غذای فست فودی با مرغ، 2 غذای ساده

غذاهای فست فودی برای اعضای خانواده بسیار جذاب هستند. از طرفی چون زمان آماده سازی ‌آن‌ها کم است، خانم‌های شاغل به تهیه غذای فست فودی در خانه علاقه زیادی دارند. از ساده‌ترین انواع فست فودها، غذای فست فودی با مرغ است که جایگزین خوبی برای ژامبون و سوسیس می‌باشد. در ادامه 2 غذا فست فودی با مرغ را توضیح داده‌ایم.

غذا فست فودی با مرغ سالم تر است

جایگزین کردن مرغ با انواع سوسیس و کالباس در غذای فست فودی، به سلامت بیشتر آن غذا کمک می‌کند. ارزش غذایی مرغ بالا بوده و سرشار از پروتئین و مفید برای عضله سازی است. همین مساله باعث شده تا ورزشکاران انواع غذا با مرغ را انتخاب کنند. 

میزان پروتئین مرغ چقدر است؟

100 گرم سینه مرغ، حاوی 31 گرم پروتئین است. در جدول زیر میزان پروتئین مرغ در هر 100 گرم را بررسی کرده‌ایم.

سینه مرغ31 گرم
ران مرغ26 گرم
کتف مرغ28 گرم
بال مرغ6.5 گرم
پای مرغ5.5 گرم

پس قرار دادن مرغ در رژیم غذایی به سلامت شما و خانواده کمک بزرگی خواهد کرد. ولی چطور از مرغ در غذاهای متنوع استفاده کنیم؟ در ادامه 4 غذای فست فودی خوشمزه با مرغ گفته شده است.

پیتزا مرغ و قارچ، سالم و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ در جدول زیر آورده شده است. این مواد برای آماده کردن یک پیتزای 4 نفره است. در صورت نیاز می توانید مواد را با ضریب مشخصی افزایش دهید.

۵۰۰ گرمسینه مرغ
۲۵۰ گرمقارچ
۱ عددپیاز
۱ عددفلفل دلمه ای
۲ قاشق غذاخوریسس کچاپ یا سس پیتزا
۲ عددخمیر پیتزا
۴۰۰ گرمپنیر پیتزا
نصف قاشق چایخوریآویشن
به مقدار کافینمک و فلفل سیاه

مهم‌ترین نکته در تهیه پیتزای مرغ و قارچ، خمیر پیتزا است. انتخاب خمیر پیتزای مناسب و از برندهای معتبر تاثیر زیادی در مزه نهایی پیتزای خانگی شما دارد. البته استفاده از خمیر پیتزای دست ساز یا خمیرهای آماده در نانوایی ها بیشتر توصیه می‌شود.

حال مقداری آب در قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس سینه مرغ را با یک پیاز، کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه درون قابلمه قرار دهید. مدت زمان مناسب برای پخت مرغ، 30 الی 45 دقیقه است. بعد از اینکه مرغ را از آب خارج کردید، اجازه دهید کامل خنک شود. در آخر سینه مرغ را ریش ریش کنید.

فلفل دلمه ای و قارچ ورقه شده را در ماهیتابه سرخ کنید. در این مرحله قارچ آب میندازد و باید اجازه دهید تا آب اضافه تبخیر شود. مرغ را به مواد درون تابه اضافه کنید و آویشن، نمک و فلفل را به مواد بیفزایید. 

روی خمیر پیتزا کمی سس کچاپ ریخته و کاملا پخش کنید. حال کمی پنیر پیتزا روی سس ریخته و مواد مرغ و قارچ را روی سطح آن بریزید. تمام پیتزا مرغ را با پنیر پیتزا بپوشانید.

در این مرحله برای زیبایی پیتزا مرغ و قارچ، یک قارچ را به صورت ورقه‌ای روی مواد قرار دهید. حال پیتزای خانگی خود را درون فر یا توستر گذاشته و تا طلایی شدن پنیر پیتزا صبر کنید. تقریبا 20 الی 30 دقیقه زمان لازم است. 

غذای فست فودی با مرغ و قارچ از پرطرفدارترین غذاهای رستوران‌ها است.

غذای فست فودی با فیله مرغ: استریپس

فیله مرغ، لذیذ ترین و نرم‌ترین بخش آن است. در بسیاری از غذاهای فست فودی با مرغ از فیله مرغ استفاده می‌شود. مانند فیله استریپس، فیله مرغ پفکی و فیله مرغ نودلی. در این میان فیله مرغ سوخاری یا همان استریپس جای خود را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است. در ادامه راحت‌ترین روش تهیه غذا فست فودی با مرغ را آموزش داده‌ایم.

مواد لازم جهت فیله استریپس در جدول زیر قرار دارد.

۲ عدد
پیاز
½ فنجانآب
۲ لیوانآرد سفید
۱ قاشق چایخوریفلفل سیاه
۱ قاشق چایخوریپاپریکا
۱ قاشق چایخوریفلفل سفید
۱ قاشق چایخورینمک
½ قاشق چایخوریزنجبیل
۱ قاشق چایخوریپودر سیر
به مقدار لازمروغن سرخ کردنی

فیله‌های مرغ را به اندازه دلخواه خود برش دهید. اولین مرحله مزه دار کردن آن‌هاست. تمام آن‌ها را در ظرفی بزرگ بریزید. فلفل سیاه، فلفل سفید، پودر سیر، پاپریکا و نصف قاقق چایخوری نمک به آن بیفزاید. (نصف مقدار تعیین شده در جدول) سپس خوب ورز دهید تا ادویه‌ها به خورد فیله مرغ روند. استفاده از زعفران نیز عطر خوبی به غذای شما می‌دهد. 

حال ظرف خود را با سلفون پوشانده و 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

تهیه آرد مخصوص استریپس

 آرد سفید را همراه با زنجبیل، فلفل سیاه و سفید، پودر سیر و پابریکا مخلوط کنید. مواد را داخل یک بشقاب بریزید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. 

 یک کاسه آب و یخ آماده کنید. حال فیله های مزه دار شده را ابتدا در آرد چرخانده و بعد درون ظرف آب و یخ ببرید. این کار را تکرار کنید تا سطح روی فیله مرغ ها پولکی شود.

سرخ کردن فیله استریپس

سرخ کردن در روغن داغ و غوطه ور، رمز خوشمه شدن غذاهای فست فود است. برای اینکار دو راه پیشنهاد می‌شود:

  • سرخ کردن در ماهیتابه
  • سرخ کردن در دستگاه سرخ کن

اولین روش استفاده از ماهیتابه است. تابه را با مقدار مناسبی روغن روی گاز قرار دهید. در آخر فیله مرغ استریپس را در روغن داغ سرخ می‌کنیم تا طلایی شوند. 

روش بعدی استفاده از دستگاه سرخ کن یا پلوپز دیجیتالی دارای سبد سرخ کن است. این لوازم خانگی آشپزخانه با انرژی برق کار کرده و به سرعت دمای روغن را به دمای مورد نظر شما می رسانند. برای استفاده صحیح بهتر است طرز استفاده از پلوپز چند کاره را از قبل بلد باشید. 

برخی از پلوپزهای برقی ایرانی مانند پلوپز ادمیلسون، سبد سرخ کن و گزینه Fry دارند که مخصوص مواد سرخ کردنی است. این دستگاه دمای روغن را به 180 درجه سانتی گراد می‌رساند.

لذیذترین غذای فست فودی با مرغ شما آماده است.

انواع غذای فست فودی با مرغ

بهتر است در میان برنامه غذایی خود، غذاهای مرغی را بگنجانید و اگر اهل درست کردن غذاهای فست فودی در خانه هستید، غذای فست فودی با مرغ بهترین گزینه برای شماست. این غذاهای جدید زمان کمتری از شما گرفته و در عین حال ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.