روش های مراقبت از پوست بدن

تا به حال از خشکی و زبری پوست رنج برده اید؟ دیدن تیرگی های بدن شما را آزار می دهد؟ برای مشکلات پوستی خود چندین راه را در پیش گرفته اید؟ کدام یک از روش های درمانی سنتی یا مدرن را انتخاب کرده اید؟ 

نوبشو شما را در روش های مراقب از پوست بدن همراهی می کند.

پوست بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مراقبت و حفظ لطافت و نرمی پوست بدن نیاز به توجهات بسیاری دارد. پوست بدن نیز مانند صورت آسیب پذیر بوده و در صورت بی توجهی دچار مشکلات متعددی می شود.

تغییر در عادات و روش های روزانه می تواند کمک بزرگی به سلامت پوست بدن کند.

چرا باید از پوست بدن مراقبت کنیم؟

پوست بدن به دلیل خارجی ترین پوست و در تماس بودن آن با فضای بیرونی متحمل آسیب هایی است مثل خشکی و زبری، خارش پوست، کهیر، چربی پوست، جوش ها و…

هر چقدر سیستم ایمنی پوست قوی تر باشد در برابر صدمه ها مقاومت بیشتری انجام می دهد. پوست هایی با رنگ تیره از مقاومت ایمنی بیشتری برخوردارند. پوست های روشن بسیار حساس هستند و بر اثر کوچک ترین تحریکات دچار مشکل می شوند. بنابراین با انجام روش های مراقبتی می توان از این حساسیت ها کاست.

در این مقاله می خواهیم به شما روش های مراقبت از پوست بدن را آموزش دهیم.

رعایت موارد زیر در سلامت پوست بسیار مهم هستند.

  • استحمام: برای داشتن پوستی سالم و به دور از آلودگی ها و چربی باید به طور مرتب برنامه استحمام داشته باشیم و نگذاریم چربی ها و کثیفی بر روی پوست بدن و صورت ماندگار شوند. برای شستن پوست نباید از آب بسیار داغ استفاده کرد زیرا به طور کلی چربی ها از بین می روند و دچار خشکی پوست می شویم، همچنین آب داغ باعث می شود پوست بدن شل و افتاده شود و استحکام خود را از دست بدهد.
  • مواد شوینده پوست: خرید شامپو بدن باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود، اگر پوستی خشک، چرب، مختلط داشته باشید حتما شامپو های مناسب پوست خود را خریداری کنید.
  • مرطوب کننده ها: افرادی که پوست خشک‌ دارند باید بعد از حمام و یا زمانی که از خشکی پوست رنج می برند حتما از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند زیرا ترکیبات موجود در این کرم ها باعث التیام پوست می شوند. 
  • لوسیون بدن: خرید لوسیون بدن نیز مانند مرطوب کننده ها نقش تسکین پوست را ایفا می کنند و با ایجاد یک لایه حفاظتی از پوست بدن مراقبت می کنند.
  • عدم استفاده از صابون: صابون ها به دلیل ترکیباتی که دارند ممکن است پوست بدن را خشک و زبر کنند و پوست دچار پوسته پوسته شود، بنابراین سعی کنید با خرید فوم های شست و شو یا خرید شامپو بدن مناسب جایگزین صابون ها را انتخاب کنید.

با خرید صابون و انواع شوینده بدن از نوبشو  بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

  • استفاده از ضد آفتاب: ضد آفتاب ها به دلیل ترکیبات حفاظتی موجود در آن می تواند پوست بدن را در برابر اشعه های مضر خورشید مراقبت کند. اشعه یو وی خورشید باعث می شود سیستم ایمنی پوست ضعیف شود و گاهی سبب بیماری هایی چون سرطان پوست شود، بنابراین به طور طولانی مدت مقابل نور خورشید قرار گرفتن سبب می شود پوست خیلی زودتر پیر شود و بسیار مضر می باشد.
  •  استفاده از ماسک ها و اسکراب ها: هفته ای یک بار استفاده از اسکراب ها باعث روشن تر شدن پوست می شود و تیرگی های پوست را رفع می کند، ماسک های مراقبتی پوست نیز نقش مهمی در نرمی و لطافت دارند، ماسکی چون آووکادو می تواند رطوبت پوست را تامین کند.
  • جلوگیری از افزایش و کاهش وزن: اگر به طور مکرر دچار افزایش و کاهش وزن شوید ممکن است پوست شما دچار افتادگی ،ترک های پوستی، نازک شدن، تیرگی پوست و… شوید که بسیاری از این مشکل ها یا به سختی درمان می شوند یا درمانی ندارند.
  • خشک کردن پوست: استفاده از حوله های زبر و خشن باعث آسیب به پوست می شوند و چون آلودگی ها را در بافت خود نگه می دارد سبب قارچ های پوستی می شوند.
  • نوشیدن آب: نوشیدن فراوان آب به حفظ رطوبت پوست و کشسانی آن کمک می کند و نمی گذارد پوست خشک و شکننده شود.
  • خواب کافی:  خواب کافی در سلامت و شادابی پوست موثر است و نمی گذارد چین و چروک ها بر پوست غالب شوند.
  • رژیم غذایی: رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات به سلامت پوست کمک فراوانی می کند، تجمع چربی ها آسیبی چون پوست چرب را به دنبال دارد اما اگر در سبد غذایی خود از سبزیجات و مواد مغذی مثل مغز ها استفاده کنیم تغییرات پوستی خود را نیز مشاهده خواهیم کرد.
  • عدم استفاده از دخانیات: چه مردان و چه زنان برای حفظ سلامت جسمی خود نباید از دخانیات استفاده کنند زیرا آسیب های مخرب آن غیر قابل جبران است. بنابراین سعی کنید هیچ گاه ارزش سلامت و زیبایی خود را نادیده نگیرید.
  • مصرف میوه: میوه ها با خواص بسیار و ویتامین های موجود نقش اثر گذاری دارند، میوه ها دارای کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند و با اثر بر سیستم ایمنی پوست از بیماری ها جلوگیری می کنند.
  • مصرف ویتامین ها و مکمل ها: قرص های ویتامین D,E,C و ویتامین های گروه B   برای سلامت پوست بسیار مهم هستند.

آسیب های پوستی

از جمله آسیب های وارد شده بر پوست، تیرگی پوست است که در قسمت های مختلفی مثل آرنج، زانو، کشاله ران، پشت گردن، زیر بغل و… مشاهده می شود.

برای حفاظت از پوست این نواحی بدن باید روتین مراقبتی داشته باشیم و نگذاریم به طور طولانی مدت این آسیب ها ماندگار شوند و درمان آن ها سخت تر شود.

برای جلوگیری از خشکی پوست خرید لوسیون بدن و کرم های مرطوب کننده و خرید شامپو بدن مناسب پوست به شدت توصیه می شود. استفاده از اسکراب های خانگی نیز برای جلوگیری از خشک شدن و ضخیم شدن پوست موثر هستند.

سخن آخر

سایت نوبشو همواره آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان سایت می باشد و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان گرامی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.