علل شایع خرابی ماشین ظرفشویی + آموزش تعمیر

خرابی ماشین ظرفشویی به دلایل متفاوتی رخ می دهد، دلایلی که عملکرد این وسیله را با اختلالات لحظه ای یا دائمی مواجه می کند. برای برطرف کردن این مشکلات باید دقت داشته باشید که علت خرابی به درستی تشخیص داده شود و این امر نیاز به دانش و آگاهی کامل درباره عملکرد ظرفشویی دارد.

هر اقدامی برای تعمیر ماشین ظرفشویی بدون آگاهی ضرر های زیادی به همراه دارد از این جهت برای شناسایی علل خرابی و تعمیر ظرفشویی باید به مرکز تخصصی تاپ تعمیر مراجعه کرد. تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر یکی از بهترین مجموعه های تعمیر لوازم خانگی است که در صورت برخورد با هر گونه خرابی میتوانید با واحد پشتیبانی آن به شماره 021-22863018در ارتباط باشد.

خرابی قطعات داخلی ظرفشویی

قطعات داخلی مهمترین بخش هایی هستند که در عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر می گذارند، خرابی این قطعات از علل شایع خرابی ماشین ظرفشویی به شمار می آیند. از مهمترین قطعات داخلی ماشین ظرفشویی که خرابی آنها باعث از کار افتادگی این وسیله می شود می توان به جدول زیر اشاره کرد:

پمپ تخلیه

· علت خرابی پمپ تخلیه چیست؟

از مهم ترین دلایل خرابی این قطعات می توان به مسدود شدن بخش های مختلف مانند شلنگ تخلیه، فیلتر پمپ، خروجی آب اشاره کرد. علاوه بر این خرابی تسمه پمپ، برد الکتریکی و میکروسوئیچ درب وسیله از دیگر دلایل خرابی این قطعه به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی پمپ تخلیه را تشخیص داد؟

خالی نشدن آب به صورت کامل در داخل ظرفشویی از نشانه های خرابی پمپ تخلیه است.

· چگونه می توان خرابی پمپ تخلیه را تعمیر کرد؟

بدون شک تعمیر این قطعه نیاز به تخصص کافی دارد زیرا نیاز به باز شدن کامل ظرفشویی و همچنین بررسی تخصصی پمپ و تعمیر تخصصی آن دارد به همین دلیل توصیه ما این است که حتما از تعمیرکاران حرفه ای تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر استفاده کنید.

المنت حرارتی

· علل خرابی المنت حرارتی

از دیگر قطعات کاربردی در ظرفشویی می توان المنت حرارتی را معرفی کرد که گاهی به دلیل نوسانات برق، فرسودگی، کیفیت پایین آب، نشتی، شکستن و رسوب گرفتن با خرابی مواجه می شود.

· تشخیص خرابی المنت حرارتی

خرابی ماشین ظرفشویی به دلیل المنت از راه کیفیت شستشو، گرم نشدن آب و کاهش عملکرد ماشین قابل تشخیص است.

· تعمیر خرابی المنت حرارتی

المنت حرارتی یکی از بخش های قابل تعویض در ماشین ظرفشویی است که در صورت اتصالی قابل تعمیر و در صورت خرابی باید تعویض گردد.

سنسور ها

· علت خرابی سنسور ها چیست؟

سنسور ها یکی از قطعات تاثیر گذار در عملکرد این وسیله به شمار می آیند و هرگونه اتصالی در سیم پیچی داخلی آن منجر به خرابی این قطعه خواهد شد.

· چگونه می توان خرابی سنسور ها را تشخیص داد؟

بروز هرگونه مشکل در بخش های مختلف ماشین ظرفشویی به واسطه سنسور ها قابل تشخیص است و زمانی که نتوان علت خرابی را به راحتی تشخیص داد، پس بدون شک سنسورها با مشکل مواجه شده اند.

شیر برقی

· علت خرابی شیر برقی چیست؟

از دیگر قطعات ماشین ظرفشویی می توان به شیر برقی آن اشاره کرد که به دلیل کیفیت پایین نصب، استفاده نکردن طولانی مدت، فشار کم آب و اتصالی در قطعات با مشکلات زیادی مواجه است.

· چگونه می توان خرابی شیر برقی را تشخیص داد؟

اجرا نشدن برنامه شستشو، کیفیت پایین شستشو و تجمع آب در قسمت کف ماشین از مهم ترین راه های تشخیص خرابی ماشین ظرفشویی به وسیله شیر برقی است

· چگونه می توان خرابی شیر برقی را تعمیر کرد؟

هر یک از موارد عنوان شده نیاز به تعمیرات تخصصی دارند، در صورت آشنا نبودن با روش های تخصصی بهتر است با تعمیرکار حرفه ای ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

خرابی سیستم برق

خرابی در سیستم برق به بخش های مختلفی مربوط است که در ادامه به بررسی می پردازیم.

اتصالی سیم ها

· علت خرابی اتصالی سیم ها چیست؟

از مهم ترین دلایل خرابی ماشین ظرفشویی، اتصالات برقی آن است که باعث برق دار شدن بدنه و کارنکردن وسیله خواهد شد. مشکل در سیم کشی داخلی، نشتی آب، بروز مشکل در قسمت المنت یا هیتر، سیم کشی خارجی بی کیفیت از مهم ترین علل خرابی سیستم برقی به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی اتصالی سیم ها را تشخیص داد؟

اتصالی سیستم برقی باعث برق دار بودن بدنه ماشین ظرفشویی یا کار نکردن آن می شود.

· تعمیر خرابی اتصالی سیم ها

بروز مشکل در ناحیه سیم کشی با توجه به میزان خسارت وارده و نوع داخلی یا خارجی بودن مشکل در سیم پیچی نیاز به تخصص و دانش خاص دارد، به همین دلیل هرگونه حرکت ناشیانه می تواند مشکل را چندین برابر کند.

برد الکترونیکی

· علت خرابی برد الکترونیکی چیست؟

نوسانات برقی یا ورود آب به قسمت داخلی دستگاه از مهم ترین دلایل خرابی برد الکتریکی به شمار می آید

· چگونه می توان خرابی برد الکترونیکی را تشخیص داد؟

روشن نشدن، تخلیه نادرست، گرم نشدن آب، آبگیری ناقص از مهم ترین روش های شناسایی این مشکل ماشین ظرفشویی به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی برد الکترونیکی را تعمیر کرد؟

برد الکتریکی مجموعه ای از سیم پیچی های و قطعات ریز است که هر گونه حرکت اشتباه باعث سوختن کامل آن خواهد شد، پس بهتر است تعمیر و در صورت نیاز، تعویض آن را به افراد حرفه ای سپرد.

خرابی سیستم مکانیکی

خرابی در سیستم مکانیکی ظرفشویی یکی از احتمالات خرابی ماشین ظرفشویی است که در ادامه به توضیح کامل علت خرابی و نحوه تعمیر آن می پردازیم.

درب

· علت خرابی درب چیست؟

چینش اشتباه، آسیب دیدگی لولا، بروز مشکل در ناحیه لاستیک درب و فنر میانی آن از مهم ترین دلایل خرابی این بخش به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی درب را تشخیص داد؟

بسته نشدن کامل درب، نشتی آب به بیرون از مهم ترین دلایل خرابی ماشین ظرفشویی در ناحیه درب آن به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی درب را تعمیر کرد؟

برای تعمیر خرابی درب باید ابتدا مشکل آن را تشخیص دهید، در صورتی که مشکل آن با تعویض لاستیک و فنر برطرف نشد، باید به افراد متخصص در این زمینه اطلاع دهید.

بازوهای آبپاش

· علت خرابی بازوهای آبپاش چیست؟

تجمع مواد غذایی و گرفتگی سوراخ های مسیر آب از عمده دلایل خراب شدن این بازو ها هستند.

· چگونه می توان خرابی بازوهای آبپاش را تشخیص داد؟

شستشو اشتباه، باقی ماندن لکه یا خرده های غذا بر روی ظروف، شل شدن اتصالات و لوله ها از مهم ترین دلایل تشخیص خرابی ماشین ظرفشویی از ناحیه بازوها است.

· چگونه می توان خرابی بازوهای آبپاش را تعمیر کرد؟

به دلیل وجود مشکل در اتصالات و آب رسانی ضعیف به بازو ها، بررسی این قطعه باید توسط فرد حرفه ای انجام گیرد.می توانید از مواد ضد زنگ و رسوب برای از بین بردن این مشکل استفاده کنید.

لاستیک دور درب

· علت خرابی بازوهای لاستیک دور درب چیست؟

خیس ماندن لاستیک بعد از هربار شستشو، کیفیت پایین لاستیک استفاده شده، تعویض نکردن به موقع آن و در نهایت معطل کردن در بازکردن درب پس از هر با شستشو از مهم ترین دلایل خرابی این قطعه به شمار می آید.

· چگونه می توان خرابی لاستیک دور درب را تشخیص داد؟

باز ماندن درب و بسته نشدن کامل آن و نشتی آب به بیرون از مهم ترین روش های تشخیص این مشکل به شمار می آیند.

· چگونه می توان خرابی لاستیک دور درب را تعمیر کرد؟

برای برطرف کردن این مشکل روش های زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن می توان به تعویض لاستیک با لاستیک با کیفیت اشاره کرد.

خرابی سیستم فیلتراسیون

گرفتگی فیلتر

· علت خرابی بازوهای گرفتگی فیلتر چیست؟

پس مانده های غذایی که روی ظرف باقی می مانند و پیش از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شوند و باعث گرفتگی فیلتر می شود

· چگونه می توان خرابی گرفتگی فیلتر را تشخیص داد؟

خالی نشدن آب به صورت کامل

· چگونه می توان خرابی گرفتگی فیلتر را تعمیر کرد؟

برطرف کردن موانعی که باعث گرفتگی فیلتر می شوند.

جمع بندی

خرابی ظرفشویی به دلایل مختلفی رخ می دهد که برای تعمیر آن باید هر بخش به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به پیچیدگی این وسیله، تعمیر آن به دانش و آگاهی کافی نیاز دارد. در مجموعه تاپ تعمیر وسیله به طور کامل بررسی، علت خرابی شناسایی و بهترین روش برای برطرف کردن آن انتخاب می شود.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تاپ تعمیر در انواع برندهای معتبر مانند: ال جی، سامسونگ، بوش و … با چندین شعبه در سراسر تهران

02122863018021776967000218844666202144164246

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.