طرز تهیه سوشی در خانه، سه مدل سوشی ژاپنی خوشمزه

یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی، سوشی می‌باشد به همین دلیل ما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه سوشی سه مدل سوشی را برای شما آموزش دهیم. تا بر اساس ذائقه و سلیقه ای که دارید، یکی از آن ها را برای یک وعده ی غذایی خود انتخاب نمایید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

غذاهای ژاپنی طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده‌ است و در بعضی رستوران‌ها، غذاهای ژاپنی سرو می شوند و حتی برخی رستوران ها، تنها غذاهای ژاپنی سرو می کنند.

طرز تهیه سوشی

سوشی یک غذای فینگرفودی به حساب می آید و شما می توانید آن را در خانه نیز تهیه کنید. در واقع این غذا ترکیبی از برنج مخصوص سوشی، ماهی، سبزیجات و میوه است که با روش های مختلفی تهیه می شود این غذا به صورت سرد سرو می شود

تمامی مواد به کار رفته در طرز تهیه سوشی مانند تخم مرغ و ماهی، سرشار از پروتئین هستند و به همین دلیل جزو غذاهای بسیار مفید برای بدن انسان است و می تواند پروتئین های مورد نیاز بدن را به طور کامل تامین کند.

طرز تهیه سه مدل سوشی

تمامی انواع سوشی دارای مواد اولیه ثابتی مانند ماهی و برنج مخصوص سوشی هستند اما در بسیاری از موارد از مواد اولیه دیگری برای تهیه این غذا استفاده می شود که باعث تفاوت طعم سوشی های مختلف شده است. ما در این قسمت طرز تهیه سه مدل سوشی پرطرفدار و خوش طعم را به عنوان یک پیش غذای فانتزی برای شما آموزش می‌دهیم.

۱- طرز تهیه سوشی رولی کلاسیک با سس سویا

مواد مورد نیاز

برنج سوشی300 گرم
شکر2 قاشق غذاخوری
سرکه برنج4 قاشق غذاخوری
سس سویا1 قاشق غذاخوری
سس مایونز3 قاشق غذاخوری
جلبک سوشی4 ورق
خیار1 عدد
پیازچه خرد شده2 عدد
آووکادو1 عدد
گوشت ماهی دودی250 گرم
برنج4 پیمانه

مرحله اول

در ابتدا باید برنج خود را به خوبی بپزید و آن را به حالت کته درآورید. یک کاسه بردارید و در داخل آن به میزان 2 قاشق غذا خوری شکر و 3 قاشق غذا خوری سرکه برنج بریزید و آن ها را به خوبی هم بزنید. برنج پخته شده خود را به این ترکیب اضافه کرده و آن ها را با هم ترکیب کنید؛ سپس این ترکیب را به مدت چند دقیقه کنار بگذارید تا برنج به خوبی طعم بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله باید در یک ظرف جداگانه، سس سویا، سس مایونز و یک قاشق غذاخوری سرکه را با یکدیگر ترکیب کنید و آن ها را به خوبی هم بزنید؛ سپس بر روی یک سینی و یا یک سطح صاف، جلبک ها را پهن کنید.

مرحله سوم

برنج خود را بردارید و آن را به صورت کاملا نازک بر روی سه چهارم از سطح جلبک بریزید. حال سس آماده شده خود را بر روی برنج بریزید و آن را به خوبی در سطح برنج پخش نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید ماهی دودی، خیار، پیازچه و آووکادو را خرد نمایید و آن ها را به صورت طبقه ای و جداگانه بر روی لایه سس خود بریزید و آن ها را بر روی سس پخش کنید.

مرحله پنجم

اکنون زمان رول کردن سوشی است. یک قسمت جلبک را بگیرید و خیلی آرام و با دقت آن را رول کنید. زمانی که سوشی را رول کردید، آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و شروع به برش زدن های هم اندازه کنید.

۲- طرز تهیه سوشی ایرانی

مواد مورد نیاز

برنج پخته2 پیمانه
سرکهیک چهارم پیمانه
کنسرو تن ماهی1 قوطی
سس قرمز تندیک و نیم قاشق غذاخوری
روغن کنجد1 قاشق چایخوری
جلبک4 عدد
سس مایونزیک و نیم قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده2 عدد

مرحله اول

اولین قدم برای تهیه سوشی ایرانی، آماده کردن برنج می باشد. برنج سوشی را با آب بپزید و آن را به صورت شفته درآورید. یادتان باشد که به این برنج به هیچ عنوان نباید روغن و یا نمک اضافه کنید.

مرحله دوم

سرکه و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید و آن ها را بر روی برنج بریزید و این برنج را در دمای محیط بگذارید و اجازه دهید طعم بگیرد. یادتان باشد برنج شما باید چسبندگی داشته باشد تا راحت تر رول شود.

مرحله سوم

در این مرحله باید سس خود را تهیه کنید. برای تهیه سس سوشی ایرانی، باید سس مایونز، سس تن ماهی، سس قرمز تند، پیازچه و روغن کنجد را در یک کاسه با یکدیگر ترکیب نمایید.

مرحله چهارم

حال باید مواد خود را به صورت طبقه ای بر روی جلبک بریزید. در ابتدا برنج را بر روی جلبک بریزید و سپس بر روی آن ماهی خرد شده خود را قرار دهید و طبقه به طبقه سس و دیگر مواد خود را بر روی آن قرار دهید. اگر ماهی خام دوست ندارید، میتونید ماهی رو بپزید.

مرحله پنجم

جلبک را رول کنید و آن را به قسمت‌های مساوی تقسیم بندی نمایید. سوشی ایرانی شما آماده است و شما می توانید آن را به مرحله سرو برسانید. از سس آماده شده خود می توانید برای میل کردن این غذا نیز استفاده کنید.

۳- طرز تهیه سوشی سبزیجات

مواد لازم

برنج4 پیمانه
جلبک4 ورق
سرکه سفید2 قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق غذا خوری
نمک دریا1 قاشق چایخوری
قارچ1 پیمانه
سس سویا1 قاشق غذا خوری
سیب زمینی شیرین1 عدد

مرحله اول

در یک کاسه سرکه، نمک و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید و به آن ها حرارت دهید تا شکر به خوبی حل شود. بعد از آن می توانید برنج خود را با آب به صورت شفته شده بپزید و مواد ترکیب شده را بر روی آن ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه الی نیم ساعت در داخل آن بماند.

مرحله دوم

در این مرحله باید سیب زمینی ها و قارچ ها را خرد کنید و در داخل یک ظرف قرار دهید و سپس سس سویا را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید. این ترکیب را در دمای محیط بگذارید و به سراغ مرحله سوم روید.

مرحله سوم

سیب زمینی و قارچ را با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت بپزید تا حالت ترد پیدا کنند. شما می توانید برای پختن آن ها از فر استفاده کنید و یا این که آن ها را بر روی تابه تفت دهید.

مرحله چهارم

جلبک را پهن کنید و برنج خود را بر روی قسمت بزرگی از آن بریزید. با پشت قاشق کمی برنج ها را بر روی جلبک له نمایید و بعد از آن قارچ و سیب زمینی را بر روی برنج ریخته و آن ها را به خوبی پخش کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید با کمک گرفتن از یک کارد، جلبک را به همراه مواد دورن آن رول کنید. بعد از رول کردن نوبت به برش زدن آن می رسد که باید به قسمت های کاملا مساوی تقسیم بندی شود.

کلام آخر

در این مطلب راجع به طرز تهیه سوشی با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم برای تهیه سوشی باید از چه موادی استفاده کنید. سه مدل از پرطرفدارترین سوشی‌ها به شما معرفی شدند و طرز تهیه هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه برای شما شرح داده شد. اگر شما وقت و حوصله کافی برای تهیه سوشی رو ندارید می توانید سوشی خودتون رو از سایت مخزن غذا (foodtank.ir) به صورت آماده و کاملا تازه و با کیفیت سفارش بدید. و همچنین تو سایت مخزن غذا میتونید انواع سوشی هارو ببینید.

سوالات متداول

آیا می توان به جای‎ جلبک از سلفون برای تهیه سوشی استفاده کرد؟

استفاده از سلفون به جای جلبک مانعی ندارد اما با جلبک، سوشی شما خوش طعم تر می شود.

آیا می توانیم به جای ماهی خام از ماهی کبابی استفاده کنیم؟

این مورد بستگی به ذائقه شما دارد اما استفاده از ماهی کبابی برای تهیه سوشی اشکالی ندارد و کسانی که ماهی خام نمی خورند، می توانند از ماهی کبابی استفاده کنند.

آیا می توان به جای سرکه از یک لیوان آب استفاده کرد؟

استفاده از سرکه برای تهیه سوشی ضروری می باشد اما شما می توانید میزان سرکه را نصف کرده و به جای آن آب بریزید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.