تعمیر کنترل تلویزیون، رایج‌ترین علل خرابی

تعمیر کنترل تلویزیون یکی از مشکلاتی است که احتمالاً اکثر خانواده‌ها دیر یا زود با آن روبرو می‌شوند. کنترل یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که موجب کنترل و عملکرد بهتر تلویزیون می‌شود. به کمک آن، افراد می‌توانند از راه دور به شبکه‌های مختلف و تنظیمات تلویزیون دسترسی داشته باشند. اما به محض این که ریموت کنترل دچار خرابی می‌شود، ناتوانی در کنترل تلویزیون احساس خستگی و کلافگی را به همراه دارد.

فرقی نمی‌کند کنترل تلویزیون ال جی یا سونی یا سامسونگ استفاده می‌کنید یا حتی برندهای دیگر، توجه و مراقبت از آن موجب افزایش طول عمر می‌شود. همچنین دانستن رایج‌ترین علل عای خرابی کمک می‌کند بهترین راهکار را حین خرابی انتخاب کنید.

مهم‌ترین دلایل خراب شدن ریموت کنترل تلویزیون

کنترل یکی از ضروری‌ترین وسایل روزانه است. به کمک آن دسترسی، کنترل و تنظیم تلویزیون آسان می‌شود و دیگر دغدغه ای بابت طی کردن مسافت و رسیدن به تلویزیون ندارد. اما هنگامی که دچار خرابی شود، کنترل تلویزیون به سادگی امکان پذیر نیست و عدم عملکرد صحیح آن، افراد خانواده را کلافه می‌کند.

علل خرابی ریموت کنترل بسیار گسترده است. اما با بررسی آن‌ها راحت‌تر می‌توان مشکل کنترل را سریع و راحت حل کرد. در ادامه با رایج‌ترین دلایل خرابی ریموت کنترل آشنا می‌شوید:

باتری ضعیف یا تمام شده:

یکی از دلایل رایج کار نکردن کنترل تلویزیون، ضعیف یا تمام شدن باتری است. زمانی که از استفاده باتری بسیار گذشته است، باتری ضعیف می‌شود و در نتیجه دکمه‌ها به خوبی کار نمی‌کنند. تعویض باتری به راحتی این مشکل را حل می‌کند و دوباره با عملکرد صحیح و سریع کنترل روبرو می‌شوید.

نفوذ آلودگی و کثیفی‌ها:

به مرور زمان گرد و غبار و آلودگی‌ها به کنترل جذب می‌شود و ممکن است روی عملکرد ریموت تاثیرگذار باشد. آلودگی‌ها از ارسال سیگنال‌ها جلوگیری می‌کند و مانع عملکرد درست کنترل می‌شود. پس ضروری است هر چند ماه یک بار کنترل را پاک کنید و اگر احساس کردید، آلودگی‌ها به داخل آن نفوذ کرده است، به کمک پارچه نرم و مرطوب، کثیفی‌های بین دکمه را از بین ببرید.

خرابی کلیدها و قطعات داخلی:

به مرور زمان کلیدها دچار خرابی می‌شود و ممکن است عملکرد آن‌ها با اختلال روبرو شود. خرابی برخی قسمت‌ها مانند مدارهای الکترونیکی، قطعات مکانیکی یا LED ها باعث این خرابی می‌شود و نیاز است برای تعمیر و تعویض قطعات به فردی متخصص نشان داده شود.

تداخل با دستگاه‌های دیگر:

برخی مواقع، ریموت کنترل با دستگاه‌های دیگر تداخل پیدا می‌کند. حضور دستگاه‌هایی همچون ریسیور، تلویزیون‌های دیگر و DVD موجب بروز تداخل در سیگنال‌ها می‌شود. جداسازی دستگاه‌ها و تغییر کانال کنترل به رفع این مشکل کمک می‌کند.

عدم تمرکز ریموت کنترل:

خرابی قطعات تلویزیون: از دیگر دلایل خرابی کنترل می‌توان به بروز مشکل در تلویزیون اشاره کرد. هنگامی که مدارهای الکترونیکی با مشکل روبرو می‌شود، سیگنال‌های ارسالی به خوبی خوانده نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید تلویزیون تعمیر و در صورت نیاز قطعه خرابی تعویض گردد.

اقدامات لازم قبل از تعمیر کنترل تلویزیون

قبل از این که کنترل تلویزیون را برای تعمیر ببرید، خوب است موارد گفته شده زیر را بررسی کنید:

  1. اطمینان از سلامت باتری

اگر با عملکرد نادرست کنترل مواجه شدید، ابتدا باتری آن را تعویض کنید. همچنین دقت داشته باشید، باتری را به درستی در جای درستش قرار دهید.

  1. تست سنسور مادون قرمز

برای اطمینان از عملکرد درست سنسور مادون قرمز، ابتدا محل آن را با دستمال پاک کنید. دوربین گوشی همراه را روشن و در برابر سنسور قرار دهید. حال یکی از دکمه‌ها را لمس کنید و در صورت مشاهده چراغ قرمز چشمک زن، می‌توانید به سلامت سنسور پی ببرید.

راه حل‌های تعمیر کنترل تلویزیون

انجام راهکارهای زیر در خانه به تعمیر کنترل تلویزیون کمک می‌کند و می‌تواند بر حل مشکلات موثر باشد. چه کنترل تلویزیون سونی دارید و چه برندهای دیگر، فرقی نمی‌کند، کافی است به موارد زیر دقت کنید:

تمیز کردن ریموت کنترل: یک دستمال نرم بردارید و کمی آن را مرطوب کنید. دستمال را با دقت روی کنترل بکشید و سعی کنید کثیفی‌های درون آن را خارج کنید. بهتر است برای تمیز کردن کنترل به سراغ مواد شیمیایی نروید، زیرا احتمال آسیب دیدگی کنترل وجود دارد. بهترین کار باز کردن قطعات داخلی کنترل و تمیز کردن درون آن است.

بررسی عملکرد کلیدها: مطمئن شوید تمام کلیدهای ریموت کنترل به خوبی کار می‌کند. در صورتی که یک یا چند کلید خراب است، با باز کردن کنترل و تعویض کلیدها مشکل حل می‌شود.

از بین بردن سیگنال‌های دیگر: اگر احساس می‌کنید حضور دیگر دستگاه‌ها موجب تداخل شده است، برای رفع آن دستگاه‌های الکترونیکی را جای دیگر قرار دهید و از دسترس کنترل دور کنید.

تنظیم سنسور کنترل: سنسور ریموت کنترل باید به درستی تمرکز داشته باشد و در صورت نیاز، تنظیم شود. پس تنظیمات سنسور را بررسی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

خرید کنترل تلویزیون با بهترین قیمت

بیشتر مواقع، کنترل تلویزیون تعمیر می‌شود و مشکلات آن به باتری، سیگنال‌های داخلی، سنسورها و مدارهای داخلی مربوط است. اما اگر مشکل جدی‌تر از این موارد باشد و یا نیاز است قطعه ای تعویض شود، مراجعه به فردی متخصص ضروری است. با انجام اقدامات لازم و تعویض قطعه خراب شده، کنترل دوباره قابل استفاده می‌شود.

در برخی شرایط، امکان تعمیر کنترل وجود ندارد و تعمیرکار توصیه می‌کند برای خرید کنترل جدید اقدام کنید. برای خرید کنترل تلویزیون با قیمت مناسب، فروشگاه الکترویموت بهترین انتخاب است. این فروشگاه بهترین محصولات را با تضمین کیفیت به فروش می‌رساند و با توجه به برند و مدل تلویزیون، مناسب‌ترین کنترل را ارائه می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.