10 روش بهبود زبان بدن

شاید تاکنون چیزی در مورد زبان بدن نشنیده باشید و ندانید که چه کارایی می تواند در بهبود کار و جایگاه اجتماعی شما داشته باشد. در این مقاله شما را با راهکارهای این امر آشنا خواهیم کرد، در ادامه به ده اسرار مهم برای بهبود زبان بدن می پردازیم که بسیار کار آمد هستند، موفقیت شما بستگی به توانایی شما در انجام این روش ها دارد.

ذهنیت درست و تاثیر آن بر زبان بدن

یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از زبان بدن دوستانه، نیت دوستانه با ذهنیتی درست است. الیانا لودو، وکیل و کارآفرین توانا می گوید: قبل از ملاقات با کسی، تصور کنید که شما واقعا شخص را دوست دارید، سپس هنگامی که صحبت را شروع می کنید، سعی کنید دلیلی برای اینکه شما صادقانه دوستش دارید، پیدا کنید. این باعث می شود که یک نگاه دوستانه و حالت آرامش به شما بدهد و بیشتر لبخند بزنید. این کار بهبود زبان بدن را برای شما رقم میزد

وضعیت بدنی مناسب و ارتباط آن با زبان بدن

قرار گرفتن در حالت بدنی مناسب از جمله ویژگی های زبان بدن بشمار می رود؛ به عبارت دیگر، راست کردن ستون فقرات ، پهن کردن شانه ها و راست قامت ایستادن شما را در حالت مناسب بدنی قرار می دهد. همچنین می توانید دست های خود را در موقعیتی قرار دهید که قفسه سینه شما را باز کند. جان گریسون، متخصص روانشناسی و زبان بدن، می گوید: قفسه سینه خود را باز کنید و یا رفع انسداد کنید به عبارتی دیگر گلو خود را صاف کنید. این کار باعث می شود صدای شما رساتر و واضح تر به گوش برسد.

لبخند زدن راهی ساده برای بهبود زبان بدن

همه می دانند که لبخند زدن یک حس خوب را ایجاد می کند و باعث اندیشه مثبت در افراد می شود؛ اما بسیاری از افراد از این روش ساده استفاده نمی کنند، در حقیقت یک فرد نجیب زاده می تواند از این روش برای تقویت زبان بدن خود استفاده کند. گریسون می گوید: عواطف صادقانه دوجانبه است. به این معناست که آنها در هر دو طرف صورت ظاهر می شوند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که اگر می خواهید لبخند بزنید، آن لبخند کامل و واقعی باشد. یک لبخند در یک طرف صورت ناخودآگاه به عنوان تحقیر تفسیر می شود، بنابراین این اشتباه، تصویر مودبانه ای از شما را نشان نمی دهد.

تاثیر زمانبندی لبخند در زبان بدن قوی

لبخند شما را حتی با گذشت زمان قدرتمند تر می کند و شخصیت شما را تقویت می کند. میشل تیربرگ، یکی از بنیانگذاران گروه شبکه های اجتماعی و مجالس عروسی می گوید: زمانی که برای یک نفر لبخند می زنید، یک یا دو دقیقه آن را نگه دارید تا واقعا فرد آن را ببینید، سپس اجازه بدهید که فرد احساس کند لبخند شما از درون است و صرفا ظاهر سازی نیست. این کار باعث می شود که او متوجه شود برای او لبخند می زنید نه برای چیزی بی اهمیت که در نزدیکی شماست. به این روش ها دقت کنید و آن ها را تمرین نمایید.

نقش زبان بدن در برقرار کردن ارتباط چشمی

برقراری تماس چشمی قوی برای ظاهر دوستانه و اعتماد به نفس لازم است. خانم Lillian Glass، متخصص زبان بدن به CNBC گفت: کسی که از ارتباط چشمی بهره می گیرد قطعا انسان موفقی است، اگر بتوانید همزمان با برقرار کردن ارتباط چشمی لبخند بر لبان خود داشته باشید تاثیر بسیار زیادی در افراد خواهد داشت. زمان برقرار کردن ارتباط چشمی از انجام کارهای غیر ضروری مانند نگاه کردن به گوشی یا اطراف اجتناب کنید. یکی از ویژگی های افرادی که از زبان بدن خود استفاده می کنند همین کار است، اهمیت دادن به افراد با نگاه کردن به آن ها روش کارآمدی برای تقویت آن است.

قطع نکردن صحبت دیگران

زمانی که فردی مشغول صحبت است سعی کنید با انجام کارهای غیر ضروری حواس او را پرت نکنید و ناگهان صحبت او را قطع نکنید. خانم Lillian Glass به صحبت های خود در CNBC اضافه کرد و گفت: زبان بدن به این معنی است که شما برای فردی که صحبت می کند ارزش قائل هستید و به او احترام می گذارید، در هنگام گوش دادن به حرف های او کمی به سمت او ملحق شوید ( نزدیک شدن) تا متوجه شود که به حرف های او گوش می دهید.

دست دادن از ویژگی های عالی زبان بدن

دست دادن یک تصویر قوی از شما ایجاد می کند. زمانی که شما با فردی دیدار می کنید وقتی به او دست می دهید در واقع احساس همبستگی و صمیمیت ایجاد کرده اید. مارک آندرسون، مدیر آموزش و توسعه در کارهای تحقیقاتی، می گوید: سعی کنید در موقعیت دست دادن تسلط پیدا کنید و مطیع نباشید که اول به شما دست بدهند، حرکت مستقیم به جلو با کمی قدرت و استحکام تصویر قوی از شما را در پی دارد اگر دست شما عرق کرده است اول آن را پاک کنید. ضمنا زمان دست دادن به طرف مقابل، با دست راست به او دست دهید و با دست چپ آرنج دست او را به نشانه احترام بگیرید یا دستتان در پشت شانه او قرار دهید.

نقش آگاهانه صحبت کردن و کارایی زبان بدن

در بیشتر موارد افرادی که آگاهانه حرف می زنند و به صحبت های خود اطمینان دارند، تمایل افراد را به خود جلب می کنند و باعث می شود که افراد به آن ها با دقت بیشتری گوش دهند. این کار در زمان مصاحبه های شغلی هم به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد، باعث می شود که بهتر به نظر برسید. گاریسون می گوید: استفاده کردن از حرکات دست می تواند تسلط شما را در حرف زدن بیشترکند که همچنین به نام (چرخش دست)steepling نامیده می شود، می تواند با هر دو دست انجام شود. زمانی که افراد قدرتمند و آگاهانه و با تسلط صحبت می کنند جایگاه آن ها و تخصص آن ها برای دیگران شکوفا می شود که از ویژگی های برتر زبان بدن نیز بشمار می رود.

استفاده مناسب از حرکات دست

برای این که زبان بدن خود را در بین دیگران تقویت کنید باید بدانید که چگونه از دستان خود استفاده کنید. زمانی که مکالمه خود را با فردی شروع می کنید، باید حرکات دست شما طبیعی باشد و این ذهنیت را در فرد ایجاد نکند که شما قصد بی احترامی یا تسلط بر او را دارید. یک کارشناس در این زمینه می گوید: برخی از حرکت های دست جنبه ی تهدید آمیز برای فرد دارند، بهتر است که از آن ها اجتناب شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که با حرکات دست بیشتر صحبت می کنند صادق تر از کسانی هستند که هنگام صحبت کردن از دست خود استفاده نمی کنند.

انجام دادن این حرکات با دست و تاثیر آن در زبان بدن

لازم است بدانید که در بعضی مواقع حرکات دست شما به عنوان سلاحی برای پیشرفت شما عمل می کنند و نشان دهنده ی اعتماد به نفس شما خواهند بود. این موضع نیز قابل درک است که داشتن اعتماد به نفس نیازمند زمان است و صحبت کردن برای افراد مختلف با حرکات دست اطمینان ایجاد می کند. بهتر است که هنگام صحبت کردن چیزی در دست شما نباشد و یا پشت سر خود را با دست نخارانید. اگر سعی در جذب دیگران دارید هرگز دست به سینه با دیگران صحبت کنید از این روش ها برای رسیدن به زبان بدن عالی استفاده کنید، قطعا به شما کمک خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.