درمان سرطان سینه مهر ایرانیان

سرطان سینه، شکلی از سرطان است که سلول های بافت سینه در زنان و در موارد نادر، مردان را درگیر می نماید. آگاهی از پیشرفت های صورت گرفته در تشخیص و درمان سرطان سینه می تواند نرخ ادامه حیات و زنده ماندن را بالا ببرد. پیشرفت در سطح آگاهی دارای ارتباط مستقیم با شناسایی بیماری در مراحل اولیه و ایجاد امکان ارائه یک دستاورد شخصی و بهترین راهکار برای بهره مند شدن از درمان می باشد. مرکز تصویربرداری مهر ایرانیان، مفتخر به ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان سینه و سایر مشکلات و دغدغه های مربوط به سلامت سینه می باشد. در این مرکز، غربالگری جهت تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه و ارائه درمان های کمتر تهاجمی و موثر تر، مورد تمرکز می باشد. همچنین این مرکز، تحقیقاتی را در زمینه علل سرطان پستان، بیولوژی و رفتار، با هدف توسعه هرچه بهتر استراتژی های پیشگیری و درمان به انجام می رساند.

پس از تکمیل درمان، بیماران در مرکز تصویربرداری مهر ایرانیان، تحت برنامه های فالوآپ، جهت انجام تست های غربالگری، و ارزیابی های آزمایشگاهی، چک آپ می شوند. در این مرکز، بر روی موضوعات مربوط به کیفیت زندگی بیمار بعد از درمان، از قبیل کنار آمدن با علائم یائسگی القا شده در پی شیمی درمانی، اختلالات خواب یا روحی، سوالات مربوط به تغذیه و رفاه عمومی، کار می شود.

درمان سرطان سینه

درمان های موضعی

برخی درمان ها موضعی هستند، به این معنی که تومور را بدون تاثیر گذاشتن بر روی بقیه بدن، درمان می کنند.

بیشتر زنان مبتلا به سرطان سینه، تحت نوعی جراحی برای برداشتن تومور قرار می گیرند. بر حسب نوع سرطان سینه و میزان پیشرفت آن، شما به نوعی از درمان، قبل یا بعد از جراحی یا گاهی در هر دو موقعیت، نیاز پیدا خواهید کرد.

جراحی سرطان سینه : جراحی سرطان سینه دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام به دلایل مختلفی انجام می شوند. هدف از انجام جراحی شامل موارد زیر می باشد:

1 . برداشتن هر چه بیشتر سرطان

2 . کشف پیشرفت سرطان به گره های لنفاوی در زیر بغل

3 . بازیابی شکل سینه بعد از برداشتن سرطان

4 . تسکین علائم سرطان پیشرفته

دونوع جراحی برای برداشتن سرطان سینه وجود دارد:

1 . جراحی حفظ سینه یا لامپکتومی – که روند جراحی است که در آن، بخشی از سینه حاوی سرطان برداشته می شود. هدف از این جراحی، برداشتن سرطان و نیز بخشی از بافت نرمال اطراف آن می باشد. مقدار بافت برداشته شده به بزرگی تومور و فاکتورهای دیگر وابسته است.

2 . ماستکتومی – جراحی است که در آن کل سینه برداشته می شود. منظور از کل سینه، کل بافت سینه و گاهی اوقات بافت های مجاور آن می باشد.

پرتو درمانی

پرتو درمانی روندی است که در آن از پرتوهای پر انرژی برای تخریب سلول های سرطان استفاده می شود. پرتو درمانی در چندین موقعیت مورد استفاده قرار می گیرد:

1 . بعد از جراحی حفظ سینه – برای کمک به جلوگیری از بازگشت سرطان به سینه یا گره های لنفاوی مجاور

2 . بعد از ماستکتومی – در صورت بزرگ تر بودن سرطان از 5 سانتی متر، و یافت شدن آن در بسیاری از گره های لنفاوی

3 . در صورت گسترش سرطان به بخش های دیگر بدن از جمله مغز و استخوان

درمان های سیستمیک

داروهای استفاده شده برای درمان سرطان سینه، درمان های سیستمیک نامیده می شوند. این داروها به صورت خوراکی و تزریقی موجود می باشند. درمان های سیستمیک شامل شیمی درمانی، هورمون درمانی، هدف درمانی و ایمونوتراپی هستند.

دستاورد های رایج درمان سرطان سینه

معمولاً طرح های درمان بر اساس نوع سرطان، مرحله آن و برخی موقعیت های خاص استوار می باشند. طرح درمان شما به فاکتورهای دیگر از قبیل سلامت عمومی شما و ترجیحات شخصی تان نیز وابسته است.

این دستاوردها عبارتند از:

1 . درمان سرطان سینه بر اساس مرحله

2 . درمان سرطان سینه منفی سه گانه

3 . درمان سرطان سینه التهابی

4 . درمان سرطان سینه در طول بارداری

تشخیص و درمان سرطان سینه شامل شاخه های زیر می باشد:

سرطان سینه تهاجمی در مراحل اولیه

سرطان سینه تهاجمی متاستاز یا پیشرفته

سرطان سینه غیر تهاجمی

سرطان سینه برگشتی

درمان سرطان سینه رفراکتوری ( سرسخت )

سرطان سینه وراثتی و پر خطر

ارزیابی سرطان سینه مشکوک

سرطان سینه التهابی

سرطان سینه در طول بارداری

سرطان سینه در زنان جوان

سرطان سینه در مردان

سونوگرافی سینه چه زمان استفاده می شود؟

سونوگرافی در بررسی برخی تغییرات سینه از قبیل برآمدگی ها، یا تغییرات در زنانی که دارای بافت سینه متراکم هستند، مفید می باشد. از این روند می توان برای بررسی ناحیه مشکوک که در ماموگرام مشاهده شده است نیز استفاده نمود.

سونوگرافی از این جهت حائز اهمیت است که اغلب می تواند تفاوت بین کیست های پر شده با مایع و توده های جامد را مشخص کند.

سونوگرافی را می توان برای کمک به هدایت سوزن بیوپسی در ناحیه مورد نظر برای بیرون کشیدن و مورد آزمایش قرار دادن جهت تشخیص سرطان نیز مورد استفاده قرار داد. این تکنیک در گره های لنفاوی متورم در زیر بغل نیز قابل اجرا می باشد.

در سونوگرافی سینه غرب تهران ، متخصص در زمان اجرای روند، ژلی را بر روی پوست بیمار مالیده و ابزاری بنام مبدل را بر روی پوست حرکت می دهد. مبدل، امواج صوتی را ارسال نموده و بازتاب آن از بافت های بدن را دریافت می نماید. این بازتاب ها به تصویر بر روی مانیتور تبدیل می شود. در زمان حرکت دادن مبدل، بر روی ناحیه، احساس فشار خواهید کرد که البته، درد آن فراتر از آستانه تحمل نمی باشد.

سونوگرافی غرب تهران به گزینه سونوگرافی سینه خودکار ( ABUS) مجهز است که دارای یک مبدل بزرگ برای گرفتن صدها تصویر برای پوشش دادن کل سینه می باشد. در زمان استفاده از ABUS، یک سونوگرافی دستی ثانویه نیز اغلب برای گرفتن عکس های بیشتر از ناحیه مضنون، مورد استفاده قرار می گیرد.

رادیولوژی و درمان سرطان سینه

رادیولوژی با استفاده از روندهای متنوع تصویر برداری، امکان مشاهده داخل بدن و ارزیابی و تشخیص مشکل را فراهم می آورد.مهر ایرانیان رادیولوژی تهران با بهره گیری از به روز ترین و صحیح ترین تکنولوژی ها در این زمینه، به بیماران در بهره مندی از تست هایی با کیفیت بالا و در پی آن توصیه مناسب ترین درمان برای مشکل، خدمات منحصر بفردی را برای بیماران از جمله افراد مبتلا به سرطان سینه فراهم آورده است.

بیوپسی سینه و درمان سرطان سینه

گاهی در صورت مشاهده یک ناهنجاری در سینه، روندی به نام بیوپسی سینه یا نمونه برداری توسط پزشک توصیه می شود. انواع مختلفی از این روند وجود دارد که می توان برای شناسایی دامنه گستردگی موقعیت مورد استفاده قرار داد. این انواع مختلف عبارتند از:

1 . بیوپسی پانچ – که در آن از ابزار ویژه برای پانچ کردن یک سوراخ کوچک در پوست جهت دستیابی به یک نمونه و بررسی موقعیت استفاده می شود.

2 . بیوپسی سوزن- که در آن از یک سوزن کوچک توخالی، هدایت شده با اشعه ایکس، سونوگرافی، سی تی اسکن یا اسکن ام آر آی، برای به دست آوردن بافت استفاده می شود.

3 . بیوپسی آندوسکوپیک- که در آن از آندوسکوپ برای برداشتن بافت مورد استفاده قرار می گیرد.

4 . بیوپسی برش- که برای برداشتن بخش بزرگ تری از بافت به کار برده می شود.

منبع : مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.