روش تشخیص بوش اصلی و تقلبی

این روزها با توجه به چشم و هم چشمی ها، همه به دنبال خرید جهیزیه مارک و برندهای معروف هستند. حتی اگر نیازی به برخی سایل نداشته باشند و یا طرز کارآن را ندانند باز آن وسیله در جهیزیه ایرانی دیده می شود. همانطور که می دانید خرید وسیله با برند های شناخته شده و معتبر و معروف، قیمتی بالاتر خواهد داشت و شاید همه نتوانند هزینه آن را پرداخت و کالای اصل را خریداری کنند. از طرفی وقتی یک برند معروف می شود، سودجویان به فکر تولید محصول با مشخصاتی مشابه برند اصلی خواهند افتاد. به همین دلیل تشخیص برند اصلی و تقلبی برای کسی که آگاهی کامل نداشته باشد سخت است و ممکن است برای یک کالای غیر اصل، هزینه کالای اصلی را پرداخت کنند.

جاروبرقی بوش یکی از معروف ترین محصولاتی است که اصلی و تقلبی آن در بازار زیاد شده و تشخیص جاروبرقی بوش اصل و جاروبرقی بوش تقلبی تبدیل به یکی از دغدغه های کاربران شده است به همین دلیل در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای بریم خرید تهیه شده، به معرفی روش های تشخیص بوش اصلی و تقلبی پرداختیم و در انتها چند فروشگاه اینترنتی برای خرید کالاهای اصلی به شما عزیزان معرفی کردیم. با ما همراه باشید!

برند بوش یکی از معروف ترین برندهاست، بوش اصلی در کشور آلمان تولید می شود. ممکن است شما هم بوش های زیادی با گارانتی های مختلف دیده باشید که ساخت ترکیه، ایران و… هستند. با توجه به تورمی که در قیمت لوازم خانگی ایران اتفاق افتاده، خرید بسیاری از محصولات برای مردم دشوار شده به همین دلیل همه به دنبال یک کالای باکیفیت با قیمت مناسب هستند و چون برند بوش معروف است همه فکر می کنند همین محصولات قیمت مناسبی که در بازار وجود دارد بوش اصلی است در صورتی که بیشتر آن ها تقلبی بوده و به صورت قاچاق وارد شده اند. این مسئله شامل لوازم صوتی و تصویری و کالاهای خانه و آشپزخانه هم می شود اما جاروبرقی بوش یکی از معروف ترین و پرفروش ترین محصولات بوش است که مدل های زیادی از آن به صورت تقلبی به فروش می رسد.

در این مقاله به صورت کامل درباره بهترین جاروبرقی ایرانی و خارجی توضیح داده شده و برترین برندها و مدل ها را به شما عزیزان معرفی نموده است. اگر قصد خرید جاروبرقی دارید توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

برای تشخیص جاروبرقی بوش اصلی و تقلبی یا کلا لوازم خانگی بوش اصلی و تقلبی روش های زیادی وجود دارد. در اینجا جاروبرقی مثال زده شده ولی این روش ها برای همه کالاها صدق می کند.

روش های تشخیص بوش اصلی و تقلبی

  • کارتن جاروبرقی توی راه پاره شد!

برخی از فروشنده ها اجناس خود را به بهانه پاره شدن کارتن حین حمل و نقل بدون کارتن می فروشند در صورتیکه می خواهند شما بسته بندی کالا را نبینید. بسته بندی شرکتی بوش منحصر بفرد است و شرکت های تقلبی نمی توانند آن بسته بندی را داشته باشند. پس از خرید کالاهایی بدون بسته بندی و با قیمت ارزان تر خودداری کنید.

  • چسباندن برچسب بر روی برند اصلی

کارگاه هایی که محصولات تقلبی تولید می کنند، با نصب برچسب و مارک بوش، اجناس تقلبی خود را به فروش می رسانند. یعنی فروشنده ها می توانند ارزان ترین جنس تقلبی خود را با کمک یک برچسب، به عنوان کالای اصلی به فروش برسانند. برای همین برچسب مدل و سریال روی بدنه کالا و کارتن محصول را مقایسه کنید که یکسان باشد. سپس مدل آن را در اینترنت جستجو کرده و عکس های آن را با جزئیات نگاه کنید که تفاوتی وجود نداشته باشد.

چسباندن لوگوی تقلبی هم یکی دیگر از روش های فروش محصولات فیک و تقلبی است. مارک های اصلی بوش با ناخن کنده نمی شود و برچسب نیست! اما معتبرترین روش برای تشخیص بوش اصلی و تقلبی کدهای FD  و E.Nr هستند که در ادامه به آن میپردازیم.

  • کدهای درج شده بر روی محصولات بوش

یکی دیگر از روش های تشخیص بوش اصلی و تقلبی بررسی کد E.NUMBER یا کد E.Nr است که مدل دستگاه را در اختیار شما می گذارد. کد FD یکی دیگر از کدهای مرسوم روی محصولات بوش است که تاریخ تولید محصول را نشان می دهد. اگر این دو کد را روی محصول مشاهده نشد بدانید کالا تقلبی است. این کد باید در سایت اصلی بوش جستجو شود، اگر محصولی که سایت اصلی بوش با این کدها به شما نمایش می دهد همان است که می بینید، آن کالا اصل و در غیر این صورت تقلبی است.

  • جستجوی ویژگی های محصول

شما حتی می توانید ویژگی های محصول را جستجو کنید، برای اگر عنوان شد که این محصول جاروبرقی آب و خاک بوش است یا این لباسشویی چرخش 360 درجه دارد. شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید بفهمید که اصلا بوش از این قابلیت ها در محصولات خود استفاده می کند یا خیر.

  • فناوری های استفاده شده در محصولات بوش
  1. لباسشویی های بوش از فناوری Glass protection technology برای اتصال به لوله آب استفاده می کنند.
  2. فناوری Load Sensor در ماشین ظرفشویی بوش استفاده می شود که یک سنسور برای آب رسانی به تمام ظرف های داخل ماشین ظرفشویی است.
  3. فونت استفاده شده روی محصول هم می تواند به شما کمک کند که اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.
  • گارانتی بوش

گارانتی بوش به صورت 24 ماه تعویض و 60 ماه تامین و تعمیر قطعات است.

سخن پایانی

با توجه به روش هایی که در این مقاله ذکر شد شما با نحوه تشخیص بوش اصلی و تقلبی آشنا شدید. محصولات بوش قیمت بالایی دارند و اگر شما یک کالای تقلبی را با قیمت اصلی بخرید، قطعا ضرر می کنید. برای خرید جاروبرقی بوش و مشاهده قیمت بوش اصل می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کرده و قیمت محصولات بوش اصلی را در فروشگاه های اینترنتی معتبر مشاهده کرده و خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهید. 

بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که قیمت محصولات را در فروشگاه های اینترنتی معتبر مقایسه می کند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.