8 نکته برای تزئین اتاق خواب که باید قبل از چیدمان آن بدانید

تمام وسایل اتاق خواب از سرویس تختخواب گرفته تا آباژور کنار تخت، در زمان طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب می‌توانند مکانی چالش برانگیز برای ایجاد احساس خوب ایجاد کنند. زیرا همه وسایل باید کاربرد داشته باشد و فضای اتاق خواب به دل شما بنشیند. نگران نباشید؛ در این مطلب چند ایده و نکات تزئینی بیان شده است که به شما کمک می‌کند از طراحی اتاق خواب خود نهایت استفاده را ببرید.

نکته اول تزیین اتاق خواب: استفاده صحیح از رنگ ها

با انتخاب رنگ شروع کنید. اتاق‌خواب‌های زیبا باید فضاهای آرامش‌بخش و راحت باشند و بهترین رنگ‌ها برای دستیابی به آن، طرح‌های رنگی ظریف هستند. رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم یا پالت رنگی روشن مانند اسطوخودوس و آبی روشن گزینه‌های مناسبی هستند. این بدان معنا نیست که اتاق خواب شما باید خسته کننده باشد. اگر رنگ‌های مورد علاقه شما رنگ‌های تند هستند، با خیال راحت راه‌های مختلفی را برای اضافه کردن رنگ‌های جذاب امتحان کنید. چند کوسن رنگی یا یک روی تختی با طرح شلوغ می‌تواند فضای اتاق‌تان را عوض کند. استفاده از کاغذ دیواری گزینه دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند.

نکته دوم تزیین اتاق خواب: فضای حرکتی اتاق را در نظر بگیرید

مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی در اتاق حرکت کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای دادن فضایی آرامش‌بخش به اتاق‌خوابتان این است که روی سهولت حرکت تمرکز کنید. در صورت امکان، سعی کنید از وسایل اضافی اتاق خواب در اتاق خواب خود پرهیز کنید. هنگام خرید کتابخانه آنلاین حتما به اندازه وسایل خود توجه کنید. شما دوست ندارید هنگام حرکت در اتاق از روی وسایل‌تان رد بشوید. این امر به ویژه در فضاهای کوچک و اتاق‌های کوچک مهم است که در آن فضا به قدری محدود است.

نکته سوم تزیین اتاق خواب: به چیدمان مبلمان فکر کنید

به وزن بصری مبلمان خود فکر کنید. در حالی که سهولت حرکت راهی عالی برای قضاوت در مورد شلوغ بودن یا نبودن اتاق خواب شما است، ظاهر آن نیز مهم است. هر مبلمان دارای وزن بصری است. هنگام انتخاب مبلمان برای اتاق خواب خود، به وزن بصری آن‌ها فکر کنید. در پلان یک اتاق خواب کوچک، یک تخت خواب کوچک را انتخاب کنید. در یک اتاق خواب مستر با سقف بلند، یک تخته سر بلند یا یک تابلو هنری بزرگ در نظر بگیرید تا فضا را پر کرده و چشم‌ها را به سمت بالا بکشید. زیاد نگران یک مرکز فانتزی و چشم نواز نباشید، اگر احساس کمبود فضا دارید، اجازه دهید تخت شما نقطه کانونی باشد. یک ترفند عالی برای تغییر تعادل بصری هر اتاق، آینه دیواری است. آینه‌های سبک تقریبا می‌توانند وزن بصری منفی ایجاد کنند، گویی فضایی به اتاق شما اضافه می‌کنند.

نکته چهارم تزیین اتاق خواب: نورپردازی

نورپردازی اتاق خود را لایه‌بندی کنید. به جای تکیه فقط به نور بالای سر خود یا یک چراغ رومیزی، انتخاب خوبی است که نور را در اتاق خواب خود لایه‌بندی کنید، به این معنی که چندین منبع نور مختلف را در نظر بگیرید که می‌توانید برای حداکثر کارایی و انسجام، آن‌ها را روشن و خاموش کنید. برای لایه‌بندی نورپردازی خود نیازی به لوستر ندارید. به منابع مختلف نور ساده‌ای فکر کنید که می‌توانید در اتاق خواب خود از آن‌ها استفاده کنید (مانند نور طبیعی داخلی، چراغ‌های سقفی، لوستر حصیری، چراغ‌های کنار تخت، چراغ‌های رومیزی، چراغ‌های مطالعه، چراغ‌های آویز و…) و چند مورد را انتخاب کنید.

نکته پنجم تزیین اتاق خواب: نقاط کانونی

همه اتاق خواب‌ها یک آیتم را به عنوان نقطه کانونی قرار می‌دهند که معمولا سرویس تختخواب است. برای کمک به متعادل کردن نقطه کانونی، سعی کنید این موضوع را در یک یا دو مکان دیگر بگنجانید تا در مقایسه با بقیه اتاق بیش از حد «افراطی» احساس نشود. پرده‌های پنجره، قالیچه‌های سطحی یا پتوهای مخملی راه‌های عالی برای پخش ظاهر مناسب در سراسر اتاق هستند. به عنوان مثال، هنگام خرید آنلاین کمد لباس باید توجه کنید که با سرویس تختخواب شما همخوانی داشته باشد.

نکته ششم تزیین اتاق خواب: به ارتفاع سقف اتاق توجه کنید

ارتفاع سقف را به خاطر بسپارید. سقف بزرگترین سطح در اتاق خواب شما است و اکثر دکوراتورهای خانه آماتور همه چیز را فراموش می‌کنند. بنابراین یک منبع بزرگ و دست نخورده در هر اتاقی است. اگر می‌خواهید جلوه خاصی به اتاق خواب خود بدهید، سقف خود را با رنگ یا طرحی ظریف رنگ‌آمیزی یا تزیین کنید.

نکته هفتم تزیین اتاق خواب: یک فضای خصوصی ایجاد کنید

گوشه‌ای از اتاق را به فضای شخصی اختصاص دهید. اتاق خواب شما باید مانند یک پناهگاه خاص باشد که بتوانید در آن استراحت کنید. اگر فضای کافی دارید و به دنبال چیز دیگری هستید تا اتاق خوابتان را شبیه خانه کنید، به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید یک فضای خصوصی برای خود بسازید. یک صندلی نزدیک پنجره، یک اتاق زیر شیروانی یا حتی یک صندلی راحت و زیرپایی، همگی مکان‌هایی عالی برای استراحت کردن برای مدتی خصوصی هستند.

نکته هشتم تزیین اتاق خواب: دکوراسیون براساس علایق خود بچینید

۸سبک شخصی خود را دنبال کنید. هنگامی که ایده‌های اتاق خواب را ارائه می‌دهید، آنقدر درگیر نکات تزئینی نشوید که در نهایت اتاق خوابی پیدا کنید که برای شما مناسب نیست. اتاق خواب شما باید احساس راحتی کند و متناسب با نیازهای شما باشد، بنابراین در طول مسیر مطمئن شوید که از خود می‌پرسید چه چیزی برای شما جذاب است. اگر چیز خاصی را دوست دارید حتما در ایده‌های طراحی خود جایی برای آن باز کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.