پایین آوردن تب کودک بدون دارو

برای جلوگیری از مصرف داروهای کاهش تب کودک مانند استامینوفن یا ایبوپروفن و یا زمانی که شما دسترسی به داروها ندارید، می توانید بهترین روش های خانگی را برای کاهش تب فرزند خود امتحان کنید. البته در نظر داشته باشید که کاهش تب فرزند شما به درمان بیماری یا رفع مشکل کمکی نمی کند. این در حالی است که تب در حقیقت می تواند به بدن فرزند شما برای مقابله با عفونت کمک کند.

اما اگر دمای بدن او به قدری بالا برود که کودک شما بابت آن بی قراری داشته باشد، یا اینکه بدن او کم آب شود، باید تب او را پایین بیاورید. اما باید دید روش های کاهش تب کودک بدون دارو کدام هستند و چطور می توان بدون کمک گرفتن از داروهای کاهنده تب، تب کودک را پایین آورد.

کاهش تب کودک بدون دارو

درمان تب

در ادامه چند روش برای کاهش تب کودکان آورده شده است:

هنگام استراحت یک دستمال مرطوب را روی پیشانی کودک خود قرار دهید. او را وارد حمام کنید و در یک وان آب گرم قرار دهید. با استفاده از یک اسفنج آب از داخل وان بردارید و روی بدن او بریزید، تبخیر شدن آب از روی بدن او به پایین آمدن درجه حرارت بدن فرزند شما کمک می کند.  غذاهای با طبع سرد همچون ماست به او بدهید تا بدن از درون خنک و آب رسانی شود.

اگر اتاق گرم است، با استفاده از یک پنکه هوا را به جریان بیندازید. لازم به ذکر است که نباید پنکه را به صورت مستقیم در جهتی که کودک قرار دارد، تنظیم کنید. لباس راحت و نازک تن او کنید تا به شکلی راحت تر گرما از بدن او به بیرون انتقال یابد. در صورتی که کودکتان دچار لرز شد، تنها یک پتوی سبک به او بدهید تا دوباره گرم شود. در خانه بمانید. اگر بیرون از خانه هستید، کودک خود را در سایه نگه دارید.

در صورتی که کودک شما زیر سه ماه سن داشته و دچار تب شده است، سریعا با پزشک تماس بگیرید. در مورد کودک سه تا شش ماهه اگر درجه حرارت بدن او از حد مجاز فراتر رفت، حتما با پزشک تماس بگیرید. در این شرایط اقدامات خودسرانه به هیچ وجه توصیه نیم شود.

بدون توجه به سن کودک اگر تب همراه با علائم جدی مانند مشکل در تنفس یا لکه های بنفش روی پوست بود، با پزشک تماس برقرار کنید، چرا که این موارد ممکن است نشانه عفونت جدی باکتریایی باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: newsnetwork.mayoclinic

*توجه: مطالب پزشکی و سلامت بلدشیم فقط جنبه اطلاع رسانی دارد و به منزله این نیست که بدون مشورت با پزشک و متخصص اقدامی صورت پذیرد و بلدشیم هیچ مسولیتی در این موراد ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.