راهنمای کامل برای خرید اقساطی کنسول بازی

اگر تصمیم گرفتید کنسول بازی جدید بخرید یا اولین بار است سراغ خرید کنسول می‌روید، باید انواع کنسول‌ها و برندها را بشناسید و نکات خرید آن را بدانید. در این مقاله انواع کنسول‌ها را معرفی می‌کنیم و درباره‌ی شرایط و نحوه‌ی خرید اقساطی کنسول بازی توضیح می‌دهیم. با خرید کنسول بازی قسطی می‌توانید در زمان کوتاهی کنسول موردعلاقه‌تان تحویل بگیرید و بازی کنید.

معرفی کنسول‌های موجود در بازار

شرکت‌های سازنده کنسول هر سال دستگاه‌های خودشان را ارتقا می‌دهند. در حال حاضر، جدیدترین کنسول‌های بازی، کنسول نسل نهم، پلی‌استیشن ۵ و کنسول نسل هشتمی نینتندو سوئیچ هستند. دستگاه‌هایی مثل ایکس باکس سری اس و ایکس در دسته‌ی کنسول‌های نسل نهم قرار می‌گیرند. 

کنسول‌های نسل هشتم سونی و مایکروسافت مثل ایکس باکس وان و PS4 هم در بازار وجود دارند، ولی جزو کنسول‌های به‌روز و جدید نیستند. بنابراین، اگر دنبال جدیدترین کنسول‌های بازار می‌گردید، می‌توانید دستگاه موردعلاقه‌تان را از بین کنسول‌های نسل نهم انتخاب کنید.

راهنمای خرید پلی‌استیشن قسطی

پلی‌استیشن‌ها محصول شرکت سونی هستند. قدرتمندترین کنسول پلی‌استیشن، PS5 است که بازی‌ها را با رزولوشن 4K و فریم ریت ۶۰ تا ۱۲۰ اجرا می‌کند. این کنسول از رزولوشن 8K هم پشتیبانی می‌کند. پلی‌استیشن ۵ از نظر ظاهر هم مزیت‌های زیادی دارد. بارزترین ویژگی ظاهری آن، Dualsense در کنترلر است. با این ویژگی، حس لامسه بازی چندبرابر شده است. مثلاً، اگر در طول بازی، زه کمان را بکشید یا دری را بشکنید، انگشت‌های شما این فشار را حس می‌کنند. 

اگر می‌خواهید پلی‌استیشن ۵ بخرید، بهتر است بدانید که این کنسول در دو مدل دیسک‌خور و دیجیتال در بازار وجود دارد. برای مدل دیسک‌خور باید نسخه فیزیکی بازی‌ها را تهیه کنید. مدل دیجیتال، درایو دیسک ندارد و بازی‌ها را باید از پلی‌استیشن استور خریداری و دانلود کنید. 

در نهایت اینکه، باخرید PS5 می‌توانید از بازی‌هایی مثل Demon’s souls، اسپایدرمن: مایلز مورالس، سک بوس و The last of Us part II لذت ببرید. این دستگاه با بازی‌های PS4 هم سازگار است و می‌توانید بازی‌هایی مثل Ghosts of Tsushima، آنچارتد 4 و گاد آف وار را با فریم بهتر و رزولوشن بالاتر PS5 اجرا کنید.

راهنمای خرید ایکس باکس قسطی

جدیدترین مدل‌ کنسول‌های مایکروسافت، دو مدل ایکس باکس سری اس و سری ایکس هستند که همزمان با PS5 وارد بازار شدند. ایکس باکس با فریم ریت ۱۲۰ و رزولوشن 4K بازی‌ها را اجرا می‌کند و ایکس باکس سری اس رزولوشنش 1440p است و فریم ریتی بین ۶۰ تا ۱۲۰ ثانیه دارد. 

بازی‌های انحصاری ایکس باکس Halo infinite و فورزا هورایزن ۵ هستند و مایکروسافت قول داده است که در سال‌های آینده بازی‌های جدیدی را به کتابخانه ایکس باکس اضافه می‌کند. کنسول‌های ایکس باکس سازگاری خیلی خوبی با بازی‌های قدیمی دارند. بنابراین اگر کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت را بخرید، می‌توانید بازی‌های نسل قبل را به را صورت خودکار اجرا کنید. 

دستگاه‌های ایکس باکس از نظر سرویس‌های آنلاین حرف اول را می‌زنند. دو سرویس آنلاین گیم پس و گیم پس التیمیت عملکردی شبیه به نتفلیکس دارند. شما با پرداخت هزینه‌ ماهانه می‌توانید به بیش از صدها بازی دسترسی داشته باشید.

راهنمای خرید نینتندو سوییچ قسطی

اگر تصمیم دارید کنسولی قابل حمل بخرید و آن را با خودتان به سفر و مهمانی ببرید، کنسول نینتندو مناسب شما است. این دستگاه یک کنسول کوچک است و امکان اتصال به تلویزیون هم دارد. کنسول‌های بازی نینتندو در دو مدل سوئیچ و اولد در بازار وجود دارند. مدل اولد جدیدترین دستگاه نینتندو است و در پاییز ۲۰۲۱ در بازار عرضه شده است. نینتندو دستگاه دیگری هم دارد که با نام نینتندو سوئیچ لایت به فروش می‌رسد. این دستگاه کوچک‌تر از مدل‌های دیگر است و قیمت کمتری هم دارد.

نکات خرید اقساطی کنسول بازی

عواملی مثل قیمت، بازی‌های مختلف، ویژگی‌های گرافیکی، بازی‌ها و سرویس‌های آنلاین در خرید کنسول بازی قسطی اهمیت دارند. در این قسمت، هر کدام از نکات را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

قیمت کنسول‌های بازی

به‌طور کلی، قیمت کنسول‌های نسل هشتم پایین‌تر از کنسول‌های نسل نهم است. این کنسول‌ها با قیمتی بین ۷ تا ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسند. کنسول‌های نسل نهم در نوامبر سال ۲۰۲۰ عرضه شدند و حداقل تا ۷ یا ۸ سال دیگر جزو کنسول‌های خوب به شمار می‌روند. قیمت کنسول‌های نسل نهم ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. اگر کنسول بازی را به صورت قسطی بخرید، می‌توانید بهترین دستگاه‌های کنسول نهم را با هزینه‌ای معقول خریداری کنید و اقساط را به صورت ماهیانه پرداخت کنید.

قیمت بازی‌ها

هر کدام از کنسول‌های نسل هشتم و نهم بازی‌های مخصوص به خودشان را دارند. قیمت بازی‌های کنسول‌های نسل هشتم حداکثر ۶۰ دلار است، ولی بازی‌های کنسول‌های نسل نهم با قیمت ۹۰ دلار به فروش می‌رسند. البته، امکان بازی آنلاین هم وجود دارد. برای بازی آنلاین باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

ویژگی‌های گرافیکی کنسول‌ها

هر چقدر یک کنسول جدیدتر باشد، از نظر گرافیکی کیفیت بالایی دارد. از نظر گرافیکی، کنسول‌های PS5، ایکس باکس سری اس یا ایکس حرف اول را بین کنسول‌ها می‌زنند. این کنسول‌ها قدرت پردازش بالایی دارند و گرافیک آن بهتر از کنسول‌های PS4 و ایکس باکس وان است. بهتر است بدانید که ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از نظر گرافیک در یک سطح قرار می‌گیرند.

انواع بازی‌ها

بیشتر بازی‌های موجود در فروشگاه‌های بازی‌های ویدیویی روی همه کنسول‌ها اجرا می‌شوند، اما بعضی از بازی‌ها مثل آنچارتد و خدای جنگ فقط مخصوص پلی‌استیشن هستند. این بازی‌ها را استدیوهای بازی‌سازی فقط برای کنسول‌های خودشان منتشر می‌کنند. 

فورزا هورایزن و هیلو هم از جمله‌های بازی‌های انحصاری ایکس باکس هستند. اگر در خرید اقساطی کنسول بازی، دنبال بازی خاصی می‌گردید، حتما به کنسول اجرا‌کننده‌ آن بازی توجه کنید. همچنین، بعضی از بازی‌ها در بعضی از کنسول‌ها بهتر اجرا می‌شوند. به جز کنسول‌های ایکس باکس و پلی‌استیشن، همه بازی‌های کنسول نینتندو انحصاری است. بازی‌های زلدا یا ماریو را فقط روی کنسول نینتندو می‌توانید بازی کنید.

خرید کنسول بازی قسطی در کمترین زمان

سایت‌های خرید اعتباری امکان خرید اقساطی کالا را فراهم کرده‌اند. خرید کنسول بازی قسطی هم یکی از امکانات این سایت‌ها است. شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ اعتبار، کنسول بازی، وسایل جانبی و بازی‌های آن را خریداری کنید. ثبت‌نام در بیشتر این سایت‌ها با شماره شناسنامه و شماره موبایل انجام می‌شود. در نهایت، بعد از بررسی سابقه بانکی، اعتبار به حسابتان افزوده می‌شود و می‌توانید کنسول بازی دلخواهتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.