بهترین منابع یادگیری سئو

بهترین منابع فارسی و انگلیسی برای یادگیری سئو کدامند؟

آموزش سئو یکی از پرطرفدارترین آموزش‌ها در حوزه وب و بازاریابی دیجیتال است. اگر شما هم قصد یادگیری این علم را دارید، مطلب امروز را از دست ندهید. چرا که راهنمای خوبی برای کسانی است که یادگیری سئو برایشان اهمیت زیادی دارد.

برای هر فردی بهترین روش آموزش وجود دارد. استفاده از کلاس و اساتید، دانلود فیلم آموزشی، خواندن کتاب و مقاله هم انواع مختلفی از راه‌های آموزشی است. اما در این متن به آموزش از طریق خواندن مقاله پرداخته شده و بهترین سایت‌های آموزشی معرفی گردیده است.

چرا بهتر است سئو را یاد بگیریم؟

با آنلاین شدن همه چیز، بازاریابی محتوا به امری حیاتی تبدیل شده است. اگر وقتی چیزی را منتشر می‌کنید نتوانید با استراتژی‌های سئو آن را به دیگران ارائه دهید، فقط داشتن محتوای عالی دیگر کافی نیست.

مثلا، حتی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت بر استفاده صحیح از سئو متکی است. به این دلیل که وقتی بهترین شیوه‌های سئو دنبال می‌شود، کیفیت و کمیت ترافیک دریافتی توسط یک وب‌سایت یا یک صفحه وب به شدت افزایش می‌یابد.

اگر علاقه‌مند هستید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید، هیچ زمانی بهتر از الان نیست. در اینجا بهترین وب‌سایت‌ها و منابع آموزش سئو آمده است.

منابع مناسب یادگیری سئو کدامند؟

قبل از معرفی منابع یادگیری سئو، بهتر است به دو نکته توجه کنید:

  1. تنها یک سایت و یک مرجع را ادامه ندهید. بلکه چندین منبع را دنبال کنید.
  2. تنها به سایت‌های ایرانی متکی نباشید بلکه به صورت ترکیبی هر دو منبع فارسی و مخصوصا انگلیسی را بخوانید.

اما بهترین منابع انگلیسی:

  1. آموزش گوگل به آدرس: https://analytics.google.com/analytics/academy/

گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی امروزی است. بنابراین، یادگیری نحوه بهینه‌سازی جستجوهای گوگل و انجام این کار در آکادمی آنالیتیکس خود گوگل منطقی به نظر می‌رسد.

  1. آموزش‌های هاب اسپات: https://academy.hubspot.com/

با توجه به اینکه HubSpot یک رهبر بین‌المللی در حوزه‌های بازاریابی و فروش است، اینجا مکان خوبی برای یادگیری هر چیزی است که باید در مورد سئو بدانید.

  1. آموزش لینکدین: 

https://www.linkedin.com/learning/search?keywords=SEO&upsellOrderOrigin=default_guest_learning&trk=homepage-learning_learning-search-bar_search-submit

استفاده از اصول سئو یک مهارت است و یادگیری سئو لینکدین به شما کمک می‌کند تا در این مهارت تسلط پیدا کنید. شما می‌توانید نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی، برنامه‌ریزی یک استراتژی بلندمدت، پیاده‌سازی استراتژی‌ها و تکنیک‌های بهینه‌سازی بنیادی و انجام کارهای دیگر را بیاموزید. این سایت با امکان دسترسی به 16000 دوره آموزشی، به شما کمک می کند تا مهارت‌های خود را در سئو، به سطح بالاتری برسانید.

  1. آکادمی وردترکر:  https://www.wordtracker.com/academy

آکادمی Wordtracker دارای راهنمای تخصصی در هفت دسته است که عبارتند از: تحقیق کلمات کلیدی، SEO وب سایت، بازاریابی، گوگل، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و محتوا. مهم نیست که علاقه شما چیست، برای شروع نیازی به تجربه قبلی ندارید، از طرفی ۲۸ راهنمای تخصصی موجود در سایت می‌تواند به شما کمک کند تا یادگیری سئو خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل کنید.

  1. آموزش به سبک موز: https://academy.moz.com/

وبلاگ این سایت منبع مفیدی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، آموزش بهترین شیوه‌های آن و آخرین و به روزترین تکنیک‌ها است. آموزش سئو به شما کمک می‌کند تا با روندهای همیشه در حال تحول صنعت سئو همراه باشید و همیشه جلوتر باشید.

  1. سمراش: https://www.semrush.com/

چیزی که Semrush را خاص می‌کند منابع فوق‌العاده مفید آن در زمینه سئو است. از راهنماها و کتاب‌های الکترونیکی قابل دانلود گرفته تا وبینارهای آموزشی و پادکست‌های موردی، Semrush همه چیزهایی را که برای بهبود مهارت‌های SEO و گسترش دامنه‌تان نیاز دارید، دارد.

در زمینه آموزش سئو به زبان فارسی منبع خوبی که با زبان طنز و به صورت بسیار ساده و جامع به آموزش سئو می‌پردازد در ادامه آمده است.

این سایت از طریق آموزش الگوریتم‌های به روز گوگل به روش طنز، انواع روش‌های سئو به زبان ساده و هر آنچه که یک فرد نیاز دارد درباره سئو بداند، مسیر آموزشی مشخصی را به صورت رایگان به علاقه‌مندان یادگیری سئو نشان می‌دهد ضمن اینکه نحوه نوشتن مقاله سئو شده و ارائه خدمات در زمینه تولید محتوا و سئو را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

همین الان یادگیری سئو را شروع کنید

بهترین چیز در مورد همه این سایت‌ها این است که می‌توانید SEO را یاد بگیرید و مهارت‌های بازاریابی دیجیتال خود را با توجه به سرعت یادگیری خودتان، بهبود بخشید. اکثر دوره‌های این سایت‌ها 100 درصد رایگان هستند و در هر زمان و مکان می‌توان به آنها دسترسی داشت. علاوه بر این، برای شروع سفر و تبدیل شدن به یک متخصص سئو، نیازی به تجربه قبلی ندارید.

بیشتر بخوانید:

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.