تاریخچه ورساچه (versace)

برند ورساچه یا versace امروزه یکی از بزرگترین برندهای جهان محسوب می‌شود. این برند توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ تأسیس گردید. ورساچه یک شرکت و خانه مد ایتالیایی است، که امروزه یکی از بزرگترین خانه‌های مد جهان به حساب می‌آید.

زندگینامه جیانی موسس versace

جیانی در سال ۱۹۴۶ در رجیوکالابریا متولد شد، مادر او طراح لباس و خیاط لباس‌های مجلسی بود و همین امر باعث به وجود آمدن علاقه جیانی به طراحی لباس شد. جیانی ورساچه اولین لباسهای طراحی شده خود را در سال ۱۹۷۲ در مزون مادرش به فروش گذاشت.

جیانی ورساچه اولین مغازه خود را در سال ۱۹۷۸ به همراه برادرش سانتو که او هم یک طراح لباس بود در شهر ویادلا اسپیگای میلان تأسیس کردند. بعد از مدتی خواهر او دوناتلا برای کار در حوزه طراحی لباس به برادرانش اضافه شد.

جیانی و خواهر و برادرش نخستین مجموعه لباس زنانه و مردانه خود را در سال ۱۹۷۸ تأسیس کردند.

همکاری با اودون

اولین عکاسی تبلیغاتی ورساچه versace با همکاری اَوِدون عکاس مشهور آمریکایی صورت گرفت و تا آن زمان فعالیت ورساچه چندان معروف نشده بود. همکاری جیانی با اَوِدون نقطه عطفی برای برند ورساچه گردید.

چندی نگذشت که برند ورساچه بین مردم معروف شد و بسیاری از فروشگاه‌ها کار خود را با فروش برند ورساچه آغاز کردند. در سال ۱۹۸۲ جایزه چشم طلایی برای بهترین طراحی لباس زنانه در پاییز و زمستان به برند ورساچه تعلق گرفت.

توسعه برند ورساچه (versace)

برند ورساچه در سال ۱۹۸۲ شروع به عرضه لباس‌های فلزی از جنس زره زنجیری کرد. همچنین در همان زمان بود که مسئولیت طراحی لباس باله برای تئاتر “لااسکالاً را برعهده گرفت.

حالا وقتشه اینو بخونی: لباس عروس‌هایی مخصوص افرادلاغر

در سال ۱۹۸۹ نمایشگاه با عنوان «پیراهن‌هایی برای اندیشیدن» در میلان برگزار شد که همزمان با آن نخستین مجموعه طراحی زنانه سطح بالای خود را ارائه کرد.

از عوامل شهرت برند ورساچه در دنیای مد می‌توان به طراحی لوکس، رنگ‌هایی درخشان و جواهر مانند، خطوط صاف و جذابیت منحصربه‌فرد را نام برد.

تا آن روز ورساچه فقط به طراحی لباس مشغول بود اما در سال ۱۹۹۱ اولین ادکلن با برند ورساچه وارد بازار شد. در همان سال شرکتی با نام Veze تأسیس شد که خیاط‌های حرفه ای و متخصص ایتالیایی در آنجا مشغول به تولید محصولات ورساچه شدند.

در سال ۱۹۹۲ نمایشگاه مد ورساچه در نیویورک دایر شد و در این نمایشگاه مجموعه کالای خواب ورساچه شامل ملحفه، بالش و سایر موارد تولید و عرضه شد.

برند ورساچه اولین اسکار مد آمریکا از CFDA در شهر نیویورک را دریافت کرد. در همان زمان ورساچه اولین خط تولید لباس کودک خود را تحت عنوان «ورساچه جوان» احداث نمود.

الیزابت هری هنرپیشه انگلیسی در سال ۱۹۹۴ با پوشدن لباس مشکی از برند ورساچه در افتتاحیه فیلم چهار عروسی و یک تشیع جنازه، شرکت کرد و باعث شهرت این برند شد. در همان سال تولید جواهرات با برند ورساچه آغاز شد.

مرگ جیانی

جیانی در سال ۱۹۹۷ و در سن ۵۰ سالگی جلوی کاخ خود در میامی به قتل رسید. پس از مرگ جیانی، ریاست برند ورساچه به خواهر او دوناتلا رسید. دوناتلا در مدت کوتاهی توانست رضایت صاحب نظران و دوستداران دنیای مد را جلب کند و به شهرت برسد.

دوناتلا ابتدا فعالیت خود را با تولید اکسسوری آغاز کرد و سپس در طراحی لباس کودک آغاز به کار کرد. او توانست پیشرفت برند ورساچه را ادامه دهد و اجازه ندهد مرگ برادرش جیانی باعث سقوط این برند بشود.

او در سال ۲۰۰۰ پلازای شش ستاره ورساچه را در گلد کوست استرالیا تأسیس کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. دو سال بعد جنیفرلوپز با پوشیدن لباس جنگل در مراسم گرمی، توجه بسیاری از هنرپیشه‌ها و هنرمندان سینما را به برند ورساچه جلب کرد.

فعالیت‌های ورساچه

در سال ۲۰۰۶ ورساچه با شرکت ایتالیایی لامبورگینی که در زمینه تولید اتومبیل سازی فعالیت دارد شروع به همکاری کرد. برند ورساچه وظیفه طراحی بخش داخلی لامبورگینی مورسیه‌لاگو را برعهده داشت، این طراحی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

برند ورساچه سپس با شرکت آگوستا وستلند (Agusta Westland) که یک شرکت تولید بالگرد در ایتالیا برای ساخت بالگرد مجلل مدل «AW109 Grand Versace VIP» است، قرارداد همکاری امضا کرد. ورساچه طراحی چرم داخلی این بالگرد و همچنین طراحی (هنری) خارجی آن را بر عهده گرفت.

فعالیت‌های برند ورساچه به همین‌جا ختم نشد، ورساچه با همکاری سهیل عابدیان مؤسس شرکت لند گروپ (Sunland Group) اقدام به تأسیس هتل‌هایی با برند ورساچه نمود.

اولین هتل با عنوان پالازو ورساچه (Palazzo Versace) در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۰ در شهر گلد کُوست (Gold Coast) ایالت کوئینزلند استرالیا تأسیس شد. دومین هتل پالازو ورساچه در دبی افتتاح شد و سومین آن نیز در شبه جزیرهٔ ماکائو (Macau) در جنوب کشور چین در حال ساخت است.

ورساچه در دنیای امروز

امروزه برند ورساچه در حوزه‌های مختلفی از جمله: طراحی لباس‌های زنانه و مردانه، طراحی کیف و کفش، طراحی انواع اکسسوری‌ها، طراحی لباس‌های بچگانه، وسایل خانه و همچنین هتلداری فعالیت چشم‌گیری دارد.

برند ورساچه دارای شهرت جهانی است و امروزه در بسیاری از کشورهای جهان فروشگاه‌های ورساچه در حال فعالیت هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.