اسپیکر هوشمند Google Home Max

اسپیکر Home Max گوگل نخستین محصولاتی نیستند که در راستای بهبود کیفیت صدای نسخه‌های پیشین خود به بازار عرضه می‌شوند، اما با بهره بردن از قابلیت‌های هوشمندی نظیر دستیار گوگل، یکی از بهترین‌های بازار در نوع خود به شمار می‌روند. این محصول اکنون قدرتمندتر و هوشمندتر شده و قادر است حتی در میان صدای بلند موزیک نیز، عبارت OK Google شما را شنیده و دستیار هوشمند را فعال کند. پیش از مطالعه‌ی ادامه‌ی این بررسی دقت کنید که اگر نیاز به اسپیکری دارید که تنها صدا را برایتان پخش کند و یا از کیفیت صدای اسپیکرهای آمازون اکوی خود راضی هستید، هرگز به سراغ Home Max نروید! چرا که‌ این اسپیکرها برای کاربرانی طراحی شده‌است که به دنبال صدایی عمیق‌تر و دستگاهی هوشمندتر می‌گردند.

اسپیکر گوگل مدل Home Max

مهم‌ترین رقبای Home Max، اسپیکرهایی نظیر Sonos Play:5 یا Bose SoundTouch 30 هستند که البته در مقایسه به این اسپیکر، چندان هوشمند به شمار نمی‌روند. با این وجود، انتخاب اسپیکر مناسب بر اساس کیفیت صدا و از میان این دسته اسپیکرها، تماماً به سلیقه‌ی موسیقی افراد بستگی خواهدداشت.

البته افرادی که واقعاً عاشق موسیقی هستند و به صورت حرفه‌ای به موزیک گوش می‌دهند، احتمالاً ترجیح می‌دهند قید اسپیکرهای Home Max گوگل را زده و سرمایه‌ی خود را در یک اسپیکر استریوی واقعی خرج کنند که داینامیک بسیار بهتر و عملکردی صوتی بسیار بالاتری را ارائه می‌دهند. البته امکان جفت کردن دو اسپیکر Home Max به یکدیگر برای کاربران مهیا شده‌است، اما بر اساس آزمایشات انجام شده، این امر نتیجه‌ی چندان دلچسبی نداشته و کیفیت پخش صدای آن حتی از رقبای مستقیمی نظیر Sonos One نیز ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود. با این وجود، اسپیکرهای جدید گوگل، گزینه‌ای فوق‌العاده برای کاربرانی محسوب می‌شود که به دنبال اسپیکری هوشمند هستند و علاوه بر کیفیت صدای خوب، علاقمندند که کنترل برخی امور را نیز به آن‌ها بسپرند.

نقاط قوت Google Home Max:

  • عملکرد بسیار مناسب دستیار هوشمند گوگل
  • پاسخگویی بسیار مناسب میکروفون حتی در صداهای بالای اسپیکر

نقاط ضعف Google Home Max:

  • صدای تا حدی آزاردهنده در نت‌های میانی
  • قیمت نسبتاً بالا

طراحی و عملکرد هوشمند Home Max

در راستای یکسان‌سازی طراحی مینیمال اسپیکرهای گوگل، در Home Max نیز شاهد ادامه‌ی این روند هستیم، به‌طوریکه به‌جز قسمت جلو که خروجی مستقیم دهانه‌ی اسپیکر است، در سایر بخش‌ها پلاستیک ساده، یکدست و مات به کار رفته‌است. این محصول همچنین در مقایسه با اسپیکرهای Google Home، به طور مشهودی بزرگ‌تر و سنگین‌تر بوده و ابعادی تقریباً مشابه با Sonos Play:5 دارد.

قابلیت‌های اسپیکر Home Max را می‌توان به طور خلاصه به صورت زیر بیان کرد:

  • شش میکروفون مجزا برای تشخیص صدا و کنترل صوتی
  • دو ووفر بزرگ ۴٫۵ اینچی
  • دو توییتر ۰٫۷ اینچی
  • ورودی USB-C
  • کابل صوتی ۳٫۵ میلیمتری

در قسمت بالایی این اسپیکرها همچنین شاهد کلیدهای کنترلی لمسی برای کم و زیاد کردن صدا یا پخش و قطع کردن موزیک هستیم. گوگل با علم بر مشکلاتی که برای اسپیکرهای Home Mini به وجود آمد، حساسیت این کنترل‌های لمسی را کاهش داده‌است، به‌طوریکه بعضاً در کم یا زیاد کردن صدا با مشکلاتی طرف هستیم. البته قطع و وصل کردن پخش موزیک بدون کوچکترین مشکلی صورت می‌پذیرد. همچنین قابلیت‌های کروم‌کست و اتصال بلوتوث هم به طور کامل در Google Home Max موجود است و این محصول را از این حیث به محصولی غنی تبدیل می‌کند. علاوه بر این‌ها همانند دیگر اسپیکرهای گوگل، در Google Home Max هم می‌توانید با اسپیکر صحبت کنید، نور را تنظیم کنید، با استفاده از اسپاتیفای به پخش موزیک بپردازید و بسیاری از کاربری‌های هوشمند این‌چنینی را به انجام برسانید.

هوم مکس همچنین از فناوری هوشمند کالیبراسیون صدا بهره می‌برد که که بسته به موقعیت قرارگیری آن در اتاق، صدای آن را تنظیم می‌کند.

کیفیت صدای اسپیکر هوشمند گوگل Home Max

با در نظر گرفتن تمامی بهبودها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری که بر روی سیگنال‌های صوتی اسپیکرهای All-in-One انجام می‌شود، کیفیت صدای کلی این محصولات را باید مجموعه‌ای از اغماض‌ها و کمبودها در مقایسه با اسپیکرهای قدرتمندتر دانست. در عین حال، اسپیکرهای هوم مکس گوگل بهتر از سایر نمونه‌های بازار قادر به مخفی کردن این عیب‌هاست. علیرغم اینکه صدای معمولی این اسپیکر نیازمند تغییراتی جزیی اعم از افزودن باس است، اما Home Max را می‌توان یکی از معدود اسپیکرهای همه‌کاره‌ای دانست که در پخش اکثر ژانرهای موزیک، عملکرد قابل قبولی دارد. در مقایسه با اسپیکرهای کم‌نقص دیگری نظیر Sonos Play: 5 ، اسپیکرهای جدید گوگل کوبش صدای کمتری دارند که آن را بیشتر به اسپیکرهای محیطی نزدیک می‌کند. همچنین اکثر نت‌های یک موزیک نظیر صدای خواننده و ادوات موسیقی مختلف، همگی به‌خوبی مورد پردازش قرار گرفته و هیچ‌یک بیش از اندازه سنگین به نظر نمی‌رسند.

البته علیرغم توانایی‌هایی که اسپیکرهای Home Max در تنظیم خودکار صدا دارند، همان‌طور که اشاره شد، در پاره‌ای از اوقات نیاز است که تنظیمات صدا را خود به صورت دستی تغییر دهید تا به صدای مطلوب برسید. همچنین پخش نت‌های میانی نیز یکی از مشکلات این اسپیکرها در بخش صداست که چندان قابل تنظیم نیست. به همین جهت به شمار توصیه می‌کنیم که اگر سازهایی نظیر ویولن، آۀت موسیقی مورد علاقه‌ی شماست، شاید اسپیکرهای هوم مکس گوگل نتواند آنچنان که باید برایتان لذت‌بخش باشد.

Home Max همچنین در مقایسه با اسپیکر گرانقیمت‌تر SoundTouch 3 بوز نیز عملکردی به مراتب بهتری را به نمایش می‌گذارد. هرچند هردوی این محصولات، اسپیکرهای فوق‌العاده‌ای به شمار می‌روند، اما SoundTouch هرگز قادر به ارائه‌ی حجم صدای Home Max بدون پیچش صوت نیست. البته در بیشینه‌ صدای ۱۰۰%، پدیده‌ی پیچش صدا در اسپیکرهای گوگل هم رخ می‌دهد، اما مطمئن باشید صدای ۹۰ درصد این اسپیکر هم از ۹۰% محصولات رده‌بالای بازار قدرتمندتر است.

در پایان این بخش نیز باید به عملکرد غیرقابل اتکای دو اسپیکر Home Max به هم متصل‌شده اشاره کرد. در این شرایط، میزان فوکوس استریو کاهش یافته و کیفیت عملکرد این اسپیکرها نیز تا حد و اندازه‌هایی حتی پایین‌تر از اسپیکرهای ۴۰۰ دلاری بازار نیز افت می‌کند. این درحالیست که اسپیکرهای Sonos One با جفت شدن در کنار یکدیگر عملکردی بسیار بهتر را از خود نشان می‌دهند.

با همه‌ی آنچه که در این متن در خصوص اسپیکر Home Max گوگل گفته‌شد، آیا این اسپیکرها را می‌توان جایگزینی مناسب و مطمئن برای اسپیکرهای استریوی حرفه‌ای به شمار آورد؟ جواب این سئوال قطعاً منفی است، چراکه علیرغم تمام پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش مهندسی آکوستیک گوگل، Home Max و دیگر اسپیکرهای در این دسته، هنوز فاصله‌ی زیادی از این حیث بین اسپیکرهای همه‌کاره و محصولات تخصصی بازار وجود دارد.

همچنین اگر به دنبال اسپیکری ساده می‌گردید که به کمک آن‌ها بتوانید با فراغ بال به موزیک مورد علاقه‌ی خود گوش دهید و از طرفی به قابلیت‌های هوشمند آن‌هم نیاز یا علاقه‌ی چندانی ندارید، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر، محصولاتی دیگر را خریداری نمایید. با این وجود، اگر تمامی قابلیت‌های اشاره‌شده را برای اسپیکر خود نیازمندید و از طرفی اصرار دارید که صدای اسپیکرتان تا حد ممکن قدرتمند باشد، Google Home Max یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.