بررسی گوشی سامسونگ S22

شرکت سامسونگ در اوایل سال میلادی جدید از سری جدید S22 رونمایی کرد. فروشگاه آوندموبایل با موجود داشتن دائمی انواع و اقسام گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون و با داشتن مجموعه‌ای از کارشناسان پشتیبانی فنی، در انتخاب بهترین گوشی موبایل شما را یاری خواهد کرد. سری جدید اس 22 سامسونگ در سه مدل متفاوت S22، S22 Plus و S22 Ultra عرضه شده که تفاوت قیمت نسخه اولترا با دو نسخه دیگر به دلیل طراحی متفاوت بسیار بیشتر است. در ادامه به بررسی و ارزش خرید گوشی S22 سامسونگ با مدل استاندارد خواهیم پرداخت.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ اس 22

سامسونگ در طراحی گوشی جدید اس 22 متفاوت از نسل قبلی آن، یعنی اس 21، عمل کرده است. این تفاوت به خوبی در قسمت پنل دوربین مشاهده می‌شود. پنل دوربین که در نسل قبلی از نوع فلزی و طلایی رنگ بود، در گوشی S22 کاملا به رنگ قاب پشتی است. طراحی کلی گوشی هم نسبت به اس 21 کمی به شکل منحنی در آمده و گوشه‌های تلفن گردتر شده‌اند.

گوشی اس 22 سامسونگ با ابعاد 146 در 70.6 و ضخامت 7.6 میلی‌متر، وزنی حدود 167 گرم دارد. پنل جلویی برخلاف اس 22 اولترا تغییری نکرده و کاملا تخت طراحی شده است. در هنگام خرید این گوشی موبایل، می‌توان آن را در رنگ‌های مشکی، سفید، صورتی طلایی، سبز، خاکستری، آبی روشن، بنفش و کرم تهیه کرد.

بررسی نمایشگر گلگسی S22 سامسونگ

پنل نمایشگر در گوشی سامسونگ مدل S22، 6.1 اینچ است. این صفحه نمایش که از پنل دینامیک امولد 2 ایکس (Dynamic AMOLED 2X) ساخته شده یکی از بهترین نمایشگرهای حال حاضر است. رزولوشن نمایشگر اس 22، 1080 در 2340 پیکسل است و نرخ نوسازی 120 هرتز را به نمایش می‌گذارد که مانند نسل قبلی سری S قابلیت آداپتیو داشته و به‌صورت اتوماتیک از 1 تا 120 هرتز تنظیم می‌شود. حداکثر روشنایی این نمایشگر نیز به 1750 نیت می‌رسد که امکان استفاده در نور شدید را فراهم خواهد کرد.

یکی از قابلیت‌های نمایشگر گوشی جدید سامسونگ S22، سیستم کنترل نور آبی (Eye Comfort Shield) است که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به محافظت و جلوگیری از خستگی چشم کمک می‌کند. کورنینگ گوریلا گلس Victus پلاس به عنوان محافظ این صفحه‌نمایش به کار رفته و جلوی آسیب‌های احتمالی را به خوبی می‌گیرد. تمام نکاتی که گفته شد S22 را به یکی بهترین گوشی‌های جهان از نظر نمایشگر تبدیل کرده و ارزش خرید بالایی برای این گوشی موبایل در رده پرچم‌دار، رقم زده است.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ اس 22

شرکت سامسونگ یک پنل سه‌گانه برای دوربین S22 در نظر گرفته است. پنل دوربین این گوشی جدید سامسونگ دربرگیرنده لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو است.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی S22، دارای قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز است و از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. پردازنده قدرتمند S22 و دیافراگم بالای 1.8 این لنز عریض، به کمک ثبت تصاویر هرچه باکیفیت‌تر توسط دوربین اصلی آمده است.

از مشخصات دوربین فوق عریض اس 22، یک لنز اولتراواید 13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه است که سایز سنسور آن 1/2.55 اینچ و سایز پیکسل 1.4 میکرومتر است. لنز فوق عریض گوشی جدید سامسونگ دیافراگمی با اندازه 2.2 دارد که وضوح عکس‌های ثبت شده با آن 12 مگاپیکسل است. دوربین اولترا واید به لرزش‌گیر پیشرفته ویدیو نیز مجهز شده که امکان ضبط ویدیو با کیفیت بیشتری را فراهم کرده است.

در گوشی سامسونگ S22 دوربین تله‌فوتو به جای دوربین ماکرو به کار رفته که قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز بدر آن به کار رفته است. دوربین تله‌فوتو امکان زوم اپتیکال سه برابر و ثبت تصاویر بسیار خارق‌العاده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و لذت عکاسی با این گوشی جدید سامسونگ را چندین پله فراتر برده است.

تنها ایرادی که می‌توان به مجموعه دوربین‌های گوشی سامسونگ اس 22 گرفت، لنز 10 مگاپیکسلی دوربین سلفی است که همان مشخصات نسل قبلی را دارد. اما در قسمت فیلم‌برداری، به دلیل اضافه شدن امکان فیلم‌برداری فریم خودکار (Auto Frame) با پیشرفت جذابی مواجه می‌شویم. با کمک این قابلیت اگر روی سوژه در حال حرکت ضربه بزنید، گوشی به‌طور خودکار و با توجه به حرکت سوژه، فوکوس و کادربندی را تنظیم می‌کند.

بررسی پردازنده و سخت افزار S22

گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی S22، از یک پردازنده دوگانه بهره برده است. سامسونگ عملکرد مشابه نسل قبلی خود داشته و اس 22 را در دو نسخه وارد بازار کرده است. نسخه جهانی گوشی اس 22 همان نسخه‌ایست که در ایران یافت می‌شود و با پردازنده ۴ نانومتری اگزینوس 2200 در دستان ما قرار می‌گیرد. اما نسخه اصلی که مخصوص آمریکا، چین و کره جنوبی است با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و معماری چهار نانومتر در این کشورها عرضه می‌شود.

قطعا نسل جدید پردازنده‌های ساخت کوالکام، با نام اسنپ‌دراگون، عملکرد بسیار قدرتمند و منحصر به فردی دارند. این شرکت سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد و گوشی‌هایی که از جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون بهره برده‌اند، از سرعت بالا و عمر طولانی‌تری در پردازش برخوردارند. از طرفی تراشه اگزینوس ساخت شرکت سامسونگ، در جدیدترین مدل خود حرف زیادی برای گفتن دارد. پردازنده اگزینوس 2200 در کنار پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در پردازش برنامه‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی، نسبت به اس 21 دو برابر سریع‌تر عمل می‌کند. تراشه گرافیکی

بررسی نرم‌افزار گوشی سامسونگ اس 22

اندروید 12 به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 4.1 در بخش نرم‌افزار گوشی موبایل اس 22 سامسونگ به کار رفته که انتظارات را از نحوه‌ی عملکرد گوشی  S22و محیط کاربری آن بسیار بالا برده است. به‌روزرسانی جدید اندروید 12 جذابیت‌های فراوانی را برای گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، به وجود آورده است. قابلیت‌هایی چونColor Palatte  که به کاربر اجازه می‌دهد ظاهر و تم را هرگونه که دلخواه اوست، تنظیم کند. یا قابلیت RAM Plus که توسط آن می‌توان حافظه رم مورد نیاز اپلیکیشن‌های مختلف را افزایش و کاهش داد.

گوشی جدید S22 درست مانند اس 21، در مدل‌های مختلف 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. با توجه به تنوع کم حافظه، رنج قیمتی اس 22 در ظرفیت‌های متفاوت حافظه، اختلاف چندانی نداشته و باعث شده خرید گوشی جدید سامسونگ با چالش زیادی همراه نباشد.

بررسی باتری و سرعت شارژ گوشی سامسونگ S22

شرکت سامسونگ بر خلاف شرکت‌های چینی که به سراغ اعداد عجیب و غریب در بخش باتری و سرعت شارژ رفته‌اند، همچنان در گوشی جدید خود، یعنی S22، به سرعت شارژ 25 وات رضایت داده است. باتری نسخه استاندارد گوشی سامسونگ اس 22، با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر‌ساعت کاربر را تا مدت نه چندان زیادی همراهی خواهد کرد. این گوشی ابعاد نسبتا بزرگی ندارد، اما پردازنده پرسرعت اگزینوس 2200 در کنار استفاده از جلوه‌های انیمیشنی باعث کمبود ظرفیت باتری و کاهش مدت نگهداری شارژ اس 22 خواهد شد.

همچنین نکته منفی دیگر که فقط شامل حال سامسونگ نمی‌شود، عدم وجود آداپتور شارژر و حذف آن از جعبه گوشی S22 است. شرکت‌خهای سامسونگ و اپل سال‌هاست شارژر را از داخل جعبه حذف کرده‌اند تا با کوچکتر شدن جعبه گوشی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید زباله کمتر قدمی برداشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.