تجربیات تلخ و شیرین از عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از روش‌های پیشرفته‌ لاغری در جهان است که به کمک جراح اسلیو و با استفاده از روش لاپاراسکوپی انجام می‌ شود. این عمل معده به طور موثری حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده افرادی که دچار چاقی مفرط هستند را کاهش می ‌دهد. در این مقاله، ما به تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند می ‌پردازیم تا به این نتیجه برسیم که آیا استفاده از این روش برای لاغری ارزش دارد یا خیر؟

تجربیات تمامی بیماران دارای اضافه وزن قبل از عمل اسلیو

افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها برابر با 40 یا بیشتر است، دچار چاقی مفرط هستند و به کمک اسلیو می ‌توانند لاغر شوند. چاقی مفرط به طور جدی بر زندگی روزمره افراد تاثیر می‌ گذارد و مشکلات زیادی را در زمینه‌ های مختلفی از جمله فعالیت ‌های فیزیکی، روابط زناشویی، ورزش و غیره ایجاد می ‌کند. علاوه بر این، کسانی که چاق هستند ممکن است به بیماری‌ های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کبد چرب، افسردگی و … مبتلا شوند

تجربیات مشترک بیماران اسلیو

یکی از ویژگی‌ های مشترک تمامی بیماران اسلیوی، تجربه کاهش وزن چشمگیر است. پس از جراحی اسلیو، افراد به تدریج وزن خود را از دست می ‌دهند و در طی شش ماه اول حدود 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست می‌ دهند. بر اساس تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌ اند ، این کاهش وزن طی دو سال پس از عمل می ‌تواند بین 70 تا 80 درصد باشد. علاوه بر این، بیماری‌ های مرتبط با چاقی به طرز چشمگیری کاهش می ‌یابند و نیاز به مصرف داروها کاهش می‌ یابد، حتی برخی از بیماران ادعا می‌ کنند که بیماری ‌شان به طور کامل بهبود یافته است. این بهبود در کیفیت زندگی افراد منجر به افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی می‌ شود.

تجربیات منفی بیماران اسلیو

اگرچه اکثریت بزرگی از افرادی که عمل اسلیو انجام داده‌ اند از نتیجه راضی هستند، اما در برخی موارد تجربیات منفی نیز وجود دارد. افرادی که جراح اسلیو ماهری نداشته باشند یا مراقبت ‌های بعد از عمل اسلیو را رعایت نکنند، ممکن است با بازگشت وزن پس از جراحی مواجه شوند. همچنین عوارض طبیعی جراحی اسلیو می ‌تواند شامل ریزش مو و شل شدن پوست پس ازعمل باشد. برخی از افراد نیز نیاز به مصرف مکمل ‌های ویتامینی و مواد معدنی تا پایان عمر دارند.

سایر مشکلات منفی افرادی که عمل اسلیو انجام داده ‌اند:

  1. بروز درد به دلیل شکاف و زخم‌ های ایجاد شده روی شکم.
  2. ایجاد بوی بد دهان که پس از بازگشت به رژیم غذایی عادی این مشکل برطرف می‌ شود.

نکات مراقبتی بعد از عمل اسلیو

عمل اسلیو معده در ابتدا چندان سخت نیست و بیماران معمولا در 1 تا 2 روز پس از عمل به خانه برمی ‌گردند. اما بیماران باید به تغذیه بعد از عمل اسلیو پایبند باشند. بر اساس تجربیات افرادی که این عمل را انجام داده‌ اند و نتایج موفقیت‌ آمیز داشته‌ اند، دقت لازم در مراقبت‌ های پس از جراحی به مدت حداقل دو هفته تاثیر زیادی بر روی بهبود و سلامتی آنها داشته است. این افراد بایستی تا مدتی از مایعات، غذاهای نرم و پوره شده استفاده کنند و از مصرف غذاهای جامد خودداری کنند.

دوره نقاهت عمل اسلیو

دوره نقاهت عمل اسلیو معده نسبتا کوتاه است و افراد بین 2 تا 3 هفته پس از عمل می ‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. اما بیماران تا 6 ماه اجازه انجام فعالیت‌ های بدنی سنگین را ندارند و باید همواره رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو را رعایت کنند.

میزان کاهش وزن پس از عمل اسلیو

در ماه‌ های ابتدایی پس از جراحی اسلیو معده، وزن شما با سرعت زیادی کاهش خواهد یافت. با گذر زمان، این سرعت در کاهش وزن کاهش خواهد یافت، بیمارانی که جراحی اسلیو معده انجام داده‌ اند، به طور معمول ۵۰ تا ۶۰ درصد از اضافه وزن خود را در مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از جراحی از دست می ‌دهند.

بیماران در ۱۲ ماه الی ۱۸ ماه اول پس از جراحی، قرار ملاقات‌ های منظم با پزشک خواهند داشت تا پزشک وضعیت آن‌ها را بررسی کند. اگر بیماران محدودیت‌ های غذایی و برنامه‌ های ورزشی خود را با جدیت دنبال کنند، میزان کاهش وزن آن‌ها پس از عمل اسلیو معده بیشتر خواهد شد. کاهش وزن هر بیمار بسته به شاخص توده بدنی اولیه، بیماری‌ های ناشی از اضافه وزن، سن و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

روند کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

بیماری که ۱۶۰ کیلو گرم وزن دارد و می‌ خواهد ۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، ۹۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد. این بیمار می ‌تواند در طول سال اول جراحی اسلیو معده، در حدود ۴۵ تا ۵۵ کیلوگرم وزن کم کند. اگر خواهان انجام عمل اسلیو معده هستید، ممکن است علاقمند به دانستن روند لاغری پس از عمل اسلیو معده باشید.

اکثر بیماران در طول ۶ تا ۱۲ ماه اول پس از جراحی عمل لاغری، هر هفته بین ۰.۹ الی ۱.۸ کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت. در واقع کاهش وزن ماهانه در حدود ۳.۵ تا ۷ کیلوگرم است. البته در ماه اول پس از عمل بیشتر از هر زمان دیگری وزن کم می ‌شود که این مورد بیشتر به دلیل سختی غذا خوردن بعد از عمل است.

کلام آخر

به طور کلی، عمل اسلیو تنها برای افرادی مناسب است که دچار چاقی مفرط هستند و شاخص توده بدنی آنها 40 یا بیشتر است. بر اساس تجربیات افرادی که این عمل را انجام داده ‌اند و نتایج موفقیت ‌آمیز داشته‌ اند، می‌ توان گفت که این روش به شرط تبحر جراح و رعایت مراقبت‌ های بعد از عمل، می ‌تواند بهترین نتایج را به افراد بدهد. این روش می‌ تواند زندگی افراد را بهبود ببخشد و به کاهش بیماری‌ های مرتبط با چاقی کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.