شام های پلویی

بدون شک برنج را می‌توان به عنوان یکی از غذاهای اصلی سفره ایرانی قرار داد. البته مصرف این محصول منحصر به کشور ما نیست و در اکثر کشورها کم و بیش از آن استفاده می‌شود. غذای برنج احتمالاً بیشترین غذای تهیه شده در بین ما ایرانیان است و همیشه پایه مهمانانی ها است.

سبزی پلو

سبزی پلو یکی از غذاهای معروف ایرانی است. این غذا گاهی در مناسبت‌های خاص مثل شب عید نوروز استفاده می‌شود. سبزی پلو را معمولاً با ماهی خوردند.

باقالی پلو

برای تهیه این پلو از شوید تازه و لوبیا استفاده می‌شود همچنین می‌توانید این غذا را با گوشت قرمز یا مرغ سرو کنید. عطر و طعم آن بسیار دلپذیر است و جز خوش‌مزه‌ترین غذای خانگی محسوب می‌شود.

زرشک پلو

زرشک پلو یکی از برترین غذاهای است که در بسیاری از مجالس از آن استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه طبق دستور العمل‌های مختلف تهیه می‌شود. این پلو خوشمزه با مرغ یا گوشت بره درست می‌کنند.

شیرین پلو

شیرین پلو یک غذای بسیار خوشمزه ایرانی است که با آگاهی از جزئیات پخت این غذا، برپایی مهمانی را برای شما آسان می‌کند.

رشته پلو

این غذا بیشتر در منطقه آذربایجان و در شبهای عید طبخ می‌شود. گفته می‌شد که خوردن این پلو در شب سال نو، کار خانواده را در همان سال آسان‌تر می‌کند. از گوشت چرخ کرده یا مرغ در این غذا استفاده می‌شود.

آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از غذاهای رسمی سفره ایرانی است که بسیار خوشمزه است و رنگ و طعم فوق‌العاده ای دارد. این یکی از غذاهای تابستانی است. پس از تهیه آلبالو پلو، این غذای خوشمزه در تابستان دریغ نکنید. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را به راحتی با گذاشتن آلبالو در فریزر انرا برای طبخ غذا تازه نگه دارید.

قورمه سبزی

بدون شک محبوب‌ترین غذای ایرانی قرمه سبزی است که بسیار خوشمزه بوده و با لعاب دار کردن آن می‌توانید یک غذای بی نظیر تهیه کنید.

پلو ماش

یکی از پلوهای پرطرفدار که غذای کاملاً ایرانی محسوب می‌شود و زادگاه این کشور، ایران و به گفته بسیاری از مردم استان زیبای گلستان، نام این غذای خوشمزه پلو ماش است.

شیرین پلو

شیرین پلو یکی از خوشمزه‌ترین پلوهای ایرانی است که به دلیل طعم شیرین متفاوت و بسیار محبوب است. شیرین پلو معمولاً با پوست پرتقال و پسته خرد شده، بادام و زرشک تهیه می‌شود که طعم بی نظیری به آن می‌بخشد.

لپه پلو

لپه پلو یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین غذاها برای دوستداران لپه پلو است که به راحتی آماده می‌شود. اگر این غذا با زیره تهیه شود، به لپه کرمانی تبدیل می‌شود. می‌توانید این پلو خوشمزه را با گوشت یا گوشت چرخ کرده یا مرغ درست کنید.

کلم پلو

کلم پلو یکی از انواع غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که بسیاری از مردم نام این غذا را لوبیا پلو با نام شهر شیراز می‌دانند. با پخت این غذای خوشمزه، چه با مرغ و چه با گوشت چرخ کرده، عاشق عطر سبزیجات معطر آن خواهید شد.

منبع: بهم بگو

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.