نگاه اولیه به گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72

سامسونگ سرانجام به طور رسمی از گوشی های جدید میان رده خود با نام گلکسی ای ۵۲ – Samsung Galaxy A52 و گلکسی ای ۷۲ – Samsung Galaxy A72 رونمایی کرد.

پس از موفقیت چشمگیر گوشی های گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ای ۷۱، انتظار می‌رود سری جدید این محصولات نیز بتواند به فروش خوبی برسد و موفقیت مدل‌های قبلی خود را تکرار کنند. سامسونگ ادعا کرده که این گوشی های جدید مخصوص کاربرانی است که توان خرید گوشی های پرچمدار سری S سامسونگ را ندارند، اما خواهان یک گوشی شیک و کارآمد اندرویدی هستند.

سامسونگ گلکسی A52 5G و گلکسی A72 در چهار رنگ مشکی، بنفش، سفید و آبی به بازار عرضه می‌شوند. گلکسی ای ۵۲ از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر امولد و گلکسی ای ۷۲ از نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد بهره می‌برند و وضوح نمایشگر هر دو فول اچ دی پلاس است. حداکثر روشنایی این نمایشگرها نیز ۸۰۰ نیت اعلام شده است.

علاوه بر این‌ها، نرخ تازه‌سازی نمایشگر این دو گوشی نیز نسبت به مدل‌های قبلی بهبود پیدا کرده و اکنون شاهد نمایشگر ۹۰ هرتزی در این گوشی‌ها هستیم. البته نسخه ۵G گلکسی ای ۵۲ از نرخ به روزرسانی نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

در هر دو گوشی از دوربین چهارگانه استفاده شده که لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو در هر دو مدل حضور دارند و یک سنسور تشخیص عمق میدان ۵ مگاپیکسلی در گلکسی A52 و یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی سه برابری در گلکسی A72 آنها را همراهی می‌کنند.

برای دوربین سلفی نیز در هر دو گوشی جدید سامسونگ از لنز ۳۲ مگاپیکسلی بهره گرفته شده است. گلکسی ای ۵۲ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و گلکسی ای ۷۱ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، استاندارد IP67 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار، ۸ گیگابایت رم، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱ ترابایت، اسپیکرهای استریو، سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری وان یو آی ۳ از دیگر ویژگی‌های گلکسی A52 و گلکسی A72 محسوب می‌شود. در ادامه با یک ویدیو نگاهی به امکانات و ویژگی‌های دو عضو جدید خانواده گلکسی A سامسونگ می‌اندازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.