محبوب‌ترین کیک‌های جهان

کیک یکی از خوراکی‌های بسیار محبوب در سراسر دنیا است که با روش‌ها و ترکیبات مختلفی تهیه می‌شود. کم‌تر کسی وجود دارد که دست رد به سینه یک کیک تازه و خوشمزه بزند. شما هم می‌توانید در خانه با استفاده از مواد اولیه ساده، یک کیک خوشمزه بپزید، در این مطلب از آموزش آشپزی بلدشیم، لیست جامعی از محبوب‌ترین کیک‌ها در سراسر جهان ارائه شده که اگر خیال قنادی به سرتان زد از آن کمک بگیرید.

1. کیک کره‌ای

هر دستور پختی که با دو یار جدانشدنی کره و شکر شروع شود، کیک کره‌ای محسوب می‌شود. ساختار دستور پخت کیک‌های کره‌ای یکسان است، این کیک معمولا بافت منسجمی دارد. خانواده کیک کره‌ای شامل شکلاتی، سفید، زرد و مرمری می‌شود.

2. کیک پاند

پاند کیک (Pound Cake) یکی از کیک‌های معروف کلاسیک است که دلیل نام‌گذاری آن این است که با مقدار یک پوند از هر یک از مواد اولیه اصلی (آرد، کره، شکر) تهیه می‌شود. پاند کیک بافت متراکمی دارد و خیلی پف نمی‌کند. معمولا طعم‌دهنده اصلی این کیک، مثل همه کیک‌های قدیمی، وانیل است و طعم شیرین ملایمی دارد.

3. کیک اسفنجی

کیک اسفنجی یکی از انواع کیک کلاسیک فومی است که بافتی بسیار نرم و ارتجاعی دارد. حجم و پف زیاد کیک اسفنجی فقط با استفاده از تخم‌مرغ زده‌شده ایجاد می‌شود و برای تهیه آن از بیکینگ‌پودر یا جوش شیرین استفاده نمی‌شود.

4. کیک فرشته

کیک فرشته (Angle Cake) نوعی کیک است که بدون کره و با سفیده تخم‌مرغ تهیه می‌شود، این کیک رنگی به سفیدی برف، بافتی لطیف و بسیار سبک دارد.

5. کیک ژنواز

کیک ژنواز (Genoise Cake)، نوعی کیک اسفنجی ایتالیایی است که معمولا فاقد عطر و طعم است و از آن برای ساختن کیک‌های لایه‌ای و رولی استفاده می‌شود. چیزی که این کیک را از کیک اسفنجی کلاسیک متمایز می‌کند، استفاده از کره ذوب‌شده در ترکیبات آن است.

6. کیک شیفون

کیک شیفون (Chiffon cake) ترکیبی از کیک اسفنجی و کیک روغنی است که جهت تهیه آن زرده و سفیده تخم‌مرغ به صورت جداگانه مخلوط و به مواد اضافه می‌شوند. کیک شیفون بافتی سبک و ابریشمی دارد و به خوبی پف می‌کند.

7. کیک بدون آرد 

کیک‌های بدون آرد کیک‌های ظریف با بافت خامه‌ای هستند که شامل کیک‌های پخته شده مثل چیز کیک تنوری و یا پخته نشده مثل موس یا چیزکیک یخچالی می‌شوند. این کیک‌ها معمولا طرز تهیه متفاوتی دارند و در آن‌ها چربی زیاد در ساختار کیک، جایگزینی برای آرد است.

8. کیک هویج

کیک هویج یکی از انواع کیک است که با روغن تهیه می‌شود و افزودن هویج به عنوان ماده اولیه اصلی، بافت آن را مرطوب می‌کند. کیک هویج معمولا با ادویه‌های گرم و گردوی خرد‌شده طعم‌دار می‌شود.

9. کیک رد ولوت

کیک رد ولوت (Red Velvet) یا مخمل قرمز، نوعی کیک قرمز رنگ است که ابداع آن به سال 1920 میلادی برمی‌گردد. این کیک امروزه با استفاده از رنگ خوراکی قرمز تهیه می‌شود و با خامه پنیری سرو می‌شود.

10. کیک میوه‌ای

کیک‌های میوه‌ای از قدیم جزو کیک‌های محبوبی هستند که متناسب با میوه‌های فصل یا آجیل تهیه می‌شوند. از جمله انواع کیک میوه‌ای می‌توان به کیک پرتقالی، موزی، آلبالویی، گردویی و… اشاره کرد.

11. کیک شیطان

کیک شیطان (Devil`s food cake)، نوعی کیک هیجان‌انگیز شکلاتی است که برای تهیه آن از پودر کاکائو و جوش شیرین استفاده می‌شود. فرق این کیک با کیک شکلاتی ساده، رنگ بسیار تیره آن است. کیک غذای شیطان دارای بافت لطیف و نرم است.

طعم‌هایی تا بی‌نهایت

یکی از ویژگی‌های اصلی انواع کیک که در این مطلب به شما معرفی کردیم این است که شما می‌توانید با اضافه یا کم کردن برخی از مواد اولیه و تغییرات کوچک، طعم جدیدی بسازید. مثلا کیک کره را می‌توان با افزودن پودرکاکائو یا پودر نسکافه و خامه، به یک کیک شکلاتی یا کیک نسکافه‌ای وسوسه‌انگیز تبدیل کرد. بنابراین آسوده‌خاطر برای ساختن طعم‌های جدید قنادی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.