انواع روف گاردن

حتما تا به حال اسم روف گاردن را شنیده اید، تکنولوژی سبزی که این روزها در پشت بام خانه ها و آپارتمان های شهرها بسیار استفاده می‌شود. 

اگر می‌خواهید با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید و اطلاعات خوبی درباره آن کسب کنید این مقاله را تا انتها بخوانید. امیدواریم نکات مطرح شده در این مقاله اطلاعات شما در این زمینه را بالا ببرد.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن به معنای بام در باغ و بام سبز می باشد و نوعی تکنولوژی است که می‌توان بر روی تراس و پشت بام خانه ها اجرا کرد. امروزه با توسعه شهرنشینی و وجود آپارتمان‌های بی‌شمار دیگر خبری از درختان و گیاهان در خانه ها و شهرها نیست.

این تکنولوژی به کمک انسان های شهرنشین می آید تا بتوانند آرامش و انرژی درختان و گیاهان را با خود به خانه های کوچک و آپارتمانی شان بیاورند.

 با استفاده از بام سبز خانه و زندگی شما در طبیعت قرار می گیرد و شما می توانید از اثرات و مزایای گیاهان و درختان در دور و اطراف تان بهره بگیرید دیگر نیازی به مهاجرت به مناطق سرسبز و یا خرید خانه های ویلایی ندارید با استفاده از بام سبز با هزینه کمتری از این مزایا بهره مند شوید.

مناسب سازی پشت بام برای روف گاردن

شاید برای شما جالب باشد چطور می توان در پشت بام محلی مناسب برای رشد انواع گیاه آماده کرد. افراد متخصص این کار با استفاده از مواد مناسب ابتدا پشت بام را برای کاشت انواع درخت آماده‌سازی و  راه های خروج آب را تعبیه می کنند.

در بام سبز می‌توان بسته به نوع آماده سازی آن انواع گیاهان، چمن، گل  و غیره را در پشت بام یا تراس کاشت.

انواع روف گاردن

روف گاردن به طور عمده دارای سه نوع می باشد که در زیر به بررسی آنها می‌پردازدیم. 

کلاس A

در این نوع روف گاردن، کف پشت بام از موزاییک یا سنگ ساخته شده است. در مرکز بام سبز در اکثر مواقع از چمن طبیعی استفاده می‌کنند و در اطراف آن شمشاد یا انواع گیاهان طبیعی کاشته می شود.

 برای زیباتر شدن آن می‌توان از انواع سایبان و نورهای مخفی استفاده کرد که استفاده از آن ها بسته به سلیقه و نظر شما است. 

کلاس B

در این نوع روف گاردن،  پشت بام با نوعی چوب مقاوم به نام ترموود مناسب سازی می شود و در آن می توان از انواع گیاهان طبیعی و درختان کاج استفاده کرد.

در این نوع بام سبز، برای زیبا تر کردن فضا میتوان از انواع آلاچیق استفاده کرد ولی برعکس کلاس A نمی توان از نور مخفی در آن استفاده کرد. بهتر است برای روشنایی این روف گاردن از چراغ و نورهای خود محوطه استفاده کرد تا زیبایی آن چند برابر شود.

کلاس C

در این کلاس روف گاردن ها، دارای پشت بامی با با کف ترموود پلکانی هستند. در این نوع بام سبز می توان از انواع گل و گیاه استفاده کرد. برای زیباتر کردن آن میتوان از انواع سایه بان و نور چراغ باغی یا نور مخفی استفاده می کنند. 

چرا باید از روف گاردن استفاده کنیم؟

در روزگاری که همه جا را آلودگی هوا فرا گرفته است، وجود یک روف گاردن  در پشت بام خانه باعث تصفیه شدن هوا و کاهش آلاینده های اطراف خانه می شود.

 شما می توانید چند ساعتی را در روف گاردن بشینید و شاداب شوید و اکسیژن تمیز تنفس کنید. روف گاردن به سلامت، شادابی  و در نهایت به افزایش طول عمر شما منجر می شود.

وجود یک بام سبز در مناطق پرباران بسیار مفید است زیرا شما نیاز زیادی به استفاده از آب ندارید و می توانید با آب باران گیاهان و گل‌های خود را آبیاری کنید. همچنین پشت بام سبز به زیبا تر شدن ساختمان ها نیز کمک می کند.

نمونه تصاویر و ایده های روف گاردن

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.