت هایی از آن را برجسته ترنشان دهید. در ادامه قصد داریم تا آرایش صورت کشیده و لوازم آرایشی مناسب این کار را برای شما شرح دهیم، اما پیش از آن لازم است تا توضیح مختصری در مورد انواع فرم صورت به شما ارائه کنیم.

روش آرایش صورت های کشیده و باید و نبایدهای آن

  • کرم پودر: برای هر میکاپی پس از مرطوب کننده، استفاده از کرم پودر لازم و ضروری است. کرم پودر خود را می توانید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب نمایید، اما مراقب باشید که رنگ کرم پودر خیلی روشن نباشد زیرا حس خستگی و بی روحی به صورت می دهد. کرم پودر های تیره تر نیز صورت را کشیده تر و لاغر نشان می دهند.
  • ابرو: برای آرایش صورت های کشیده باید ابروان پر، پهن و صافی داشته باشید. اگر انتهای ابرو برداشته شود و قوس کوچکی به طرف بالا ایجاد شود کمک بسیاری در گرد دیده شدن صورت شما می کند. ابروهای نازک و کمانی، کشیدگی صورت شما را بیشتر نمایان می کنند.
  • تکنیک هایلایت و کانتور: برای اینکه فرم صورت خود را به حالت ایده آل نزدیک کنید، استفاده از تکنیک کانتورینگ کاملا ضروری و مهم است. اما با اینحال باید بدانید که از این تکنیک چطور باید استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. در کانتور کردن برای آنکه از طول صورت کاسته شود باید این کار را از محل رویش مو و شقیقه ها انجام گیرد تا پیشانی کوتاه تر شود. این کار را می توانید با کرم پودر تیره و یا استیک کانتور و پودر کانتور انجام دهید. قسمت زیر چانه را تا کمی بالاتر نیز کانتور کنید. از لاله گوش خطی مستقیم به قسمت زیر استخوان گونه بکشید. بسیار مهم است که این خط به طرف پایین کشیده نشود و زاویه نیز نداشته باشد؛ زیرا صورت را لاغر و کشیده نشان می دهد. این خط باید کاملا صاف باشد. دو خط صاف نیز روی بینی بکشید. بعد از کانتور این نواحی شروع به هایلایت کردن نمایید. بدین صورت که توسط کانسیلر ناحیه زیر چشم به صورت مثلث برعکس تا گوشه چشم، مرکز پیشانی، روی قوس بینی و پل بینی را هایلایت کنید. پس از آنکه خطوط کانتور و هایلایت مشخص شد، شروع به محو کردن به وسیله بلندر یا براش (به سمت بالا) کنید. بدین صورت شما می توانید صورت کشیده خود را گردتر نشان دهید. برای فیکس کردن آرایش در قسمت های تیره از پودر فیکس سفید استفاده نکنید و در مقابل از پودر کانتور استفاده نمایید. همچنین برای قسمت های هایلایت شده از پودر تثبیت کننده روشن استفاده کنید.
  • رژگونه: برای استفاده از رژگونه، کمی لبخند بزنید تا قسمت برجسته گونه که به آن CHEEK APPLE نیز گفته می شود کاملا مشخص شود. سپس رژگونه ملایم خود را به صورت ضربه ای و آرام به سمت بالا بزنید تا برجستگی گونه کاملا نمایان شود. با یک براش صاف و پهن در بالای گونه ها کمی هایلایتر بزنید. توجه داشته باشید که خط کانتور و رژگونه به هیچ عنوان نباید به خط لبخند برخورد کند. برای اطمینان می توانید انگشتان خود را تراز قرار دهید و از این طریق فاصله دو انگشت بین خط لبخند و خط کانتور و رژگونه را حفظ کنید.
  • چشم ها: برای آرایش صورت کشیده باید مژه های پر و مشکی و حالت داری داشته باشید و حتی می توانید از مژه های مصنوعی نیز استفاده نمایید. برای این منظور ریمل های حجم دهنده می تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • سایه چشم: به خاطر داشته باشید که هرگز نباید برای کم کردن کشیدگی صورت، از سایه های پر رنگ و تیره استفاده کنید. رنگ های روشن و ملایم سایه چشم می تواند در ایجاد فرمی متعادل در کل صورت به شما کمک کند.
  • خط چشم: برای آرایش صورت کشیده باید از خطوط افقی استفاده نمایید. خط چشم گربه ای صورت شما را گرد و پر نشان می دهد. این در حالی است که این خط چشم باید به صورت پهن کشیده شود. در هنگام کشیدن خط چشم، چشمان خود را نبندید و اپلیکاتور را به صورت مستقیم روی پلک نگیرید. برای این منظور اپلیکاتور را باید به صورت افقی روی پلک بکشید.

محصولات آرایشی مناسب برای آرایش صورت های کشیده

حال که اندکی با چگونگی آرایش صورت های کشیده آشنا شدید چند محصول کارآمد را به شما معرفی می کنیم که می توانند شما را در دستیابی به یک میکاپ بی نقص یاری کنند:

کانتور و هایلایت: برای بکار بردن این تکنیک ها می توانید از پالت هایلایت و کانتور پوپا، قلم کاموفلاژ آرت دکو، هایلایترهای لاین آبسشن پوپا، هایلایتر دیور، پالت اسنس استفاده نمایید.

کانسیلر: برای پوشاندن جای لک و نواقص صورت و حلقه های سیاه اطراف چشم و همچنین هایلایت کردن می توانید از کانسیلرهای کلارنس، کانسیلر تاچ اکلت ایو سن لوران، کانسیلر ایج ریواند میبلین و کانسیلر کاورآپ ایزادورا استفاده کنید.

ریمل: برای حجم دادن به مژه ها و حالت دار کردن آنها، ریمل های ریمل لاندن، میبلین، گرندیوس لانکوم  و ریمل های کلی استار می توانند گزینه های ایده آلی باشند.

مژه مصنوعی: برای اینکه مژه هایتان پرپشت به نظر برسد می توانید از مژه های مصنوعی سمیرا الفت و مژه های مصنوعی مکس فکتور استفاده نمایید. برای چسباندن مژه ها نیز می توانید از چسب مژه فرا بیوتی کمک بگیرید. برای حالت دادن به مژه ها نیز از فرمژه یاشیل غافل نشوید.

براش: تمام فرآیند آرایش صورت کشیده بدون استفاده از براش و بلندر اسفنجی غیر ممکن به نظر می رسد. همچنین ایجاد خطوط منظم در تکنیک کانتورینگ و محو کردن و ایجاد ظاهری یکدست در صورت بدون کمک گرفتن از براش کاری بیهوده است، زیرا  هرگز نتیجه دلخواه شما حاصل نمی شود مگر با استفاده از براش های مناسب. برای این منظور ست براش سمیرا الفت گزینه ایده آل و هوشمندانه ای برای افرادی است که می خواهند فرم صورت کشیده خود را به حالت بیضی و گرد نزدیک کنند.

در کنار این براش ها می توانیم به شما اسفنج پاک کننده براش بلک دالیا را نیز معرفی کنیم. تمیز کردن براش ها به خودی خود پروسه ای زمان بر و در عین حال دشوار است، اینکه پس از شستن براش ها با شوینده ها و شامپوهای متفاوت زمان زیادی نیز صرف خشک شدن آنها می شود پروسه استفاده مجدد از براش ها را طولانی تر می سازد. برای آنکه این پروسه زمان بر کوتاه شود و شما در هر لحظه بتوانید از براش خود استفاده کنید، اسفنج پاک کننده براش می تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد. با کمک این محصول بی نظیر و خاص می توانید بدون نیاز به آب و شوینده همواره براش هایی تمیز داشته باشید. به عبارت دیگر به راحتی می توانید براش خود را روی این اسفنج بکشید و آن را تمیز کنید و در همان لحظه مورد استفاده قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.