لذت از هوای سرد زمستانی با نوشیدن 8 نوشیدنی انرژی بخش

در فصل سرما و زمستان، نیاز به انرژی و افزایش مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی و ویروس‌های تنفسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این شرایط، نوشیدنی‌های انرژی‌بخش زمستانی به‌عنوان یک راه حل گرم، مغذی و لذیذ به میان می‌آیند. این نوشیدنی‌ها اغلب حاوی عناصری مانند عسل، زنجبیل، دارچین، و مرکبات هستند که علاوه‌بر افزایش انرژی بدن، به بهبود سیستم ایمنی، آرامش ذهنی و حتی بهبود مزاج کمک می‌کنند. بعنوان مثال درست کردن چای ماسالا برای جذب این مواد مغذی و دریافت انرژی بیشتر به‌شدت توصیه می‌شوند.

با 8 مورد از بهترین نوشیدنی‌های انرژی‌بخش زمستانی آشنا شوید

از آنجایی که می‌دانیم برای شناخت این نوشیدنی‌ها هیجان‌زده هستید، در همین ابتدا به معرفی 8 نمونه از بهترین نوشیدنی‌های انرژی‌بخش زمستانی می‌پردازیم.

آب سیب ادویه‌دار

نوشیدنی گرم و انرژی‌زا آب سیب ادویه‌دار، یک انتخاب عالی برای مهمانی‌ها و جمع‌‌های خانوادگی در روزهای سرد زمستانی است. برای آماده‌سازی این نوشیدنی، از جوز هندی، دانه‌های فلفل، میخک، بادیان ستاره‌ای و چوب دارچین بهره بگیرید.

این ادویه‌ها را با هم تفت دهید و به آب سیب بیافزایید، سپس در دمای ملایم مخلوط را گرم کنید. بعد از یک ساعت، نوشیدنی گرم و خوش عطر شما آماده می‌شود. آن را در لیوان ریخته، با پرتقال و زغال‌اخته تزئین کنید. این نوشیدنی با عطر و طعم منحصر‌بهفرد خود، بهترین انتخاب برای جشن‌ها و دیدارهای خانوادگی است.

چای ماسالا

چای ماسالا، نوشیدنی گرم و دلپذیری است که با ترکیبات بی‌نظیر از جمله دارچین، زنجبیل، هل، فلفل سیاه، جوز هندی و دانه‌ رازیانه، طعم خاص و دلنشینی ایجاد می‌کند. این چای معروف جهانی، علاوه‌بر ادویه‌های اصلی، می‌تواند با اضافه‌کردن برگ بو، نعنا، گشنیز، علف لیمو، زعفران، و بادیان ستاره‌ای، تنوع بیشتری در طعم خود به‌وجود آورد.

شما این امکان را دارید این چای گرم را با شیر سویا یا شیر جو دو سر تست کنید و از پودر آن برای تهیه کوکی‌های خوشمزه نیز بهره‌مند شوید. این نوشیدنی در روزهای سرد زمستانی، با عطر و طعم خاص خود، جشن‌ها و دورهمی‌ها را به یادگار خواهد ساخت.

از آنجایی که تهیه چای ماسالا در خانه کمی زمان‌بر است، به‌راحتی می‌توانید با خرید چای ماسالا به‌صورت آماده، در کسری از زمان یک فنجان چای معرکه داشته باشید.

شکلات داغ خانگی

استفاده از هات‌چاکلت آماده احتمالا آسان باشد، اما تهیه‌ یک لیوان شکلات داغ خانگی، تازه و خوش‌طعم حتی در ۵ دقیقه تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. در انتخاب بین شیرکاکائوی داغ و شکلات داغ واقعی، اختلافاتی در مواد اولیه و طعم به‌وجود می‌آید.

شیرکاکائوی داغ با ترکیب پودر کاکائو، شیر و شکر تهیه می‌شود، رقیق‌تر و شیرین‌تر است. به‌طور مقابل، شکلات داغ از شکلات واقعی، غلیظ‌تر و کم‌شیرین‌تر خواهد بود. برای تهیه‌ هات‌چاکلت خانگی، پودر کاکائو، شیر نیم‌چرب یا چرب، شکر، عصاره‌ وانیل، دارچین و چیپس شکلات را با هم مخلوط و آماده کنید.

برای تزئین لیوان شکلات داغ، این امکان را دارید تا از مارشمالو، پودر یا سس شکلات و خامه فرم‌گرفته‌ شیرین استفاده کنید و تجربه‌ لذت‌بخشی را به‌وجود آورید. اگر علاقه به قهوه و شکلات داغ دارید، می‌توانید هنگام خرید قهوه، پودر شکلات داغ را نیز تهیه کنید.

مارگاریتای زغال‌اخته

این نوشیدنی جذاب و قرمز از طعم شیرین و ترش فراوانی برخوردار است. برای تهیه این مارگاریتا از آب زغال‌اخته تازه استفاده کنید تا و طعم خالص و متفاوت آن را به همراه داشته باشید. با ترکیب معتدل آبلیمو، عسل یا شربت شکر، این نوشیدنی ترش و شیرین به شما تجربه‌ای لذت‌بخش از طعم متفاوت خواهد داد.

برای خنک‌کردن نوشیدنی، از یخ استفاده کنید یا در شیشه‌ درب‌دار با چند قطعه یخ محتوا را تکان دهید. با ترکیب مواد و تزئین با زغال‌اخته و شاخه‌ رزماری، این نوشیدنی را در لیوان‌های خاص سرو کنید و لذت یک تجربه متفاوت را در سرمایه زمستان بچشید. این نوشیدنی یک گزینه عالی برای شب یلدا خواهد بود!

انواع نوشیدنی قهوه

در فصل سرد زمستان، نوشیدنی‌های گرم و دلنشین نقش مهمی در ایجاد احساس راحتی دارند و قهوه به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این فصل خواهد بود. نوشیدنی‌های مختلف قهوه، از جمله اسپرسو، کاپوچینو و لاته، گزینه‌های فوق‌العاده برای لذت‌بردن در فصل سرما هستند.

لاته، یک نوشیدنی لذیذ و دلپذیر، از ترکیب اسپرسو و شیر با نسبت‌های مختلف تهیه می‌شود. برای تهیه لاته، ابتدا یک یا دو اسپرسو را در لیوان بریزید و سپس شیر گرم (حدود ۳/۴ لیوان) را به آرامی به آن اضافه کنید. در انتها، با قهوه‌ای عالی و کف لطیف شیر، یک لایه‌ کرمی بر روی قهوه ایجاد خواهید کرد.

این امکان را دارید تا با اضافه‌کردن کاکائو یا پودر دارچین بر روی لایه شیر، طعم لاته را تازه و جذاب‌تر کنید. لاته با ظاهر زیبا و مزه دلنشین، یک گزینه عالی برای لحظات لذت بخش در فصل سرما است. با خرید انواع دانه و پودر قهوه در هر ساعت از شبانه روز، چه در زمستان و چه تابستان، بهترین نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه را در سریع‌ترین زمان تهیه کنید.

مارگاریتای سیب

ترکیب طعم شیرین سیب و لیمو ترش در مارگاریتای سیب، یک تجربه ملایم و دلنشین زمستانی ایجاد می‌کند. با استفاده از آب سیب تازه و پالپ‌دار، مارگاریتایی خنک و خوشمزه را تهیه کنید. این نوشیدنی کلاسیک، در سال ۱۹۳۰ با ترکیب آب لیمو ترش، لیکور پرتقال و آب سیب مشهور شد و امروزه با افزودن دارچین به جای پرتقال، به شکل جدیدی دوباره محبوب شده است.

برای تهیه، آب سیب تازه با پالپ از میان آبلیمو و قطعات یخ در شیکر یا ظرف درب‌دار مخلوط می‌شود. حتما از آب سیب تازه استفاده کنید، زیرا آبمیوه‌های کارخانه‌ای به‌دلیل مواد نگهدارنده از کیفیت خود محروم شده‌اند و طعم سرکه‌ای به خود می‌گیرند. سپس با چند تکان محکم، مخلوط را آماده کنید و در لیوان‌های لبه شکری که قبلا با دارچین و شکر تزئین کرده‌اید، بریزید.

شربت گرم لیمو عسل

شربت لیمو و عسل نه‌تنها انرژی شما را افزایش می‌دهد بلکه در تسکین گلودرد و سرماخوردگی نیز مؤثر است. با ترکیب دمای گرم آب، عسل شیرین و لیمو ترش، این شربت به‌سرعت آماده می‌شود و بوی خوشایند لیمویی آن همراه با بخار ملایم، سینوس‌ها و راه تنفس شما را باز می‌کند.

برای تهیه، یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان قرار دهید و نصف فنجان آب جوش را به آرامی اضافه کنید. سپس یک عدد لیمو ترش را روی لیوان فشار دهید تا آب ترش لیمو با عسل مخلوط شود. بعد از این مرحله، آب جوش را به آرامی بریزید و با یک برش از لیمو همراه با ادویه‌ها تزئین کنید. این شربت در کناری خرید چای ماسالا و تهیه آن بهترین ترکیب است.

چای لاته‌ وانیلی

نوشیدن چای لاته‌ وانیلی در آستانه‌ یک روز سرد زمستانی مانند پوشیدن یک ژاکت نرم و نشستن در کنار بخاری است. این نوشیدنی گرم با ادویه‌های دارچین، هل و زنجبیل تهیه می‌شود که ترکیب عجیبی از چای ماسالا و روش تهیه‌ قهوه‌ لاته را ایجاد می‌کند. دلنشین‌ترین بخش آن، شیر کف کرده روی لیوان است.

برای تهیه ادویه‌های خانگی چای لاته، دارچین، زنجبیل، هل، فلفل سیاه، جوز هندی، میخک و دانه‌های رازیانه را با هم آسیاب کنید یا در هاون بکوبید. این ادویه‌ها تازگی و طعم خاصی به نوشیدنی اضافه می‌کنند. برای ساختن فوم شیر در منزل، شیر نیم‌چرب یا پرچرب را بجوشانید و سپس در فرنچ‌پرس بریزید. با دسته‌ سریع بالا و پایین، صفحه‌ی توری را حرکت دهید تا یک فوم زیبا و منسجم به وجود آید.

مرحله مهم: جوشاندن شیر

در مرحله بعد، مخلوط ادویه‌ها، چای و آب را در یک قابلمه تازه بجوشانید و سپس محتویات را از صافی عبور دهید تا چای لاته‌ خوشمزه‌تان حاصل شود. در قابلمه دیگر، شیر، وانیل، و عسل را مخلوط کنید و به جوش بیاورید. هنگامی که اولین حباب‌های جوشاندن ظاهر شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

حالا شیر آماده و فوم شیر حاصل از فرنچ‌پرس را به‌طور مساوی در لیوان‌ها بریزید. در نهایت، فوم را بین دو لیوان تقسیم کنید و می‌توانید با اضافه کردن مخلوط ادویه‌ها یا پودر دارچین روی فوم، نوشیدنی‌تان را زینت بخشید. برای تهیه این نوشیدنی این امکان را دارید تا با خرید چای ماسالا و خرید قهوه، روند درست‌کردن را سریع‌تر پیش ببرید.

جمع‌بندی

نوشیدنی‌های انرژی بخش زمستانی، با ترکیب گرمایی و مواد مغذی، برای ایجاد احساس راحتی در دوران سرد این فصل بسیار ایده‌آل هستند. خرید چای‌ ماسالا و خرید قهوه برای تهیه نوشیدنی‌هایی مانند لاته با ادویه‌های دلچسب مانند دارچین، هل و زنجبیل، ذائقه‌ منحصربه‌فردی به نوشیدنی‌ها می‌بخشند. هات چاکلت و شربت لیموعسل نیز به‌عنوان گزینه‌های گرم‌کننده و سرحال‌کننده شناخته می‌شوند. این نوشیدنی‌ها، علاوه‌بر انرژی و گرمایی که فراهم می‌آورند، طعم و احساس خوبی را در زمستان خلق می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.