بررسی گوشی سامسونگ A52s

گوشیA52s  سامسونگ نسخه به‌روزرسانی شده مدل استاندارد گوشی A52 است. فروشگاه آوندموبایل با سابقه درخشان در زمینه فروش گوشی‌های موبایل سامسونگ، شیائومی و هواوی، مرکز طمئنی برای خرید انواع گوشی موبایل است. بهره بردن گوشی سامسونگ ای 52 اس از مزیت‌هایی همچون پشتیبانی از شبکه 5G، پردازنده اسنپدراگون، صفحه نمایش سوپرامولد، پشتیبانی دوربین سلفی از  HDRو مقاومت در برابر آب، باعث شده این گوشی موبایل در فهرست پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ جای گیرد.

در هنگام خرید گوشی a52s سامسونگ مدل‌های حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با ۶ و ۸ گیگابایت رم آن در دسترس است و قیمتی در حدود 10 میلیون تومان در ایران دارد. با توجه به اینکه گوشی جدید A53، اخیرا توسط شرکت سامسونگ رونمایی شد، به دلیل امکانات فوق‌العاده و رنج قیمتی پایین، کاربران همچنان از خرید ای 53 اس دست نکشیده‌اند.

طراحی گوشی سامسونگ ای 52 اس

ابعاد هردو گوشی A52s 5G و A52 5G سامسونگ 159.9 در 75.1 در 8.4 میلیمتر است و وزن آن حدود 189 گرم است. پشت این گوشی‌ها پلاستیکی است و جلوی آن و در قسمت نمایشگر شیشه‌‌ای که با محافظ گوریلا گلس 5 پوشیده شده است که باعث می‌شود از گوشی در برابر ضربه‌های کوچک و خط و خش محافظت شود. همچنین هردو گوشی گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه را دارند. قابلیت سیم‌کارت در این گوشی‌ها بصورت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال) است.

بررسی نمایشگر گوشی A52s

در گوشی ای 52 اس نمایشگر 6.5 اینچی از ﻧﻮع Super AMOLED به کار رفته که نسبت به نسل قبلی نمایشگرها (LED، OLED و AMOLED) عملکرد بی‌نظیری دارد. استفاده از صفحه نمایش سوپر امولد قبلتر در پرچم داران مرسوم بود، اما چند صباحی است که شرکت‌هایی همچون سامسونگ و شیائومی به سراغ سوپر نسخه گران‌تر و باکیفیت‌تر این نمایشگر در گوشی‌های میان‌رده خود رفته‌اند. کم مصرف بودن و کنتراست بالا حتی در روز از جمله ویژگی‌های نمایشگر A52s است.

رزولوشن 2400 در 1080  با تراکم پیکسلی 405 و نسبت تصویر معادل با 20:9، کیفیت قابل توجهی از تصویر را نسبت به قیمت مناسب این گوشی‌های میان‌رده فراهم کرده است. از دیگر ویژگی‌های ارزنده نمایشگر این گوشی پرطرفدار سامسونگ، محافظت با کورنینگ گوریلا گلس 5 و قابلیت Eye Comfort Shield است. با کمک این قابلیت نور آبی صفحه کاهش یافته و آسایش بیشتری برای چشم کاربر به همراه می‌آورد.

نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و روشنایی 800 نیت، هم باید به مزیت‌های آن افزود. لازم به ذکر است نرخ نوسازی، تعداد دفعات رفرش شدن تصویر در هر ثانیه است که هر چه میزان آن بیشتر باشد، صفحه نمایش تصویر طبیعی‌تر و روان‌تری به نمایش خواهد گذاشت.

سخت‌افزار گوشی سامسونگ ای 52 اس

سیستم‌ عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 در زمان عرضه بر روی گوشی ای 52 اس قرار گرفته است. این رابط کاربری قابلیت آپدیت به نسخه جدیدتر را دارد و امکانات جدیدی که اخیرا به آن اضافه شده را در اختیار کاربر خواهد گذاشت.

در قسمت سخت‌افزار گوشی سامسونگ A52s از تراشه Snapdragon 778G 5G استفاده شده است. پردازنده اسنپدراگون با ضخامت شش نانومتر استفاده شده که در دنیای اندروید از کیفیت فوق العاده بالایی از نظر ساخت و کارکرد برخوردار هستند. همچنین این تراشه با پشتیبانی از تکنولوژی 5جی، یک برتری برای ای 52 اس به وجود آورده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در ای 52 اس تراشه Adreno 642L  است.

عملکرد دوربین گوشی ای 52 اس

پنل دوربین پشتی گوشی A52s 4 نوع لنز را در خود جای داده که متشکل از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی ای 52 اس، یک لنز عریض با قطر 26 میلی‌متری است که با وضوح 64 مگاپیکسلی خود کیفیت خوبی را فراهم می‌کند. تصاویر ثبت شده با سنسور اصلی کاملا رضایت بخش بوده و علاوه بر نمایش واضح جزئیات، از کنتراست و روشنایی خوبی هم برخوردار است. تنها ایرادی که در اکثر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به چشم می‌خورد، تفاوت رنگ عکس‌ها با واقعیت است. البته از اشکال در داینامیک رنج عکس‌های دوربین اصلی هم در نور کم نباید چشم‌پوشی کرد. دوربین گوشی ای 52 اس قابلیت فیلم‌برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه را دارد.

تصاویر ثبت شده با دوربین اولترا واید A52s به مانند همیشه، نسبت به دوربین اصلی افت کیفیت خواهند داشت. با توجه به وضوح 12 مگاپیکسلی لنز اولترا این موضوع کاملا طبیعی است. در مجموع برای داشتن عکس‌های 120 درجه فوق عریض خیلی نباید از دوربین این گوشی سامسونگ توقع داشت، اما نیاز کاربر را در حد و اندازه یک گوشی معمولی برطرف خواهد ساخت.

عکاسی ماکرو به دلیل عدم تجهیز به قابلیت فوکوس اتوماتیک، کیفیت خارق‌العاده‌ای را به منحصه حضور نمی‌رساند. البته با حفظ فاصله از سوژه و استفاده از سه پایه جهت جلوگیری از هرگونه لرزشی می‌توان از تجربه عکاسی از اجسام به صورت خیلی نزدیک و ثبت جزئیاتی که با چشم به سختی می‌توان دید، لذت برد. به یاد داشته باشید شرایط مناسب نوری هم در اختیار باشد تا بهترین تصویر را ثبت کنید.

سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان به کاربر A52s 5G کمک می‌کند، بهترین تجربه را در عکاسی پرتره داشته باشد. ثبت عکس‌های پرتره به خوبی اتفاق می‌افتد، اما به پای گوشی جدید A53 نمی‌رسد. در این گوشی هم سوژه به خوبی از پس زمینه جدا می‌شود و بک گراند به‌طور جذابی مات و بلور خواهد شد. از طرفی باید در نظر داشت، وایت بالانس و کیفیت تصویر رابطه مستقیم با نور مناسب داشته و اگر شرایط نوری مساعد فراهم باشد، می‌توان عکس‌های پرتره خوبی را ثبت کرد.

باتری گوشی A52s سامسونگ

باتری گوشی موبایل ای 52 اس سامسونگ، مانند اکثر گوشی‌های امروزی غیرقابل تعویض و از جنس لیتیوم پلیمری است. برخلاف مدل جدید ای 53 که به باتری 5000 میلی‌آمپری مجهز شده است، باتری A52s دارای ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت است. اما خوشبختانه از قابلیت شارژ نسبتا سریع 25 وات بهره می‌برد و در مدت 80 دقیقه امکان شارز به طور کامل را دارد. با خرید گوشی سامسونگ می‌توان مطمئن بود این گوشی با استفاده رو به سنگین تا یک روز دوام می‌آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.