پنجره گرد در دکوراسیون خانه

در زمان‌های گذشته از پنجره‌ گرد فقط برای کشتی ها استفاده می شد. در حال حاضر در دکوراسیون نوین برای خانه ها این پنجره های گرد به خاطر شکل خاص و متفاوتی که دارند بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند.

 این پنجره ها برای خیلی از ما یادآور فیلم های خارجی قدیمی است و احساس خوبی را در ما زنده می کنند و شاید شما هم در تخیلات تان دوست دارید یک اتاق با پنجره دایره ای داشته باشید تا بتوانید ساعت‌ها در آنجا بمانید و کتاب بخوانید.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید در خانه تان از پنجره های  گرد استفاده کنید  و چه نوع پنجره دایره ای برای خانه شما مناسب تر است. برای دانستن این نکات با ما همراه باشید .

چند مدل پنجره گرد برای تمام اتاق های منزل

استفاده از پنجره های دایره ای در حمام

پنجره های گرد این امکان را به شما می دهند که یک اتاق به ظاهر ساده در هر نقطه از خانه را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کنند. یکی از برترین طراحان معماری در مورد استفاده از پنجره های گرد در حمام می گوید: بهترین مکان استفاده از پنجره های گرد در خانه حمام است.

زیرا حمام ها اصولاً فضا و طراحی ساده ای دارند با اضافه کردن یک پنجره گرد به آنها می‌توان دکوراسیون خاص متفاوت به حمام ها  بخشید. همچنین اگر از جنبه دیگری به این پنجره های گرد نگاه کنیم، شما می توانید حمام تان را  با این پنجره ها به یک کشتی تبدیل کنید و فکر کنید که در یک مسافرت دریایی هستید.

 استفاده از پنجره های گرد در راه پله

از پنجره های گرد می توان برای دیوارهای راه پله استفاده کرد. با استفاده از این پنجره های گرد ، نه تنها می توانید نور بیشتری را وارد خانه کنید بلکه استفاده از آن ها باعث ایجاد توهم فضای بیشتر می شود.

پنجره گرد درایجاد یک اثر هنری در خانه

بسیاری از افراد از پنجره های گرد به عنوان آثار هنری استفاده می کنند.  یکی دیگر از مکان های جالب برای استفاده از این پنجره ها سقف است تا فضایی خاص و متفاوت را به خانه تان ببخشید.

همانطور که گفتیم یک پنجره گرد می تواند مانند یک اثر هنری در خانه باشد. بسته به ویو منزل شما ، چه مشرف به یک ساحل زیبا یا دریاچه یا چراغ های شهر باشد استفاده از  یک پنجره بزرگ دایره ای را می توان به عنوان یک اثر هنری و یک کانون در هر اتاق ، به ویژه  اتاق نشیمن استفاده کرد. پنجره های دایره ای در اتاق های زیر شیروانی نیز استفاده می شوند، جالب است بدانید حتی درهایی وجود دارند که دارای پنجره های گرد هستند.

پنجره گرد در خانه های ساحلی

اگر شما عاشق استفاده از این پنجره ها هستید می توانید آنها را به راحتی در هر نوع خانه ای استفاده کنید ولی بهتر است این پنجره‌ها را در خانه های ساحلی استفاده کنید که بعداً در فروش آنها نیز دچار مشکل نشوید.

نکات استفاده از پنجره های دایره ای در خانه

پنجره ها دایره ای دارای زیبایی بسیار هستند و در مقابل نیز دارای معایبی نسبت به پنجره های مربع و مستطیل می باشند. اولین نکته ای که باید در استفاده از این پنجره ها بدانید این است که این پنجره ها در هنگام آتش سوزی یا بروز اتفاقی راه مناسبی برای خروج شما و هوا از خانه نیستند و در هنگام استفاده از این پنجره باید از چند پنجره بزرگ در خانه استفاده کنید.

دومین نکته ای که باید در هنگام استفاده از این پنجره ها بدانید قیمت آنهاست. اصولاً پیدا کردن جایی که بتوانیدآن ها را در ایران تهیه کنید کمی سخت تر از سایر پنجره های معمولی است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.