مزایا و معایب خودرو اسپورتیج کیا موتورز را می دانید؟

در این مقاله، به بررسی دو نسل پرفروش سوم و چهارم خودروی کیا اسپورتیج، تولید کشور کره جنوبی، پرداخته می‌شود. خودروی کیا اسپورتیج برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ به بازار جهانی معرفی شد و تا چهار نسل ادامه داشت. این خودرو توسط شرکت اطلس موتور در کشور ایران به فروش رسیده است. با این حال، نسل چهارم اسپورتیج همانند نسل سوم، نتوانست فروش خوبی داشته باشد و از برخی شرکت‌های رقیب عقب مانده است.

نسل اول کیا اسپورتیج در سال ۱۹۹۳ طراحی و تولید شده و تا سال ۲۰۰۳ بر روی خط تولید قرار داشت. در سال ۲۰۰۴، نسل دوم وارد بازار شد و توانست با سایر شرکت‌های خودروسازی رقابت خوبی داشته باشد. همچنین، نسل دوم اسپورتیج در کشور ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

اما نسل سوم این خودرو که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی بر روی خط تولید بود، در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا کرد و از نسل دوم موفق‌تر بود. در سال ۲۰۱۵ نسل چهارم خودرو اسپورتیج با ظاهری متفاوت وارد بازار شد. بیشتر نمونه‌های موجود در بازار از این نسل هستند. 

مشخصات فنی خودرو کیا اسپورتیج  در نسل های مختلف 

آخرین نسل خودروی کیا اسپورتیج با موتور ۴ سیلندر تولید و وارد بازار شده است. مصرف سوخت این خودرو حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و موفق شده است ۵ ستاره ایمنی را از سازمان NHTSA دریافت کند. موتور این خودرو، توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۱۰.۴ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. وزن خودرو حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم است و ظرفیت باک آن ۶۶ لیتر می‌باشد. تمامی قطعات موتوری و دیگر لوازم یدکی اسپورتیج را می توانید از بازار آنلاین اتوموبی به راحتی تهیه نمائید.

در حال حاضر، ۳ تیپ از نسل چهارم خودروی کیا اسپورتیج در بازارهای جهانی عرضه شده است. تیپ LX به عنوان تیپ پایه و استاندارد این خودرو محسوب می‌شود که امکانات آن در دو تیپ دیگر نیز موجود است. شرکت تولید کننده خودروهای فول آپشن، کیا موتور، این قانون را در خودروی اسپورتیج نیز رعایت کرده است. 

از جمله امکانات مهم موجود در این خودرو می‌توان به فرمان تلسکوپی، کروز کنترل، سیستم صوتی پیشرفته، صفحه نمایش ۵ اینچی، رانندگی سه حالته، سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و ورود بدون نیاز به سوئیچ اشاره کرد. 

همچنین، شرکت کیا به صورت سفارشی برای مشتریان خود امکاناتی مانند صندلی‌های دارای گرمکن، شیشه‌های UV، صفحه نمایش ۷ اینچی و چندین آپشن دیگر را نیز در این خودرو فراهم می‌کند. لوازم یدکی کیا را با بهترین قیمت از اتوموبی تهیه نمائید.

با خرید کیا اسپورتیج از مزایای زیر می توانید بهره‌مند شوید؟ 

خودروی کیا اسپورتیج برای افرادی که به دنبال خودرویی با مشخصات فنی پیشرفته، امکانات کاربردی و فراوان، همچنین لوکس هستند، بهترین انتخاب است. این خودرو علاوه بر مشخصات ذکر شده، فرمان پذیری و قدرت هندلینگ بالایی نیز داراست. در بازار ایران، این خودرو با فروش بسیار خوبی مواجه شده و بسیاری از مشتریان از خرید آن نهایت رضایت را به دست آوردند.

از جمله مزایای خودروی کیا اسپورتیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مشخصات فنی پیشرفته

– امکانات کاربردی و فراوان

– طراحی لوکس

– فرمان پذیری و قدرت هندلینگ بالا

طراحی فوق العاده زیبا و مدرن 

خودروی کیا اسپورتیج در نسل دوم تا چهارم به بازار ایران وارد شده است و مشتریان توانسته‌اند در این چند سال با انواع مدل‌های این خودرو آشنا شوند. در نسل چهارم، اسپورتیج بهترین امکانات و طراحی را به خود اختصاص داده است. این مدل در مقایسه با نسل‌های قبل بهترین عملکرد را ارائه داده و به دلیل ظاهر مدرن و چهره پردازی قدرتمند، از نسل‌های پیشین خود سبقت گرفته است. 

در نسل جدید کیا اسپورتیج، ظاهر خودرو کمی تغییر کرده است و شرکت تولید کننده، کیا موتور، با این تغییرات ریسک بالایی را پذیرفته است. در تیپ QL، خودروی کیا اسپورتیج، جای چراغ‌ها بسیار بالاتر از مدل‌های قبل قرار گرفته است که این ممکن است باعث شود که این مدل برای مشتریان قبلی جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، این ریسک کردن جواب داد و نسل چهارم کیا اسپورتیج با استقبال خوبی در بازار مواجه شد. قطعات اسپورتیج را همچنین می توانید از هایپر یدک تهیه نمائید.

طراحی جلو پنجره خودروی کیا اسپورتیج، که به عنوان امضای شرکت کیا موتور شناخته می‌شود، در نسل چهارم تغییر زیادی نکرده و همچنان جذاب و زیباست. در طراحی نمای جلوی خودرو، از شلوغی و خطوط اضافی پرهیز شده و چهره خودرو بسیار مقتدر و با جذبه است. در نسل چهارم، نمای جانبی خودرو از حالت تخم مرغی شکل درآمده و خطوط تیز از شیشه عقب تا شیشه جلو حالتی اسپرت به این خودرو بخشیده است. شیشه عقب نیز عریض‌تر شده و به دلیل این تغییر، دید راننده نسبت به اطراف خودرو افزایش یافته است.

نمای پشتی خودروی کیا اسپورتیج به شکل خاص و جذابی طراحی شده است. اگرچه نمای عقب خودرو با نمای جلوی آن هماهنگی کاملی ندارد، اما در کل ترکیب جذابی را به خود اختصاص داده است. در طراحی نسل‌های جدید، چراغ‌های عقب به یکدیگر متصل شده و نظر مثبت مشتریان را جلب کرده است. طراحی کابین خودرو نیز ساده بوده و شرکت تولید کننده، همانند خودروهای معروف آمریکایی، از شلوغی و خطوط اضافه پرهیز کرده است. 

اگر به دریچه‌های تهویه هوا دقت کنید، خواهید دید که آن‌ها به شکلی مشابه جلو پنجره خودروهای کیا طراحی شده‌اند که این مساله برای طرفداران خودروهای کیا بسیار جذاب است. در کل، طراحی این خودرو به شکلی است که به هر دلیلی، از جمله جذابیت، طراحی مدرن و فرمان پذیری، مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

چه امکانات کاربردی و پیشرفته  ای در این خودرو به کار رفته است؟

خودروی کیا اسپورتیج در نسخه GT Line، یکی از مدل‌های فول آپشن محسوب می‌شود که از امکانات بسیار کاربردی و مدرنی برخوردار است. امکاناتی همچون کروز کنترل، کنترل هوشمند سرعت در سرپایینی و سربالایی، کنترل کشش و پایداری خودرو، رانندگی سه حالته نرمال، اقتصادی و اسپرت، و سیستم مدیریت پایداری خودرو در این نسخه از خودروی کیا اسپورتیج موجود است. همچنین، تیپ QL نیز به سنسور فشار باد تایر و سنسور جلو و عقب باران مجهز شده است.

در نظر گرفتن ایمنی، خودروی کیا اسپورتیج بسیار عالی عمل کرده است. این خودرو از سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل ترمزها در زمان پیچیدن، ترمز برقی پارک اتوهلد و ترمز کمکی بهره می‌برد که باعث شده تا ایمنی خودرو بسیار بالا باشد. چراغ‌های زنون خودرو اسپورتیج به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شوند و همچنین از سیستم چراغ شور نیز پشتیبانی می‌کنند. پرتاب نور در چراغ‌های مه شکن کیا اسپورتیج بسیار قوی است و این خودرو از نظر زیبایی و عملکرد همچنان جذاب است. همچنین لوازم یدکی کیا و دیگر خودرو ها را نیز می توانید از لوازم یدکی اتومبیل سبز تهیه نمائید.

در خودروی کیا اسپورتیج، روکش فرمان از جنس چرم ساخته شده و دارای دکمه‌های کنترلی متعددی است. پدال‌های مخصوص تعویض دنده در پشت فرمان قرار دارند که استفاده از آن‌ها برای راننده بسیار ساده و آسان است. سیستم صوتی کیا اسپورتیج بسیار قدرتمند و با کیفیت است و می‌تواند نظر هر فرد با هر سلیقه‌ای را جلب کند. همچنین، در داخل خودرو 6 عدد ایربگ تعبیه شده است که در تیپ QL نیز موجود است.

علاوه بر این، خودروی کیا اسپورتیج از امکانات جذابی همچون صندلی برقی 10 حالته، شارژر بی‌سیم، صندوق پران هوشمند، سانروف، تهویه مطبوع، ورود و استارت بدون نیاز به سوئیچ پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، این خودرو از نظر امکانات و تجهیزات بسیار کامل و جذاب است و چیزی برای کم کردن ندارد.

فرمان پذیری بسیار عالی

تایرهای ۱۹ اینچی خودروی کیا اسپورتیج نقش بسیار موثری در افزایش پایداری این خودرو دارند. توزیع وزن در این خودرو بسیار دقیق و حساب شده است و در طراحی آن تلاش شده تا گرانیگاه در مرکز و در پائین‌ترین قسمت شاسی خودرو قرار بگیرد تا فرمان‌پذیری خودرو حتی در پیچ‌های تند و با سرعت زیاد نیز در بالاترین حد ممکن باشد. خودروی اسپورتیج شتاب گیری بسیار خوبی دارد و میدان دید راننده به قدری وسیع است که قدرت مانور وی را بالا می‌برد. به همین دلیل، این خودرو برای رانندگی در مسیرهای طولانی و پر پیچ و خم، فوق العاده دلچسب است.

نقاط ضعف خودرو کیا اسپورتیج را می دانید

همانند خودروهای دیگر، خودروی کیا اسپورتیج نیز همراه با نقاط قوت و ضعف خود است. در بررسی این خودرو، مشخص شده است که صدای تولید شده از آن در داخل کابین بیشتر از حد سایر خودروها قابل شنیدن است. همچنین در نسل‌های جدید خودرو اسپورتیج، تغییر چندانی در طراحی و عملکرد موتور ایجاد نشده و تنها از یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری به همراه یک توربو دیزل ۲ استفاده شده است.

به طور کلی، خودروی کیا اسپورتیج برای استفاده در شهر و برای استفاده روزانه مناسب است و نمی‌توان انتظار قدرت و شتاب بالایی از آن داشت. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.