بهترین گهواره نوزاد برای رفع درد کولیک + راهنمای خرید

اگر نوزادتان که به تازگی به دنیا آمده، دچار کولیک است و شما جزو والدینی هستید که به دلیل بی‌قراری و بی‌خوابی نوزاد دلبندتان کلافه شده‌اید باید بدانید که در این مورد تنها نیستید.

حتماً مانند خیلی از والدین روش‌های زیادی را امتحان کرده‌اید و الآن به این نتیجه رسیده‌اید که تکان دادن نوزاد به صورت گهواره‌ای برای رفع این درد بسیار کارآمد است. به همین دلیل اگر قصد خرید گهواره نوزاد را دارید که حالت ننو داشته باشد این مقاله برای شماست.

از گذشته تا الآن، بیشتر والدین از گهواره بچه سنتی و یا همان ننو که به آن گهواره بانوج نیز می‌گویند استفاده می‌کنند. در چند سال اخیر و با پیشرفت سبک زندگی، گهواره‌های سنتی نیز در مدل‌های جدیدتر و کاربردی‌تر تولید می‌شوند.

اما با توجه به تنوع زیاد گهواره‌ها، سؤال اینجاست که بهترین گهواره نوزاد برای رفع درد کولیک بچه کدام است؟

بهترین گهواره نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنگامی‌که یک نوزاد به دنیا می‌آید، یکی از وسایل اساسی که به آن نیاز دارد، گهواره‌ای است که به او امنیت و آرامش در خواب فراهم کند.

هنگام خرید سیسمونی انتخاب گهواره مناسب برای نوزاد بسیار مهم است و باید به انواع ویژگی‌ها و نکات اصولی توجه کنید تا بهترین گزینه را برای نوزاد خود انتخاب کنید.

همان‌طور که می‌دانید، در ماه‌های اول زندگی، نوزادان به یک فضای امن و شبیه به رحم مادر برای خواب نیاز دارند و حالت ننو در گهواره، این امکان را به نوزاد می‌دهد.

پس فراموش نکنید که شما باید گهواره‌ای را تهیه کنید که حالت ننو داشته باشد تا نوزاد در ماه‌های اول با آرامش بیشتری به خواب برود.

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت کیفیت گهواره‌ای که می‌خرید راحت باشد باید به چند ویژگی مهم که در ادامه شرح می‌دهیم دقت کنید.

پایه مستحکم

یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب گهواره نوزاد مد نظر قرار دهید، جنس و استحکام پایه آن است. پایه گهواره می‌تواند از چوب یا فلز ساخته شده باشد، اما مهم‌تر از همه، کیفیت ساختار و استحکام آن است.

بهتر است از پایه‌هایی استفاده کنید که از جنس باکیفیت ساخته شده‌اند و دارای اتصالات محکم و پایدار هستند تا در هنگام استفاده، مشکلاتی را برای شما و نوزاد دلبندتان به‌وجود نیاورد.

همچنین، پایه باید متناسب با وزن و اندازه گهواره باشد تا بتوانید از آن راحت و آسان استفاده کنید. اگر ضخامت چوب و یا فلز پایه و کیفیت اتصالات به کار رفته در گهواره به اندازه کافی مناسب نباشد، شما در استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد.

سبک بودن بیش‌ازحد پایه و زاویه نامناسب موجب این می‌شود که در هنگام تکان دادن، گهواره جابجا و یا از زمین بلند شود که از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است.

بستر نرم و دارای عمق مناسب

از جمله ویژگی‌های مهم گهواره نوزاد، بستر آن است. بستر گهواره باید نرم و ایمن باشد تا نوزاد شما به‌آسانی و با راحتی در آن خوابیده و به آرامش دست یابد.

هرچقدر قسمت بستر گهواره نرم‌تر و از پارچه باکیفیت تولید شده باشد، نوزاد آسایش بیشتری خواهد داشت. پس هنگام خرید گهواره نوزاد دقت کنید که جنس پارچه، نخی و عاری از پلاستیک و دارای الیاف باکیفیت باشد.

عمق بستر گهواره یکی دیگر از نکات ایمنی هست که باید به آن توجه کرد. در بستر با عمق کم احتمال این وجود دارد که نوزاد به بیرون بیفتد و عمق زیاد نیز نوزاد را اذیت خواهد کرد.

ابعاد و اندازه

گهواره نوزاد
گهواره نوزاد

یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب گهواره نوزاد، اندازه‌ای است که مناسب نیازهای نوزاد شما باشد. گهواره ننو از بدو تولد تا حدود یک‌سالگی بیشترین کاربرد را دارد اما این را بدانید که قرار نیست نوزاد شما تا مدت زیادی از گهواره ننو استفاده کند.

بااین‌حال، اگر اندازه گهواره کوچک باشد، ممکن است نوزاد به‌آسانی در آن قرار نگیرد و از آن خارج شود که باعث ناراحتی و ایجاد مشکلات می‌شود.

از طرف دیگر، گهواره‌ای با عمق زیاد نیز، نوزاد را ناراحت می‌کند و ممکن است او را اذیت کند.

بهتر است گهواره‌ای انتخاب کنید که اندازه‌ی مناسبی داشته باشد تا نوزاد شما به‌راحتی و با آسانی در آن جای بگیرد.

وزن و قابلیت حمل

گفتیم که پایه گهواره باید به حد کافی سنگین باشد تا در هنگام تکان دادن جابجا نشود. اما درعین‌حال سبک بودن گهواره و قابلیت حمل آن از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

اگر گهواره خیلی سنگین باشد، حمل‌ونقل آن از یک محل به محل دیگر کمی مشکل می‌شود. ازاین‌رو، انتخاب گهواره‌ای که قابلیت حمل آسان داشته باشد، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بعضی از مدل‌های جدید گهواره، دارای پایه تاشو هستند. در این صورت شما به‌راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید و در مسافرت و مهمانی‌ها نیز از آن استفاده کنید.

این قابلیت باعث می‌شود که گهواره جای زیادی نگیرد و زمانی که به آن نیاز ندارید آن را جمع کنید و در گوشه‌ای از کمد قرار دهید و نگران اشغال فضای منزل نباشید.

طراحی زیبا

به طراحی و ظاهر گهواره نیز توجه کنید، چراکه انتخاب گهواره با طراحی زیبا و متناسب با دکوراسیون اتاق نوزاد، می‌تواند به زیبایی و جلوه‌ی اتاق کمک کند.

گهواره به عنوان یکی از وسایل اصلی نوزاد، در کنار سرویس خواب نوزاد همیشه در جلوی چشم خواهد بود و بهتر است رنگ آن با سایر وسایل نوزاد هماهنگ باشد. انتخاب گهواره با رنگ‌ها و طرح‌های مطابق با تخت و کمد نوزاد، به هماهنگی و همرنگی این وسایل کمک می‌کند و زیبایی کلی اتاق را افزایش می‌دهد.

قابلیت شستشو

نوزادان ممکن است در طول زمان، گهواره را کثیف کنند، ازاین‌رو مطمئن شوید که پارچه گهواره قابل شستشو است. این امر باعث حفظ بهداشت نوزاد و گهواره می‌شود و مانع از بروز بیماری خواهد شد.

گهواره نوزاد را از کجا بخرم بهتره؟

حالا که با ویژگی‌های مهم و اساسی گهواره نوزاد آشنا شدید، راحت‌تر می‌توانید محصولات نامرغوب و غیراستاندارد را از محصولات باکیفیت تشخیص دهید.

اما به هر حال، ما برای خرید گهواره نوزاد، فروشگاه کودک امروز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در سایت کودک امروز که به صورت تخصصی محصولات سیسمونی و نوزاد را ارائه می‌دهد، انواع گهواره و بانوج نوزاد در مدل‌های تاشو و ثابت وجود دارد که همگی جزو محصولات بسیار باکیفیت هستند.

پشتیبانی خیلی خوب و ضمانت محصولات، باعث شده که فروشگاه کودک امروز به عنوان یکی از مراکز خرید خوب گهواره در ایران، به صورت اینترنتی شناخته شود.

اگر می‌خواهید مدل‌های جدید گهواره همراه با قیمت و جزئیات کامل را مشاهده کنید کافیست عبارت روبرو را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین لینک شوید: خرید گهواره نوزاد فروشگاه کودک امروز

سخن پایانی

پدر و مادرهای زیادی با خرید گهواره،آرامش را برای نوزاد خود فراهم کرده‌اند و این را به خاطر داشته باشید که آرامش و خواب خوب نوزاد، به آرامش شما نیز می‌افزاید.

با توجه به ویژگی‌ها و نکات گفته شده، می‌توانید بهترین گهواره نوزاد را برای کودک خود انتخاب کنید که به او خواب آرام و ایمنی فراهم آورد و نیازهای او را برآورده کند.

قطعاً گهواره نوزادی که با کیفیت و دقت انتخاب می‌شود، بهترین همراه شما در مراقبت از نوزادتان خواهد بود. پس با یک خرید هوشمندانه، به آرامش و آسایش نوزاد خود و خودتان دست یابید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.