معرفی بهترین غذا برای وعده صبحانه

وعده صبحانه یکی از مهم ترین وعده های روز است. البته برخلاف چیزی که احتمالاً شما هم شنیده اید، وعده صبحانه برای همه افراد ضروری نیست. اما مقدار و نوع غذا می تواند به فرد کمک کند در طول روز به اندازه کافی غذا بخورد و همچنین انرژی خود را حفظ کند. در واقع بهتر است که افراد اصلاً صبحانه نخورند تا اینکه وعده های ناسالم را جایگزین آن کنند. در ادامۀ این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین انتخاب ها برای صبحانه بپردازیم.

معرفی بهترین غذا برای وعده صبحانه

یک صبحانه مغذی و متعادل می تواند به شما انرژی دهد و مانع از خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم در بقیه روز شود. بنابراین این وعده اهمیت بالایی دارد. بهترین گزینه برای صبحانه غذاهای سالم و مقوی هستند. در صورتی که قصد دارید از غذاهای ناسالم در این وعده استفاده کنید، بهتر است به طور کلی این وعده حذف شود.

تخم مرغ

تخم مرغ بدون شک یک وعدۀ غذایی سالم و خوشمزه است. خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه احساس سیری را افزایش می دهد. همچنین کالری دریافتی را در وعده بعدی کاهش می دهد و به حفظ سطح قند خون و انسولین ثابت کمک می کند.

در یک مطالعه نشان داده شد که افرادی که برای صبحانه تخم مرغ می خوردند نسبت به افرادی که شیرینی مصرف می کردند، احساس رضایت بیشتری داشتند و کالری کمتری دریافت می کردند. علاوه بر این، زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسانتین است. این آنتی اکسیدان ها از اختلالات چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کنند.

تخم مرغ همچنین یکی از بهترین منابع کولین است که یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامت مغز و کبد می باشد. تخم مرغ با وجود کلسترول بالا، سطح کلسترول را در بیشتر افراد افزایش نمی دهد. علاوه بر این، سه تخم مرغ بزرگ حدود 20 گرم پروتئین با کیفیت بالا را تأمین می کند.

بلغور جو دوسر (اوت میل)

جو دوسر بهترین انتخاب صبحانه برای دوستداران غلات است. اوت میل از جو دوسر تهیه شده است که حاوی فیبر منحصر به فردی به نام بتا گلوکان است. این فیبر دارای مزایای چشمگیر از جمله کاهش کلسترول خون است. جو دوسر همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که اسیدهای چرب آنها را از فاسد شدن محافظت می کند.

این آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند و فشار خون را کاهش دهند. علاوه بر این، بتاگلوکان موجود در جو دوسر یک فیبر چسبناک است که احساس سیری را افزایش می دهد. بنابراین افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن باید جو دوسری را انتخاب کنند که دارای گواهی بدون گلوتن است.

لازم به ذکر است که برای افزایش میزان پروتئین در صبحانه بلغور جو دوسر، آن را به جای آب با شیر تهیه کنید یا آن را با تخم مرغ یا یک تکه پنیر سرو کنید. اوت میل به دلیل فوایدی که دارد و همچنین میزان سیر شدگی زیادی که ایجاد می کند، می تواند بهترین گزینه برای صبحانه باشد.

انواع میوه

میوه می تواند بخش خوشمزه ای از یک صبحانه مقوی باشد. همه انواع میوه ها حاوی ویتامین، پتاسیم، فیبر هستند و کالری نسبتاً کمی دارند. یک فنجان میوه خرد شده بسته به نوع آن حدود 80 الی 130 کالری تأمین می کند. مرکبات همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین (C) هستند. در حقیقت یک پرتقال بزرگ بیش از 100 درصد از میزان توصیه شده روزانه برای ویتامین (C) را تأمین می کند.

میوه به دلیل محتوای فیبر و آب زیاد بسیار سیر کننده است. میوه را می توانید با تخم مرغ، پنیر، پنیر خامه ای یا ماست یونانی برای صبحانه ای متعادل ترکیب کنید تا ساعت ها شما را سرحال نگه دارد.

شکلات صبحانه

شکلات صبحانه یکی از محبوب ترین مواردی است که در وعده صبحانه وجود دارد. شکلات به طور کلی باعث ایجاد نشاط و خوشحالی در افراد می شود. بنابراین می تواند انتخاب مناسبی برای وعدۀ صبحانه باشد. طرز تهیه شکلات صبحانه ممکن است کمی دشوار باشد. اما می توانید این خوراکی جذاب را در برندهای مختلف از سوپرمارکت ها تهیه و نوش جان کنید. شکلات صبحانه را در وعدۀ صبحانه می توان با نان تست، میوه و شیر میل کرد.

حلیم

حلیم جز بهترین انتخاب ها برای صبحانه است. این غذای مقوی به دلیل داشتن گوشت و گندم از خواص بالایی برخودار می باشد. همچنین به دلیل این ترکیبات تا ساعت ها شما را سیر نگه داشته و انرژی زیادی برای بدن تأمین خواهد کرد. به حلیم می توانید شکر، دارچین و یا کره حیوانی اضافه کنید و آن را به یک غذای کامل تبدیل کنید. لازم به ذکر است که پس از میل کردن حلیم نباید فوراً دراز بکشید.

انواع مغز و آجیل

آجیل خوشمزه، رضایت بخش و مغذی است. مغزها یک افزودنی عالی برای صبحانه به شمار می روند. زیرا سیر کننده هستند و از افزایش وزن جلوگیری می کنند. با توجه به مطالعات انجام شده اگرچه آجیل کالری بالایی دارد، اما تمام چربی موجود در آن جذب نخواهد شد. برای مثال بدن شما فقط حدود 129 کالری از هر وعده 1 اونسی (28 گرم) بادام را جذب می کند. علاوه بر این گزارش شده است که آجیل احتمال بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می بخشد.

زنان را از کم خونی مخصوصاً در دوران قاعدگی نجات می دهد. آجیل مقاومت به انسولین و التهاب را کاهش می دهد. همچنین همه انواع آجیل ها دارای منیزیم، پتاسیم و چربی های غیراشباع سالم برای گردش خون هستند. آجیل همچنین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. افزودن ماست یونانی، پنیر یا جو دوسر با 2 قاشق غذاخوری آجیل خرد شده، باعث افزایش ارزش غذایی صبحانه می شود.

تهیه یک صبحانه مقوی

همانطور که می دانید پیشرفت تکنولوژی تأثیر بسیار زیادی بر زندگی همۀ انسان ها داشته است. این تأثیر خیلی اوقات باعث آسان شدن امور روزمره است. یکی از این کارها سفارش آنلاین غذا و یا به طور کلی مایحتاج روزانه است. از زمان گسترش اسنپ فود در ایران و بیشتر شدن فروشگاه ها، افراد می توانند به راحتی از مجموعه های اطراف خود سفارش مورد نظرشان را ثبت و کمتر از نیم ساعت در منزل تحویل بگیرند.

 افراد می توانند به راحتی با ثبت نام در اسنپ فود، از طریق سوپراپلیکیشن اسنپ، نرم افزار اختصاصی اسنپ فود و یا وب سایت آن سفارش خود را ثبت کنند. شما با خدمات کامل و به موقع اسنپ فود به راحتی می توانید صبحانۀ خود را از بین منوی مجموعه های اطراف جستجو و تهیه کنید. همچنین از طریق سوپرمارکت های موجود در اسنپ فود نیز می توانید مواد اولیه را تهیه و در منزل غذای مورد نظرتان را درست کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.