چرا رنگ کردن بهتر از کاغذ دیواری است؟

دیوارهای خانه شما رنگ آمیزی شده یا از کاغذ دیواری برای پوشاندن آن ها استفاده گشته است؟ مزایا و معایب رنگ کردن دیوار در مقابل کاغذ دیواری کدامند و برای فضای خانگی، بهتر است کدام مورد را انتخاب کنیم؟ با استفاده را رنگ کردن به رنگ روشن، می توانید فضا را دلبازتر و بزرگ تر جلوه دهید. یک کاغذ دیواری زمینه تیره نیز می تواند یک اتاق روشن را برای تبدیل شدن به اتاق خواب، مهیا سازد.

به هر ترتیب هر یک از این روش های پوشاندن و زیبایی دیوار در نوع خود مزایا و معایبی دارند. با در نظر گرفتن شرایط آماده سازی و روش پیاده کردن رنگ یا کاغذ دیواری، باید دید کدامیک از این دو مناسب تر هستند. در این مطلب با نگاهی نزدیک تر به مزایا و معایب رنگ کردن خانه در مقابل کاغذ دیواری می پردازیم.

کاغذ دیواری یا رنگ کردن خانه

مزایا و معایب رنگ آمیزی

آماده سازی

در هنگام تصمیم گیری برای این که از رنگ آمیزی برای دیوارها استفاده کرده و یا به سراغ کاغذ دیواری بروید، چه مدت طول می کشد تا آماده سازی اولیه صورت بگیرد؟ اگر با یک دیوار بدون پوشش روبرو باشید یا این که دیوار مورد نظر شما از قبل رنگ شده یا دارای کاغذ دیواری باشد، این زمان بندی متفاوت خواهد بود.

کندن کاغذی دیواری فعلی، کاری خسته کننده و زمان بر است. شما به ابزار مناسبی برای کندن کاغذ دیواری کهنه نیاز خواهید داشت و در ضمن احتمالا باید از مواد شیمیایی برای تمیزکاری کامل استفاده کنید. باید در طی مراحل کندن کاغذ دیواری مراقب باشید که به دیوار صدمه نزده و آن را کنده کنده نکنید.

اگر با دیواری رنگ شده روبرو هستید، باید ابتدا نواقص آن را با گچ کاری یا بتونه رفع ساخته و 24 ساعت صبر کنید تا این اصلاحات به خوبی خشک شوند. در صورتی که بخواهید روی رنگ روشن دیوار، رنگی تیره تر استفاده کنید، کار شما ساده تر خواهد بود، اما اگر بخواهید از رنگ تیره به سمت رنگ روشن، تغییر ایجاد کنید، فرآیند نقاشی به مراتب سخت تر خواهد بود.

انتخاب و دوام

هر دوی رنگ و کاغذ دیواری دارای تنوع بالایی در انتخاب رنگ هستند و از این بابت، محدودیتی مقابل شما وجود نخواهد داشت. در انتخاب رنگ دیوار می توانید میزان ماتی یا شفافیت را انتخاب کنید. در مورد کاغذ دیواری نیز می توانید برجسته بودن یا نبودن، نوع طرح و غیره را مورد انتخاب خود قرار دهید.

رنگ در مقابل کاغذ دیواری از دوام بیشتری برخوردار است. به ویژه در منازلی که حضور کودکان را داریم و مناطق پررفت و آمد، رنگ دیوار قابل شستشو، بهترین به لحاظ دوام به شمار می رود. اما از طرفی دیگر چون کاغذ دیواری با چسب (البته چسب مخصوص) به دیوار چسبانده می شود، در فضاهایی چون حمام، آشپزخانه و به طور کلی جایی که رطوبت وجود داشته باشد، دام زیادی نخواهد داشت.

بسته به نوع رنگ که براق یا مات باشد، می توانیم رنگ را برای مناطق مختلف به کار ببریم. به طور مثال رنگ های براق یا نیمه براق، از دوام بالایی برخوردار بوده و معمولا برای تزیینات، درهای بیرونی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه در صورتی که دیوارهای رنگ شده، آسیب دیده باشند، امکان تعمیر و ترمیم همان تکه آسیب دیده، بدون نیاز به رنگ کامل دیوار، وجود دارد.

مزایای رنگ کردن خانه

هزینه

بسته به جنس، هزینه کاغذی دیواری یا رنگ، می توانید از کم تا زیاد نوسان داشته باشد. اما با توجه به نیاز به خرید لوازم جانبی، باید تا حدودی کاغذ دیواری را گران تر بدانیم. با این حساب می توان گفت که رنگ کردن دیوارها به طور متوسط ارزان تر از کاغذ دیواری کردن، تمام می شود. البته با انتخاب کاغذ دیواری ارزان قیمت، می توانید هزینه های خود را کاهش داده و به نوعی تعدیل نمایید. به طور مشابه، برخی از رنگ ها و شکل استفاده از آن ها نیز می تواند با هزینه ای بالاتر همراه باشد.

این روزها بسیاری از مردم علاقه مند به ایجاد طرح های مختلف روی دیوارهای خود هستند. به طور مثال دوست داریم حداقل یکی از دیوارهای پذیرایی طرحی زیبا داشته باشد. این نوع دکوراسیون با استفاده رنگ های دیوار، ممکن خواهد بود. از طرفی دیگر شما می توانید از کاغذ دیواری های قابل رنگ کردن، استفاده کرده و طرح مورد علاقه خود را روی آن ایجاد کنید.

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید نمی توان مرز دقیقی بین رنگ کردن خانه در مقابل کاغذ دیواری تعیین کرد. هر یک از این ها در نوع خود قابل قبول هستند و می توانند جذابیت کامل به فضای داخلی منزل شما ببخشند. بسته به این که چه سلیقه ای دارید و از چه سبک دکوراسیون برای منزل خود استقبال می کنید، رنگ کردن خانه یا کاغذ دیواری برایتان مناسب خواهند بود. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری؟

منبع: freshome

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.