بررسی گوشی سامسونگ A53

شرکت سامسونگ در سال جدید، با عرضه نسل جدید سری A، حسابی سرو صدا به پا کرد. تیم کارشناسان فروشگاه آوندموبایل جهت خرید انواع گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون و دریافت مشاوره رایگان به‌صورت تلفنی و در واتسپ همراه شما خواهند بود تا در خصوص انتخاب بهترین گوشی متناسب با نیازهایتان شما را راهنمایی کنند. گوشی A53 سامسونگ جزو گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ است که  صفحه‌نمایش سوپر امولد با نرخ 120 هرتز، پردازنده جدید اگزینوس 1200، پشتیبانی از شبکه 5G و دوربین سلفی با قابلیت ضبط 4K، از ویژگی‌های آن است.

قیمت خرید گوشی A53 سامسونگ با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر می‌گذارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. در این مقاله به بررسی مشخصات این گوشی جدید سامسونگ می‌پردازیم.

طراحی گوشی سامسونگ ای 53

گوشی سامسونگ  A53در بخش طراحی تفاوت چندانی با مدل قبلی سری ای، یعنی A52 ندارد. تنها تفاوت در پنل دوربین است که با شیب ملایم‌تری نسبت به قبل به قاب پشتی متصل شده است. پنل دوربین ای 53 به شکل مستطیل و مانند گذشته به رنگ قاب پشتی گوشی است. در بالای پنل نمایشگر، دوربین سلفی به شکل یک حفره و در یک پانچ هول ریز قرار گرفته است.

طراحی گوشی سامسونگ A53 5G به صورت کاملا ارگونومیک بوده و فرم کلی گوشی به جای گوشه‌های تیز، کمی حالت خمیده دارد و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. جنس قاب پشت گوشی همچنان از پلاستیک باکیفیت است و ابعاد آن مشابه مدل قبلی، یعنی گوشی A52  سامسونگ است. گوشی گلکسی ای 53 در رنگ‌های مشکی، سفید و بنفش عرضه شده است.

نمایشگر گوشی سامسونگ  A53 5G

گوشی سامسونگ A53 یک صفحه‌نمایش 6.46 اینچی دارد که نسبت به مدل قدیمی کمی کوچکتر است. نمایشگر این گوشی جدید سامسونگ، از نوع Super AMOLED است که در پرچم‌داران شرکت‌های تلفن همراه به چشم می‌خورد. رزولوشن 2400 در 1080 و تراکم پیکسلی 407 پیکسل در اینچ به همراه نرخ نوسازی 120 هرتز تصویر به شدت با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد.

از مزیت‌های دیگر نمایشگر گوشی سامسونگ ای 53 می‌توان به ارتقاء عملکرد صفحه لمسی اشاره کرد. این نمایشگر همچنین روشنایی 800 نیت را ارائه می‌دهد که روشنایی استانداردی برای استفاده از گوشی در محیط پرنور محسوب می‌شود. درنتیجه ویژگی‌های بسیار مثبتی که سامسونگ برای صفحه‌نمایش این گوشی جدید خود قائل شده، این است که می‌توان تصاویر را با بیشترین کیفیت و بدون تاخیر و افت فریم مشاهده کرد.

بررسی پلتفرم گوشی ای 53

تراشه به کار رفته در گوشی A53 سامسونگ، محصول خود شرکت سامسونگ است که در اکثر گوشی‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای، مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی جدید ای 53 از پردازنده اگزینوس 1200 هشت هسته‌ای با معماری 6 نانومتری، بهره گرفته است. این تراشه ساخت سامسونگ یکی تراشه‌های پرقدرت حال حاضر این کمپانی است و در اجرای بازی‌های سنگین موبایل عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

ظرفیت بالای حافظه و رم، درکنار پردازنده قدرتمند، به کاربر گوشی سامسونگ A53 اجازه می‌دهد به راحتی به سراغ بازی‌هایی با گرافیک سنگین برود و نرم‌افزارهای ادیت را اجرا کند. ظرفیت 8 گیگابایتی رم و حافظه داخلی 256 گیگابایت بهترین انتخابی است که برای ای 53 خواهید داشت. این گوشی سامسونگ همچنین از اسلات مشترک (Hybrid) کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

در ای 53 رابط کاربری  One UI 4بر روی سیستم عامل اندروید 12 به کار‌ رفته است که امکانات بسیار جذابی به آن اضافه شده است. این گوشی جدید سامسونگ، در کاربری روزانه عملکرد نرم‌افزاری مناسبی دارد. همچنین مثل همیشه ظاهر چشم‌نواز محیط برنامه‌ها تا حدود زیادی کاربر را از نصب اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی و گرافیکی بی‌نیاز می‌سازد.

دوربین گوشی سامسونگ ای 53

سوای اینکه سامسونگ برای بخش دوربین گوشی A53، پنل دوربین چهارگانه‌‌ای را در نظر گرفته، نقش اصلی در پنل دوربین این گوشی موبایل بر دوش لنز اصلی 64 مگاپیکسلی است. لنزهای دیگر شامل یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی‌اند.

همانطور که گفته شد نقش کلیدی در پنل دوربین گوشی A53 را یک لنز 64 مگاپیکسلی بازی می‌کند. تنها ایرادی که دارد، تغییر کم وایت بالانس و اغراق در نمایش رنگ‌هاست. از دید بعضی کاربران این یک مزیت است، اما کاربرانی که قصد ادیت‌های نرم‌افزاری روی عکس های خود را دارند، به دنبال ثبت تصاویر با فرمت خام و بدون دستکاری هوش مصنوعی‌اند. جدا از این، تصاویر دوربین اصلی از داینامیک رنج، شارپنس و روشنایی فوق‌العاده خوبی برخوردار است.

لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراوایدA53  با چشم پوشی از افت کیفیت طبیعی، عملکرد خوبی دارد. این ایراد که جنس رنگ و کیفیت تصاویر اولتراواید با دوربین اصلی متفاوت است، در اکثر گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار مشاهده می‌شود.

لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو به کار رفته در گوشی سامسونگ ای 53، حالت فانتزی گذشته را ندارد. عکاسی ماکرو شاید به دلیل مشکل در فوکوس چندان لذت‌بخش نباشد، اما با حفظ فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری از سوژه، می‌توان تجربه نسبتا خوبی از آن داشت.

سنسور تشخیص عمقA53  با وضوح ۵ مگاپیکسل، عکس‌های پرتره خوبی ثبت خواهد کرد و از هر ده عکس، یک یا دو عکس پرتره ممکن است ایراد داشته باشد‌. این گوشی تجربه لذت‌بخشی از عکاسی پرتره به کاربر خواهد داد.

دوربین اصلی همچنین امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در صورت انتخاب رزولوشن Full HD یا همان 1080 می‌توان سرعت تصویربرداری را به 60 فریم بر ثانیه افزایش داد.

دوربین سلفی گوشی سامسونگA53  وضوح 32 مگاپیکسلی دارد و گشودگی دریچه دیافراگم آن به f/2.2 می‌رسد. در کل تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی، قابل قبول است، اما بخش مورد توجه فیلم‌برداری است که از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند و مکالمات ویدیویی باکیفیتی را می‌توان با آن تجربه کرد. در مجموع با توجه به قیمت بسیار مناسب ای 53، می‌توان عکس‌های خیلی خوبی با این گوشی ثبت کرد.

عملکرد باتری و قابلیت شارژ گوشی A53

ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری به گوشی ای 53 اجازه می‌دهد تا نسبت به مدل قدیمی، یعنی A52، انرژی بیشتری را در خود ذخیره ‌کند. این گوشی سامسونگ از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی کرده و شارژ کامل آن در مدت 90 دقیقه انجام خواهد شد و تا یک روز کامل دوام می‌آورد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.