مقایسه پارکت لمینیت با سرامیک

در اکثر مواقع هنگام بازسازی منزل به دوراهی پارکت لمینیت و سرامیک کردن منزل می رسید؟ هرم پارکت لمینیت کف منزل و سنگ یا کاشی، طی چند دهه گذشته، مسیری طولانی را طی کرده اند و اکنون هر دو به نوعی برای کفپوش کردن منازل، چشمگیر به نظر می رسند. اما باید دید کدام یک از دیگری بهتر است و در مقام مقایسه، کدام یک برتری دارند؟

در ادامه این دو کفپوش منزل را با هم از چند منظر مقایسه می کنیم.

کف خانه را لمینیت کنیم یا سرامیک؟

قیمت

هنگام در نظر گرفتن قیمت کفپوش ها، باید تمامی عوامل را در نظر بگیرید. هر یک از این دو به تنهایی چندان گران قیمت نیستند و به لحاظ قیمتی تفاوت زیادی با هم ندارند، اما باید حین در نظر گرفتن قیمت، هزینه صب و اجزای اضافی مورد نیاز را نیز مد نظر قرار دهید. نصب سنگ و کاشی اغلب گران قیمت است و حتما نیاز به متخصص برای نصب آن ها خواهید داشت. به همین دلیل با در نظر گرفتن فاکتور قیمت، نصب لمینیت را باید با صرفه جویی همراه دانست. بنابراین اگر قیمت و هزینه دغدغه شما است، لمینیت بهترین گزینه خواهد بود.

زیبایی سرامیک در منزل

ظاهر

کفپوش لمینیت بسیار شبیه به سرامیک یا کاشی کاری کف خانه به نظر می رسد. در نگاه اول حتی شاید بیشتر مردم قادر به تشخیص این دو از یکدیگر نباشند. برای تشخیص باید کمی نزدیک تر و کفپوش را لمس کنید. البته لمینیت کف منزل این مزیت را نیز دارد که بر اثر تغییرات دمای محیط، سرد یا گرم نمی شود و همیشه حالت نرم و دوست داشتنی خود را حفظ می کند. در حالی که با سرد شدن خانه، سنگ های کف نیز کاملا یخ شده و از راه رفتن بدون پاپوش روی آن ها، سرمای زیادی را حس خواهید کرد.

دوام و طول عمر

کفپوش های لمینیت و کاشی و سنگ، هر دو با دوام هستند و طول عمر بالایی دارند. نحوه ساخت کفپوش های لمینیتی، طوری است که در مقابل خراش ها مقاومت داشته و دوام خوبی از خود نشان می دهند. قطعات سرامیکی و سنگ های کفپوش نیز در مقابل ضربات و خط و خش، به خوبی مقاومت می کنند. البته در مورد سنگ های کفپوش، باید به شکستن و ترک خوردن آن ها توجه داشته باشید. در صورتی که یکی از کاشی های کف منزل بر اثر افتادن چیزی و یا ضربه مستقیم، شکسته یا ترک بخورد، باید آن را به کلی تعویض نمایید. با این حساب اگر نگران دوام و طول عمر کفپوش منزل خود هستید، به شما توصیه می کنیم که به سراغ لمینیت بروید.

سرامیک یا کفپوش لمینیت

مقاومت در مقابل آب لمینیت کف منزل و کاشی کاری

کاشی ها و سنگ ها بیشتر در فضاهایی که با رطوبت تماس مستقیم دارند، مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی دیگر اگر چه کفپوش های لمینیت، ضدآب هستند اما نمی توانیم آن ها را به طور کلی مقاوم در برابر آب بدانیم. این ضدآب بودن مربوط به کمی رطوبت است، اما اگر قرار باشد پارچی آب روی کفپوش لمینیت خالی شود، حتما باید انتظار آسیب دیدن آن را نیز داشته باشیم. بنابر این اگر در محیطی زندگی می کنید که احتمالا تماس با آب برای کفپوش زیاد است، توصیه می کنیم که به سراغ کفپوش های سنگی و سرامیکی بروید.

سر و صدای اضافی لمینیت کف منزل و پوشش سرامیکی

زمانی که صحبت از سر و صدای اضافی در میان باشد، لمینیت ها کاملا پیشتاز هستند. این در حالی است که با نصب سنگ و کاشی یا سرامیک، شما با مشکلات صدا حین راه رفتن یا بازتاب صدا در محیط؛ روبرو خواهید بود. بنابر این اگر مایل هستید که سر و صدای اضافی را کاملا از محیط حذف کنید، لمینیت را توصیه می کنیم.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب خرید خانه نوساز

سهولت تمیز کردن

تمیزکاری برای هر دو مورد ساده است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در هر دو مورد، می توانید به کمک جارو برقی ذرات گرد و غبار را برداشته و سپس از تی یا دستمال های حوله ای برای تمیزکاری نهایی استفاده ببرید. البته در کاشی های رنگی یا کفپوش های لمینیت رنگی و طرح دار، بر اثر مرور زمان نگران کمرنگ شدن و تغییر رنگ آن ها هستیم. (البته این زمان زیادی نیاز خواهد داشت.)

کف پوش یا سرامیک کدامند

سخن پایانی

شما کدام یک از کفپوش های فوق را برای منزل خود، ترجیح می دهید؟ لمینیت کف منزل یا کفپوش های سنگ و آجر و سرامیکی؟ دلایل خود را برای ترجیح دادن هر یک از این موارد با ما در میان بگذارید.

منبع: bestlaminate

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.