تفاوت مزون با بوتیک چیست؟

همه ما بارها اسم مزون و بوتیک را شنیده‌ایم ولی کمتر کسی می‌داند فرق مزون با بوتیک چیه؟ در این مقاله می‌خواهیم فرق این دو را برای شما توضیح دهیم برای دانستن جواب این سؤال با ما همراه باشید.

بوتیک چیست؟

بوتیک کلمه ای فرانسوی به معنای فروشگاهی کوچک است که لباس‌های شیک، جواهرات، کفش یا سایر کالاهای این دست را می‌فروشد.

اصطلاح «بوتیک» در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد کلمات رایج انگلیسی شد.

در اروپا، خیابان مونتنسیس و باند استریت به دلیل داشتن شیک‌ترین فروشگاه‌های آن دوره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند و کم‌کم اصطلاح بوتیک برای این دست مغازه‌ها باب شد.

بوتیک‌ها معمولاً فضایی کوچک دارند. در مقابل فروشگاه‌های زنجیره فضایی بزرگتر و اقلام متنوع تری نسبت به بوتیک‌ها برای فروش دارند.

مزون چیست؟

کلمه مزون نیز ریشه ای فرانسوی دارد. مزون فروشگاهی است که در حوزه مد و لباس فشن فعالیت می‌کند و تفاوت‌هایی در نحوه ارائه خدمات نسبت به بوتیک دارد. یکی از تفاوت‌های عمده بین مزون و بوتیک مکان فروشگاه آنها است.

شما بوتیک‌ها را به راحتی در سطح شهر می‌بینید و می‌شناسید. اما مزون‌ها در جای خاصی از شهر قرار دارند که معمولاً با گشت و گذار کمتر به چشم تان می‌آیند و تعداد آنها نیز کم‌تر از بوتیک‌ها است.

نکته بعدی که باید بدانید تفاوت محصولات آنها است. مزون لباس‌هایی دارد که شما در جایی از شهر نمی‌بینید و به اصطلاح طراحی خاصی دارند یا فقط برای شما طراحی می‌شوند و از هر کدام از آنها یک یا چند عدد بیشتر تولید نمی‌شود و عمدتاً کار دست هستند در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به محصولات بوتیک دارند.

اگر شما دوست دارید لباس مجلسی یا لباس عروس خاص خود را داشته باشید، پیشنهاد ما کمک گرفتن از یک مزون حرفه‌ای است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.