وضعیت ثبت نام لاتاری افراد مجرد

وضعیت ثبت نام لاتاری برای افراد مجرد مانند شرایط کلی لاتاری برای همه است، در لاتاری ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین مانع یا شرط ثبت نام که شرط داشتن پاسپورت بود، برداشته شد ولی در صورت قبولی در لاتاری، باید برای خروج از کشور و انجام مصاحبه سفارت پاسپورت تهیه گردد. در ادامه مقاله ما به وضعیت ثبت نام لاتاری برای افراد مجرد خواهیم پرداخت بنابراین توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

لاتاری چیست؟

دولت آمریکا جهت حفظ تنوع نژادی در این کشور، هر سال از کشور‌هایی که کمتر به آمریکا مهاجرت می‌نمایند به صورت تصادفی افرادی را انتخاب می‌کنند و به آن‌ها گرین کارت اعطا می‌نمایند. این افراد که در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شوند قادر هستند از اقامت دائم در این کشور و مزایای شهروندی آن بهره‌مند شوند.

سایت ثبت نام لاتاری

اگر شما هم قصد مهاجرت به آمریکا دارید می‌توانید با ثبت نام لاتاری در سایت کارت سبز به نشانی http://www.cartesabz.net/register شانس خود را در این بخت آزمایی امتحان کرده و از مزایای بی شمار آن بهره‌مند شوید.

اهمیت انتخاب صحیح وضعیت تأهل در ثبت نام لاتاری

با توجه به اینکه هر گونه اشتباه در ثبت اطلاعات در فرم لاتاری منجر به رد شدن ویزای شما می‌شود بنابراین نیاز است که با دقت بیشتر به پر کردن فرم ثبت نام لاتاری بپردازید. ازجمله موضوعاتی که صحیح انتخاب کردن آن در ثبت نام لاتاری حائز اهمیت است انتخاب وضعیت تأهل است. برای انتخاب وضعیت تاهل باید دقت کنید که اگر شما ازدواج نکرده‌اید یا همسرتان فوت کرده است و یا مطلقه هستید و یا اینکه در پروسه قانونی جدایی هستید باید بین گزینه متأهل و مجرد گزینه مجرد را انتخاب نمایید و پس از آن بین گزینه‌ها نوع تجرد خود را انتخاب کنید. اگر گزینه مجرد را انتخاب کنید نیاز است که با وضعیت ثبت نام لاتاری افراد مجرد آشنا باشید که در ادامه به توضیح این مورد می‌پردازیم.

وضعیت ثبت نام لاتاری افراد مجرد 

اگر مجرد هستید و می‌خواهید در لاتاری ثبت نام کنید با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به آسانی در این قرعه کشی شرکت نمایید:

ابتدا به سایت کارت سبز به نشانی http://www.cartesabz.net/register مراجعه کنید. 

سپس گزینه مجرد را انتخاب نمایید و پس از آن نوع تجرد خود را از بین چهار گزینه ازدواج نکرده، مطلقه، همسر فوت شده و در پروسه قانونی جدایی انتخاب نموده و سپس‌ گزینه ثبت و ادامه را کلیک کنید. 

در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.‌ اگر گزینه ازدواج نکرده را انتخاب کرده‌اید تنها وارد نمودن اطلاعات خودتان کفایت می‌کند ولی اگر سایر گزینه‌ها را انتخاب کرده‌اید در صورت داشتن فرزند باید تعداد فرزندان خود را تعیین کرده و سپس اطلاعات خودتان و فرزندان خود را نیز وارد کنید.

دقت کنید که افرادی که مجرد هستند، برای شرکت در لاتاری، اگر کمتر از 21 سال سن دارند به تنهایی نمی‌توانند در لاتاری، شرکت کنند و نیاز است که به عنوان زیر مجموعه والدین خود در لاتاری شرکت کنند، اما اگر بالای 21 سال سن داشته باشند، دیگر نمی‌توانند به عنوان زیر مجموعه والدین خود در لاتاری ثبت نام نمایند و باید به صورت مستقل در این قرعه کشی شرکت کنند.

لازم به ذکر است که اگر خانم مجرد هستید و در لاتاری ثبت نام می‌کنید تنها به یک پاسپورت معتبر برای خروج از کشور نیاز خواهید داشت. اما اگر آقا هستید و در لاتاری ثبت نام می‌کنید باید بعد از ثبت نام لاتاری و برنده شدن در این بخت آزمایی دارای گواهی پایان خدمت و پاسپورت معتبر باشید تا بتوانید از کشور خارج شوید و به آمریکا مهاجرت نمایید.

شرایط شرکت در لاتاری برای افراد مجرد

کسانی که می‌خواهند در لاتاری ثبت نام نمایند می‌بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشند و هم‌چنین در کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری به دنیا آمده باشند. 

دقت کنید که اگر شخصی دیپلم نداشته باشد با ارائه دو سال سابقه کار در طی ۵ سال اخیر می‌تواند در این قرعه کشی شرکت کند.

امتیاز سه شانسه لاتاری برای افراد مجرد

افرادی که بین ۱۸ الی ۲۱ سال سن داشته و مجرد هستند می‌توانند از امتیاز سه شانسه در لاتاری برخوردار شوند. در صورتی که شما نیز یک فردی هستید که بین ۱۸ الی ۲۱ سال سن داشته و مجرد هستید و مدرک دیپلم نیز دارید، می‌توانید به شیوه‌های زیر در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید و سه شانس برای برنده شدن در لاتاری آمریکا را داشته باشید:

  1. یک بار می‌توانید به عنوان زیر مجموعه پدر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. 
  2. بار دوم می‌توانید به عنوان زیر مجموعه مادر خود در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.
  3. بار سوم هم می‌توانید به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.

به همین ترتیب سه شانس در قرعه کشی لاتاری آمریکا خواهید داشت.

سوالات درمورد وضعیت ثبت نام لاتاری برای افراد مجرد 

  • آیا سربازان قادر به ثبت نام در لاتاری هستند؟

بله سربازان هم می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. به این صورت که اگر در سن 18 الی 21 سال و مجرد باشند می‌توانند هم به عنوان زیر مجموعه پدر و مادر خود و هم به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام کنند و اگر متاهل باشند می‌توانند زیر مجموعه همسر خود در لاتاری ثبت نام کنند. دقت کنید که برای خروج از کشور و مهاجرت به آمریکا به گواهی پایان خدمت و پاسپورت معتبر نیاز است، اما موقع ثبت نام لاتاری این موارد نیاز نمی‌باشد.

  • من 22 سال سن دارم و مجرد هستم. علاوه بر ثبت نام جداگانه آیا می‌توانم به عنوان زیر مجموعه‌ی پدر و مادر نیز در لاتاری ثبت نام کنم؟

 خیر. تنها به صورت مستقل می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید.

  • اگر متاهل باشم ولی همسر برای ثبت نام در لاتاری راضی نباشد می‌توانم به تنهایی در این قرعه کشی ثبت نام کنم؟

خیر. باید همسر شما نیز به عنوان زیر مجموعه شما در لاتاری ثبت نام کند.

  • من مجردم می‌توانم برای افزایش شانس برنده شدن دو بار در لاتاری ثبت نام کنم؟

خیر. در این صورت هر دو فرم شما باطل خواهد شد.

  • من ترم ۴ هستم، موقع ثبت نام مدرک تحصیلی را چه وارد کنم؟

در ثبت نام لاتاری آخرین مدرک تحصیلی ملاک می‌باشد و در این شرایط آخرین مدرک تحصیلی شما دیپلم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.