استایل مینیمال چیست؟

اگر علاقه‌مند به دنیای مد و زیبایی باشید حتماً نام استایل مینیمال به گوشتان خورده‌است. مینیمال به معنای سادگی و ساده پسندی می‌باشد.

استایل مینیمال یکی از انواع سبک‌های مد و فشن می‌باشد که در دهه ۱۹۶۰ میلادی معرفی گردید و در دهه ۱۹۹۰ به سطح حرفه ای خود رسید و در آثار طراحان لباس سبک مینیمال به چشم خورد. این استایل طرفدار سادگی است و زیبایی را در ساده بودن می‌داند و می‌توان گفت با حداقل‌ها زیباترین ترکیب را ایجاد می‌کنند.

رنگ‌ها در استایل مینیمال

طیف رنگ‌هایی که در استایل مینیمال از آن‌ها استفاده می‌شود محدود است و تنوع کمی دارد. سه رنگ سفید، خاکستری و مشکی از رنگ‌های پرطرفدار در استایل مینیمال است. می‌توان گفت رنگ عمدهٔ لباس‌های یک مینیمالیسم به این سه رنگ محدود می‌شود.

رنگ سفید یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار در بین مینیمالیسم‌ها می‌باشد و بعد از آن می‌توان به اهمیت رنگ مشکی در بین این گروه از افراد اشاره کرد. یکی از جذابیت‌های این استایل ترکیب دو رنگ سفید و سیاه و به وجود آوردن یک استایل فوق‌العاده جذاب و زیبا است.

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که استایل مینیمال در بین مخاطبان دارد. بوجود آوردن استایل‌های بسیار زیبا با حداقل رنگ‌ها و بدون استفاده از اکسسوری‌ها متنوع است.

استفاده از رنگ کرمی و طیف‌های آن برای محیط‌های رسمی و مهم کاربرد دارد. اگر یک مینیمالیسم هستید باید یادتان باشد زمانی که می‌خواهید از رنگ‌هایی به جز رنگ‌های اصلی که گفته شد در استایل خود استفاده کنید، به اصل استایل و سبک مینیمال آسیب وارد نشود و ویژگی‌های آن را از بین نبرد.

لباس‌های مجلسی در استایل مینیمال

مینیمالیسم‌ها برای شرکت در مراسم‌ها و مجالس، برخلاف بیشتر استایل‌ها از اکسسوری، پارچه‌های پر زرق و برق، پارچه‌های طرحدار و شلوغ استفاده نمی‌کنند. طراحی لباس‌های مجلسی در استایل مینیمال شامل برش‌های خاص روی پارچه و نوع دوخت متفاوت آن‌ها می‌شود.

اگر دنبال کننده طراح‌های جدید در استایل مینیمال باشید حتماً متوجه شده‌اید که مینیمال‌ها در طراحی لباس‌ها از چین زیاد و پف و پلیسه استفاده نمی‌کنند. همچنین لباس‌های جذب نیز مورد پسند آن‌ها نیست، بلکه استفاده از لباس‌های گشاد طرافداران بیشتری در استایل مینیمال دارد.

زیبایی و سادگی در استایل مینیمال به چه معناست؟

با خواندن این مقاله تا به اینجا حتماً متوجه شده‌اید که زیبایی در استایل مینیمال در سادگی خلاصه می‌شود. اگر مجلات مد و زیبایی را دیده باشید و این استایل را بررسی کرده باشید می‌دانید، مینیمالیسم‌ها از اکسسوری استفاده نمی‌کنند و اگر در مواردی خاص از آن‌ها استفاده کنند این اکسسوری‌ها بسیار ساده خواهند بود و طرح‌های ظریفی خواهند داشت.

کیف و کفش مورد پسند در بین طرفداران استایل مینیمال، مدل‌های ساده است و عموماً از کیف و کفشی استفاده می‌کنند که هیچگونه تزئینی روی آن وجود نداشته باشد.

همان‌طور که لباس‌های این استایل در عین ساده بودن دارای برش‌های زیبا، دوخت تمیز و پارچه‌های باکیفیت است. کیف و کفش‌ها و برخی از اکسسوری‌های ساده ای که مینیمالیسم‌ها استفاده می‌کنند نیز دارای طرح‌های زاویه دار و زیبا است.

لباس‌های طرحدار در استایل مینیمال

شاید وجود این عنوان در مقاله استایل مینیمال کمی عجیب باشد. درست است که استایل مینیمال در سادگی پارچه و رنگ‌های خنثی خلاصه می‌شود. اما طراحان لباس در برخی مواقع از پارچه‌های طرحدار برای طراحی لباس‌های مینیمال نیز استفاده می‌کنند.

پارچه‌های راه راه تنها نوع پارچه طرحدار است که در طراحی و دوخت لباس‌های مینیمال از آن استفاده می‌شود و به اصل استایل آسیب وارد نمی‌کند. رنگ پارچه‌های راه راه باید محدود باشند، رنگ آن‌ها عموماً سیاه و سفید یا ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ‌های ملایم است.

جالب است بدانید که پارچه راه راه در استایل مینیمال در بین خانم‌های فرانسوی بسیار پرطرفدار است.

ممکن است برایتان سؤال پیش آید که آیا استفاده از راه راه افقی یا راه راه عمودی در استایل مینیمال فرقی دارد یا نه؟ در پاسخ باید بگوییم خیر استفاده از هردو نوع در استایل مینیمال مجاز است و شما با توجه به سلیقه تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.