چگونه از دستگاه بدنسازی چند کاره استفاده کنیم؟

ورزش کردن شاید بهترین کاریست که هر فردی می‌تواند برای خودش درطول زندگی انجام دهد. مزایای ورزش کردن آنقدر زیاد است که نمی‌توان به تمامی آنها اشاره کرد اما تنها کافیست بدانید که حتی اگر روزی 10 دقیقه پیاده روی بصورت مداوم داشته باشید از بیش از 50 نوع بیماری مصون خواهید ماند. انجام تمرینات بدنسازی نیز یکی از انواع ورزش کردن است که بعنوان مادر تمامی ورزش‌ها از آن یاد می‌شود و امروزه با پیشرفت علم بدنسازی شما علاوه بر باشگاه می‌توانید درخانه نیز از بهترین و بروزترین دستگاه‌های بدنسازی روز دنیا استفاده کرده و تمرین کنید.

شاید برایتان سوال باشد که چطور می‌توان استفاده از دمبل، هالتر، وزنه آزاد و انواع دستگاه‌های تک کاره و چندکاره بدنسازی را درخانه جا داد و استفاده کرد؟ در چند سال اخیر شرکتهای تولید کننده لوازم بدنسازی اقدام به تولید دستگاه‌هایی کرده‌اند که به شما امکان استفاده همزمان از چند نوع دستگاه را در یک دستگاه می‌دهند و اصطلاحا دستگاه‌های چندکاره هستند. این دستگاه ها از ترکیب دودستگاه دریک دستگاه شروع شده و ممکن است به ترکیب بیش از 15 دستگاه دریک دستگاه نیز برسند. اگر شما نیز کنجکاو شده‌اید که درخصوص دستگاه‌های چندکاره بدنسازی بیشتر بدانید و شاید فکر داشتن یکی از آنها به ذهنتان آمده است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه بدنسازی چندکاره چیست؟

این دستگاه باتوجه به اسمی که دارد ساخته شده است و البته تنوع زیادی دارد. اصولا دستگاه بدنسازی چندکاره به دستگاهی می‌گویند که از نظر ظاهر و اندازه همانند یک دستگاه است اما در واقع تجمیعی از عملکرد دو یا چند دستگاه دیگر است و به شما کمک می‌کند تا با هزینه‌ای بسیار کمتر بتوانید در اندازه یک دستگاه از چند دستگاه استفاده کنید و تمرینات بهتری داشته باشید.

مزایای استفاده از دستگاه چندکاره بدنسازی

همانطور که گفتیم خرید دستگاه بدنسازی مزایای بسیاری دارند که این مزایا برای هردستگاهی کمتر یا بیشتر است. عموما دستگاه‌های چندکاره بدنسازی از مزایای زیر برخوردار هستند و شما بعنوان یک دستگاه بدنسازی از مزایای چند دستگاه بصورت همزمان استفاده خواهید کرد؟

  • شما با داشتن دستگاه چندکاره فضایی به اندازه یک دستگاه را فقط اشغال خواهید کرد.
  • دستگاه بدنسازی چندکاره قابلیت تقویت چند عضله را بصورت همزمان به شما خواهد داد.
  • هزینه‌ای که برای دستگاه چندکاره می‌کنید شاید به اندازه یک سوم از هزینه‌ای که برای چندین دستگاه می‌کنید باشد که از نظر اقتصادی بصرفه است.
  • دستگاه بدنسازی چندکاره بسیار ایمن هستند.
  • امکان استفاده از این نوع دستگاه در خانه نیز فراهم است.

دستگاه بدنسازی چندکاره شامل چه بخش هایی است؟

هردستگاهی بسته به نوع و نحوه طراحی دارای بخش‌های مختلفی است اما عموما اکثر دستگاه‌ها ازقسمت‌های مشترکی تشکیل می‌شوند که نام می‌بریم.

  • میز یا نیمکت که معمولا در دستگاه‌هایی که برای عضلات سرشانه و سینه ساخته می‌شوند وجود دارد.
  • وزنه که معمولا برای دستگاه‌های چندکاره ای که با وزنه آزاد کار می‌کنند استفاده می‌شود.
  • دمبل که معمولا بصورت جداگانه درکنار برخی دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.
  • دستگیره سیمکش که برای دستگاه‌های چندکاره سیمکش مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است از یک دستگیره تا بیش از 5 دستگیره بسته به نوع آنها درکنار دستگاه وجود داشته باشد.
  • صفحه که معمولا برای دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت استفاده از صفحه را دارند مثل دستگاه اسمیت

بعد از خرید دستگاه چندکاره بدنسازی چگونه آن را نصب کنیم؟

نصب دستگاه چندکاره بدنسازی اگر طبق آموزش خود تولید کننده دستگاه انجام شود کار سختی نیست اما بخاطر اینکه برای آچارکشی نیاز به ابزار آلات خاصی دارید بهتر است از نصاب متخصص استفاده کنید. البته نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شما اگر بخواهید به تنهایی دستگاه‌های سنگین بدنسازی را نصب کنید ممکن است به مشکل بخورید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید نیز این است که تنظیم قطعات چنین دستگاه‌هایی درجای خود کاری حساس و ایمنی است که باید توسط متخصص انجام شود اما اگر خودتان بخواهید آن را نصب کنید و از ابزارآلات مناسبی نیز برخوردار هستید حتما مطابق راهنمایی های فروشنده و همچنین تولیدکننده دستگاه عمل کنید.

حرکات ورزشی با دستگاه چندکاره بدنسازی

همانطور که گفتیم شما با داشتن یک دستگاه چندکاره بدنسازی امکان انجام بیش از دو حرکت را بصورت همزمان دریک دستگاه دارید. البته این دوحرکت بسته به نوع دستگاه می‌تواند تا بیش از 20 حرکت نیز برسد. در ادامه بصورت مختصر 5 حرکت را که معمولا با دستگاه‌های چندکاره می‌توانید انجام دهید نام می‌بریم.

یک دستگاه اسمیت را درنظر بگیرید و یک میز با قابلیت تنظیم شیب را نیز درکنار آن قرار دهید. حرکات زیر تنها تعداد محدودی از تمریناتی است که می‌شود با این دستگاه انجام داد.

  • پرس بالاسینه اسمیت
  • پرس سینه اسمیت
  • پرس سرشانه اسمیت
  • زیربغل خم اسمیت
  • اسکوات اسمیت
  • ساق پا اسمیت
  • پرس پا خوابیده روی زمین با اسمیت
  • پشت بازو هالتر خوابیده پرسی با اسمیت
  • ددلیفت با اسمیت

همانطور که می‌بینید این تمرینات را شما تنها با داشتن یک دستگاه اسمیت حتی درخانه نیز می‌توانید انجام دهید. در نظر بگیرید که اگر می‌خواستید برای هرکدام ازین تمرینات یک دستگاه مجزا داشته باشید باید چه هزینه ای و چه فضایی را از خانه‌تان اشغال می‌کردید.

خرید بهترین دستگاه های چندکاره بدنسازی

اگر قصد خرید دستگاه‌های چندکاره بدنسازی را چه برای باشگاه و چه برای خانه دارید فروشگاه دنیز اسپرت می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. فروشگاه دنیز اسپرت یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های ورزشی کشور است که شما عزیزان می‌توانید هرنوع محصولی را پس از مقایسه و بررسی محصول و قیمت با دریافت مشاوره رایگان از متخصصین ورزشی انتخاب کرده و به راحتی و با خیالی آسوده اقدام به خرید کنید. همچنین دنیز اسپرت علاوه بر ضمانت اصالت و سلامت کالای تمامی محصولات برای شما عزیزان در سراسر کشور امکان استفاده از خدمات پس از فروش و نصب در محل را نیز فراهم کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.