بررسی گوشی گلکسی ای 13 سامسونگ

گوشی A13 سامسونگ جدیدترین و اقتصادی‌ترین گوشی این شرکت است که پیش‌بینی می‌شود با کیفیت عالی و قیمت مناسبش، جزو پرفروش‌های امسال باشد. فروشگاه آوند‌موبایل یک مرکز معتبر خرید گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی، آیفون و … است که علاوه بر ارائه مشاوره رایگان در خصوص خرید گوشی موبایل، قیمت کالاهای خود را بسیار منصفانه قرار داده است. ای 13 به تازگی و در اوایل سال 1401 عرضه شده که از ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر با نرخ نوسازی 90 هرتز، پردازنده اگزینوس 850 و دوربین 48 مگاپیکسلی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به عملکرد و مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی سامسونگ ای 13 بپردازیم.

بررسی گوشی سامسونگ ای 13 از نظر طراحی

در طراحی قاب پشتی A13 تفاوت‌هایی نسبت به نسل قبلی وجود دارد. پنل دوربین گوشی موبایل ای 13 سامسونگ، کاملا هم‌سطح با قاب پشتی طراحی شده که ظاهری یک‌دست و مات دارد. ابعاد این گوشی حدود 165 در 76 در 9 میلی‌متر است که ضخامت کم آن باعث خواهد شد در دست به راحتی قرار گیرد و کار با آن آسان باشد. از این جهت که گوشی A13 جزو گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ‌ است، در طراحی آن از قاب شیشه‌ای و فریم فلزی خبری نیست و متریال پلاستیکی دارد. با این حال خرید گوشی سامسونگ به دلیل رنگ‌بندی جذابی که ارائه می‌دهد و طراحی‌های زیبا و در عین حال ساده خود، تصمیم جذابی به نظر می‌رسد

بررسی صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ A13

نمایشگر گوشی سامسونگ ای 13، از نوع پنل  TFTو اندازه آن 6.6 اینچ است. با اینکه در نوع پنل برتری خاصی نسبت به نسل قبلی دیده نمی‌شود اما به دلیل پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن 1080 در 2408 در مقایسه با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز ای 12، پیشرفت قابل قبولی داشته است. نمایشگر گوشی جدید سامسونگ با کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت شده که در بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون تومان بسیار قابل توجه است.

بررسی پردازنده گوشی گلکسی A13 سامسونگ

گوشی گلکسی ای 13 در بخش سخت‌افزار و پردازنده از تراشه اگزینوس 850 ساخت شرکت سامسونگ بهره برده است. این تراشه نسبت به تراشه جدید و قدرتمند سامسونگ، یعنی اگزینوس 2200، کمی قدیمی شده و شاید بهتر بود از تراشه بهتری برای گوشی جدید ای 13 استفاده می‌شد.

در گوشی جدید A13 سامسونگ، از اندروید 12 با رابط کاربری  One UI 4.1استفاده شده است که امکانات جذابی به آن اضافه شده است. با خرید گوشی جدید  A13 امکاناتی همچون قابلیت Color Palatte و RAM Plus در مدیریت محیط کاربری خواهید داشت. قابلیت اول به کاربر اجازه می‌دهد ظاهر و تم گوشی سامسونگ خود را بر اساس شکل و رنگ والپیپر، تنظیم کند. قابلیت دوم هم قابلیتی است به واسطه آن می‌توان حافظه رم مورد نیاز اپلیکیشن‌های مختلف را افزایش و کاهش داد.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ ای 13

تنها تفاوت در دوربین A13 نسبت به نسل قبلی، همان طراحی پنل دوربین است که در بخش طراحی به آن اساره شد. پنل دوربین گوشی سامسونگ ای 13 متشکل از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. اضافه شدن قابلیت‌Scene Optimizer و Auto HDR که هر دو مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به ثبت هرچه بهتر تصویر کمک می‌کنند، یکی از مزیت‌های دوربین گوشی جدید ای 13 است. دوربین اصلی با کمک قابلیت‌های جدید خود، به صورت هوشمند، تصاویر را برای ثبت شدن به بهترین حالت، تنظیم می‌کند. نور و دامنه دینامیکی تصویر نیز برای ثبت محتوای بهتر، به صورت خودکار تنظیم می‌شود. در بخش فیلم‌برداری، ای 13 قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد و با کمک لرزشگیر اپتیکال اجازه می‌دهد، ویدیوها را با ثبات و پایداری بیشتری ضبط کرد.

بررسی عملکرد باتری در گوشی A13

ظرفیت بالای 5000 میلی‌آمپری در گوشی جدید ای 13 سامسونگ به کاربر این امکان را می‌دهد مدت زمان زیادی را خارج از منزل سپری کند. با چنین ظرفیتی این گوشی موبایل یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورد. در کنار ظرفیت زیاد باتری، به مصرف کم انرژی تراشه اگزینوس 850 نیز باید اشاره کرد که در افزایش دوام شارژ باتری نقش مهمی دارد.

تنها تفاوت اصلی باتری نسبت به نسل قبل، پشتیبانی از شارژ نسبتا سریع 25 واتی در گوشی A13 است. گلکسی ای 13، قابلیت شارژ 25 وات دارد که زمان شارژ را در مقایسه با شارژ 15 وات ای 12، به مراتب کوتاه‌تر می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.