شامپوی مناسب مو برای من کدام است؟

رسیدگی به مو به اندازه رسیدگی به پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب یک شامپو مناسب مهم ترین گزینه برای سلامت مو می باشد. اما چگونه باید یک شامپو خوب را تشخیص دهیم.

در این متن ما به شما راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن ها می توانید مناسب ترین شامپو را برای موهایتان انتخاب کنید.

شامپوی خوب از کجا بخرم؟

اولین نکته برای تهیه یک شامپو مناسب این است که از یک مغازه یا فروشگاهی که محصولات معتبر دارد شامپوی خود را خریداری کنید. بهتر است محلی که در آن شامپو را خریداری می کنید اطلاعات کافی از هر شامپویی داشته باشد و توانایی لازم برای مشاوره دادن در مورد خرید محصول متناسب با موی شما را داشته باشد.

کدام شامپو را بخریم؟

دومین نکته مهمی که در مورد خرید شامپو باید به آن دقت داشته باشید این است که برای چه هدفی چه نوع شامپویی را انتخاب کنید. برای مثال تقویت مو، درخشندگی، جلوگیری از ریزش مو، از بین بردن شوره سر، حجم دادن به موها، حفظ رنگ مو و … هر کدام اهداف جداگانه ای هستند که باید با توجه به هر کدام شامپوی موردنظر و مناسب را انتخاب کنی.

شامپوی مناسب برای موی چرب

اگر موهای شما از نوع چرب است محبور می شوید زود به زود به حمام بروید تا از شر چربی موهایتان خلاص شوید باید شامپویی تهیه کنید که میزان چربی موها را کنترل کند. به نکات زیر در مورد شامپوی مناسب برای موهای چرب دقت کنید.

از شامپوهایی که دارای خاصیت آب رسانی، مرطوب کننده و یا نرم کردن هستند و در کل مناسب برای موهای مجعد هستند بپرهیزید.

شامپوهایی که دارای خاصیت حجم دهندگی هستند نقش موثری در کاهش چربی مو دارند. باید دقت داشته باشید که بعد از شستوشوی موی خود نرم کننده را تنها به قسمت ساقه و انتهای موها بزنید.

شامپوی مناسب برای موهای خشک

در این مدل مو برخلاف موهای چرب باید از شامپویی که دارای خاصیت حجم دهندگی می باشد پرهیز کرد. و از شامپویی که دارای خاصیت آبرسانی و نرم کننده است استفاده کنید. بهتر است در کنار شامپوی خود حتما از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که موهای خشک به شستوشوی زیاد نیازی ندارد پیشنهاد ما این است که بهتر است در هفته بیش از سه بار موهای خود را با شامپو نشویید چرا که شستوشوی بیش از حد به تنهایی موجب افزایش خشکی موهایتان می شود.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.