نحوه مراقبت از سگ و گربه

دوست داشتن حیوانات یکی از زیباترین احساساتی است که خداوند در هنگام خلقت در وجود انسان قرار داده است. از جمله حیوانات پرطرفدار برای نگهداری در محیط منزل و در کنار خانواده می توان به سگ و گربه اشاره کرد. این دو حیوان جزء محبوب ترین ها به شمار می آیند. سگ به عنوان حیوانی وفادار همواره شناخته می شود، همین وفاداری بیش از اندازه آن ها است که باعث شده تا افراد علاقه مند به نگهداری از آن ها باشند. گربه ها نیز به دلیل لوسی و بانمکی بیش از اندازه خود مانند سگ ها طرفداران مخصوص به خود را دارند. اگر شما هم علاقمند به نگهداری از این پت های خانگی هستید در این مقاله با نکات مربوط به مراقبت از سگ و گربه ها همراه ما باشید.

نحوه نگهداری از سگ
نحوه نگهداری از سگ

نحوه نگهداری از سگ

قطعا زمانی که تصمیم به نگهداری از یک سگ را در کنار خود می گیرید نیاز است رفتارها و نیازهای را او بشناسید تا بتوانید به آسانی از او نگهداری کنید .

تغذیه سگ :

سگ ها را هم می توانید با غذای خانگی و هم با غذای تجاری تغذیه کنید ، اگر شما زمان زیادی دارید که به شما اجازه می دهد این زمان را به سگ خود اختصاص داده و برای او غذا تهیه کنید می توانید از غذای خانگی استفاده کنید اما دقت کنید که باید برای تهیه ی این غذاها با دامپزشک مشورت داشته باشید چرا که نیاز است تمامی مواد ضروری بدن حیوان در وعده ها گنجانده شود اما اگر تصمیم به استفاده از غذای تجاری گرفته اید کار شما بسیار آسان است ، کافی است با مراجعه به یک پت شاپ معتبر اقدام به خرید غذای سگ کنید. غذاهای تجاری مختص سگ ها در سنین و شرایط مختلف وجود دارد که حاوی تمامی مواد ضروری مورد نیاز بدن سگ ها می باشند .

سرگرمی سگ :

توجه داشته باشید سگ‌ ها حیواناتی فعال هستند و تمایل به بازی و سرگرمی دارند . شاید فکر کنید حیوان شما می تواند در محیط منزل به بازی بپردازد اما با این کار صدمات زیادی به لوازم منزل و حتی خود حیوان زده خواهد شد به همین جهت نیاز است یک پارک بازی سگ خود تهیه کنید . پارک بازی سگ می تواند بسته به سایز سگ شما و فضای منزلتان بزرگ و یا کوچک باشد اما نیاز است سایز آن به گونه ای باشد که سگ به راحتی بتواند در آن به بازی بپردازد توصیه می شود اسباب بازی های مورد علاقه ی حیوان  را نیز در پارک بازی سگ قرار دهید این کار هم به تربیت او کمک خواهد کرد و شلوغی در محیط منزل اتفاق نخواهد افتاد .

تربیت و آموزش سگ :

نیاز است شما برخی نکات را به سگ خود آموزش دهید تا بتواند حرف های شما را بفهمد یکی از نیازهای تربیتی سگ نیاز به آموزش محل دستشویی است که از کثیف شدن منزل جلوگیری شود و دیگری این است که شما به حیوان خود یاد بدهید نباید به لوازم منزل آسیبی وارد کند و در واقع حیوان بفهمد که وسایل اطراف او اسباب بازی نیستند برای این کار توصیه می شود از تشویقی ها و اسباب بازی استفاده کنید که در طرح و انواع مختلفی می توانید آن ها را تهیه کرده و در تربیت حیوان به کار ببرید برای این کار ابتدا رفتار صحیح را آموزش داده و سپس تشویقی را به حیوان هدیه دهید . حتی می توانید تشویقی ها را در پارک بازی سگ قرار دهید اینکار تمایل به وقت گذراندن در پارک بازی سگ را نیز افزایش می دهد .

نحوه نگهداری از گربه
نحوه نگهداری از گربه

نحوه نگهداری از گربه

زمانی که سخن از تربیت و نگهداری از گربه به میان می آید نمی توان گفت کار آسانی پیش روست چرا که گربه حیوان فعال و بازیگوشی است که نیاز است شما به رفتارهای این حیوان مسلط باشید تا بتوانید تصمیمات صحیح و به موقعی بگیرید .

نیازهای درمانی :

به طور طبیعی گربه ها دارای انگل و باکتری هستند که درمان آن ها برای بدنشان ضروری است. اما گاهی اوقات در اثر برخورد با عوامل محیطی مختلف دچار بیماری یا کک زدگی می شوند. واکسیناسیون آن ها یکی از مهم ترین مراحل مراقبتی به شمار می آید. معمولاً بعد از به دنیا آمدن گربه مرحله واکسیناسیون انجام می شود. مراحل بعدی بر اساس نیاز گربه یا ابتلای آن ها به بیماری های مختلف انجام می شود. معمولاً سرپرستان حیوانات باید به این مرحله از مراقبت آن ها توجه زیادی داشته باشند.

تغذیه :

یکی از نیازهای دائمی گربه نیاز به تغذیه است . زمانی که حیوان از سن تولگی گذشته و بالغ می شود نیاز است از غذاهای تجاری مناسب شرایط او استفاده کنید دقت کنید که غذاها را از برندهای معتبر تهیه کنید معمولا غذای خانگی برای گربه ها توصیه نمی شود چرا که مواد ضروری بدن آن ها باید به اندازه ای مناسب تعیین شود و اینکار در غذاهای تجاری بصورت تخصصی انجام شده است .

عقیم سازی :

دیگر نکته ای که در نگهداری از گربه حائز اهمیت است مسئله ی عقیم سازی می باشد چرا که معمولا در دوره جنسی ، گربه رفتارهای ناخوشایندی را از خود نشان خواهد داد و علاوه بر آن اگر شرایط جفت گیری فراهم شود شما باید هزینه های گزافی را برای نگهداری و تربیت گربه ها بپردازید پس اگر تمایلی به تکثیر حیوان خود ندارید عمل عقیم سازی را به موقع انجام دهید . اگر گربه شما به یک گربه ی عقیم تبدیل شد حتما غذای مخصوص گربه های عقیم را برای او تهیه کنید .

دستمال مرطوب گربه :

گربه ها حیواناتی بازیگوش هستند که دائما در حال فعالیتند و این کار ممکن است به کثیف شدن آن ها بینجامد ، شما نمی توانید مرتبا این حیوان را حمام کنید چرا که هم کاری وقت گیر است و هم ممکن است زیاده روی در این کار سبب بیمار شدن گربه شود در این شرایط دستمال مرطوب گربه می تواند بسیار کارساز باشد شما با این دستمال می توانید نواحی از بدن گربه که کثیف شده است را کاملا تمیز کنید بدون اینکه نواحی دیگر خیس شوند . برای تهیه ی دستمال مرطوب گربه سعی کنید برندی معتبر را انتخاب کنید که محصولات آن با پوست گربه ی شما سازگار باشد . دستمال مرطوب گربه را می توانید با هزینه ای بسیار مناسب و به آسانی تهیه کنید اما نقشی بسیار موثر در نگهداری از گربه خواهد داشت .

تربیت گربه :

آموزش و تربیت گربه ها یک نیاز است چرا که قرار است این حیوان با شما زندگی کند . برای آموزش های ضروری مانند : محل دستشویی و یا پیشگیری از آسیب به لوازم منزل توسط گربه می توانید از تشویقی هایی که گربه به آن ها علاقمند است و همچنین اسباب بازی استفاده کنید چرا که حیوان برای رسیدن به چیزهایی که به آن ها علاقمند است تلاش می کند رفتارهای مورد نظر شما را فراگرفته و تکرار کند .

پت شاپ آنلاین فراپت

خرید لوازم و اغذیه ی حیوانات خانگی کار آسانی نخواهد بود چرا که برندهای متعددی در این زمینه فعالیت می کنند اما ما در پت شاپ فراپت این امکان را به وجود آورده ایم که شما از مزایا و معایب هر برند آگاه شوید و همچنین تلاش ما این است برترین برندها را با مناسب ترین قیمت در دسترس صاحبان حیوانات خانگی قرار دهیم . برای مراجعه به پت شاپ فراپت کافی است به سایت ما به آدرس https://farapet.com/ مراجعه کنید. هر آنچه نیاز حیوان شماست در فروشگاه اینترنتی فراپت یافت می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.