افراد درونگرا چه ویژگی دارند؟

۱. آنها خنده دار می شوند

آنها ماندن در محیط کارشان را در بعضی مواقع ترجیح می دهند. ایده های خود را دوست دارند. عاشق رویاپردازی ، خلاقیت ، خواندن ، تماشای فیلم ، استراحت هستند و گاهی واقعاً باعث شادی و خنده خودشان هم می شوند. آنها شما را هم به خنده می آورند ، اما فقط در صورت احساس راحتی کافی می توانند طنز خود را بروز دهند. بسیاری از کمدین ها درونگرا هستند ! و در مورد جریاناتی که بسیار برایشان جالب است ولی دیگران به ندرت متوجه آن می شوند ، بسیارتوضیح می دهند.

۲. آنها برای تقویت مجدد باید مدتی تنها باشند

برای شارژ مجدد افراد درونگرا باید مدتی تنها باشند. مردم تمایل دارند تصور کنند که افراد درونگرا بی دست و پا ، اجتماع گریز ، خجالتی و کسل کننده هستند. هیچ چیز نمی تواند از حقیقت به دور باشد. ولی افراد درونگرا روابط واقعی را ارزیابی می کنند و مکالمات عمیقی دارند. آنها خجالتی نیستند ، اما می خواهند از تعامل بی معنی جلوگیری کنند. به همین دلیل است که تمایلی ندارند دوستان زیادی صرفاً به خاطر داشتن رفیق در کنار خود داشته باشند. آنها نیاز دارند تا تخلیه روانی شوند. به همین خاطر باید مدتی تنها باشند زیرا بودن در کنار آدم ها در زمان طولانی ممکن است برآشفته شان کند.

۳. آنها مردم را دوست دارند

آنها عاشق ویژگی های خوب در مردم هستند. اگر در مکانی که قرار دارند حرف های کلیشه ای زده نشود ، احساس راحتی می کنند. افراد درونگرا علاقه دارند تا با شخصیت های واقعی افراد آشنا شوند. آنچه دوست ندارند شخصیت های جعلی ، همگام شدن با شایعات و حواشی ، صحبت کردن در مورد آب و هوا و یا هر چیز دیگری است که نمی تواند حرف های موثری باشد. یک شخصیت درونگرا فوری با خبر می شود که از چه کسی خوشش می آید و از چه کسی نه.

۴. آنها روابط احساسی عمیقی دارند

از آنجا که یک فرد درون گرای عمیقاً فکر می کند و به روابط واقعی اهمیت می دهد ، همان مقدار نیز احساست و عواطفی عمیقی دارد. در اکثر مواقع ، حتی شریک زندگی خود را بیشتر از آنکه دوستش داشته باشد ، دوست دارد. گفته می شود که یک فرد درونگرا معمولاً با یک برون گرا جفت می شود ، و این توجیح خوبی است، که چرا یک درونگرا به همسرش علاقه بیشتری دارد. در طول روز بارها در مورد شریک زندگی خود فکر می کنند و می خواهند آنها را بهتر درک کرده و بشناسند، تا بتوانند همسرشان را با انجام کارهایی که دوست دارد خوش حال کنند.

۵. آنها نیار دارند به بیرون بروند

افراد درونگرا دوست ندارند مدام تنها باشند. هر چند وقت یکبار مایل اند به بیرون بروند و مناظر جدیدی را ببینند. آنها لذت می برند که چرت بزنند و قهوه بنوشند ، اما زمانی برای دوستی های سطحی و صحبت های کوچک ندارند. پس از مدتی بیرون ماندن از جو درون ، دوباره به تنهایی احتیاج دارند. آنها پس از گذشت چند روز در خلوت خود ، آماده هستند تا دوباره به بیرون بیایند.

۶. آنها از مرکز توجه بودن فراری هستند

شخصیت های درونگرا دوست ندارند مرکز توجه باشند و وقتی مردم برای جلب توجه رفتار جعلی از خود نشان می دهند ، برایشان آزار دهنده است. افراد درونگرا متفکران عمیقی هستند و چیزهای زیادی برای آموزش به مردم دارند. فقط مایل نیستند که همه افراد لزوماً به آنها نگاه کنند. با این حال ، کاریزما بسیار قوی دارند زیرا بسیار شوخ هستند. معمولاً هم خوششان نمی آید بعد از یک سخنرانی با افراد حاضر در جمع صحبت کنند.

۷. آنها معمولا شما را قضاوت نمی کنند

درونگراها در اکثر اوقات ساکت ، مشاهده گر و در تفکر عمیق هستند. وقتی در ملاء عام قرار می گیرند ، معمولاً به همه نگاه می کنند. آنها ممکن است مردم را تماشا کنند تا ببینند چه خبر است. بعضی اوقات ، سرگرم  میشوند ، در موارد دیگر به این فکر می کنند پیرامونشان چه اتفاقی دارد می افتد.

این باعث می شود برون گرا ها تصور کنند که یک درونگرا به طور پنهانی درباره آنها داوری می کند. بیشتر اوقات ، اینگونه نیست. در یک اتفاق نادر ، یک درونگرای ممکن است از یک رفتار ناراحت شود ، بنابراین ممکن است که قضاوت اشتباهی بکند. با این حال یک درونگر هیچ وقت دوست ندارد انرژی زیادی برای مواردی از این دست هدر دهد ، به همین خاطر رفتار آزار دهنده به سرعت فراموشش می شود.

درک این نکته مهم است که نمی توانید بگویید “همه” درونگرا یا برون گرا ها این یا آن را انجام می دهند. برخی افراد درونگرا تر از دیگران هستند. ممکن است متوجه شده باشید که برخی از ویژگی های فوق را دارید. هر آنچه شما را منحصر به فرد می کند جشن بگیرید. هم درونگراها و هم برون گرایان می توانند افراد شگفت انگیزی باشند. فقط باید در برخورد با یک درونگرا صبور باشید تا آنچه که در سر دارد را کشف کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.